اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان خبر داد

ذخیره‌سازی 2460 تن برنج خارجی / 1900 تن گوشت در ایام پایان سال توزیع می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با اشاره به ذخیره‌سازی 2460 تن برنج گفت: 1700 تن برنج هندی، 300 تن برنج آرژانتینی و 460 تن برنج تایلندی در نمایشگاه‌های کالا توزیع می‌شود.

ذخیره‌سازی 2460 تن برنج خارجی / 1900 تن گوشت در ایام پایان سال توزیع می‌شود

بختیار خلیقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج با بیان اینکه در راستای تنظیم بازار در ایام پایانی سال اقدام به اجرای 5 طرح اساسی شده است، گفت: ذخیره‌سازی کالاهای اساسی، میوه، برگزاری نمایشگاه عرضه مستقیم کالای بهاره، تشدید کنترل و نظارت بر بازار و فروش فوق‌العاده در سطح واحدهای صنفی و فروشگاه‌های زنجیره‌ای اولویت‌های این سازمان است.

وی خاطرنشان کرد: در راستای آرامش بازار، ذخیره‌سازی کالاهای اساسی از جمله برنج، روغن، شکر، گوشت قرمز و مرغ و میوه و مرکبات برای این ایام در دستور کار قرار گرفته است.

معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با اشاره به اینکه با هماهنگی شرکت غله 1500 تن برنج هندی و 300 تن برنج آرژانتینی برای ایام پایان سال ذخیره شده است، گفت: علاوه بر این 200 تن برنج هندی دیگر نیز در کنار آن در نمایشگاه‌های بهاره با قیمت مناسب عرضه می‌شود.

خلیقی در رابطه با ذخیره‌سازی گوشت اظهار کرد: 300 تن گوشت قرمز منجمد، با قیمت هر کیلوگرم 16 هزار و 500 تومان و هزار و 600 تن مرغ منجمد و گرم با قیمت هر کیلو 4 هزار و 700 تومان در نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌گیرد.

وی در خصوص ذخیره‌سازی میوه شب عید هم گفت: 640 تن پرتقال با قیمت پایه هزار و 450 تومان از استان مازندران و 500 تن سیب درختی از آذربایجان غربی با قیمت پایه هزار و 610 تومان خریداری شده که از تاریخ 15 تا 25 اسفند در نمایشگاه‌ها و غرفه‌هایی با هماهنگی شهرداری و به صورت پراکنده در سطح شهر و پس از آن تا تاریخ 13 فروردین 92 تنها در این غرفه‌ها عرضه می‌شود.

معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت همچنین از ذخیره سازی و توزیع 418 تن سهمیه روغن جامد استان خبر داد و افزود: شکر با قیمت هزار و 480 تومان برای مصرف کننده در نمایشگاه‌ها در دسترس خریداران خواهد بود.

خلیقی با بیان اینکه طبق مصوبه ستاد تنظیم بازار مقرر شد از 15 لغایت 25 اسفند نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا در سنندج برگزار شود، تصریح کرد: برگزاری این نمایشگاه در سایر شهرستان‌های استان به صورت شناور طراحی شده به گونه‌ای که با نظر کمیته‌های برگزاری نمایشگاه در شهرستان‌ها طی یک مدت 10 روزه از تاریخ 5 تا 25  اسفند مکلف به برپایی آن هستند.

وی تعداد نمایشگاه‌های عرضه کالا در سنندج را 4 واحد و به ترتیب زیر اعلام کرد:

1- نمایشگاه اول: جنب میدان بار سنندج، محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی

2- نمایشگاه دوم: جنب پمپ بنزین فیض‌آباد، سوله شرکت غله و خدمات بازرگانی

3- نمایشگاه سوم: شهرک بهاران، جنب مسجد قبا

4- نمایشگاه چهارم: حاجی‌آباد، بلوار آزادگان، نمایشگاه تعاون روستایی

خلیقی با اشاره به اینکه در هر کدام از شهرستان‌های استان یک نمایشگاه دایر می‌شود، گفت: در مجموع در سطح استان 13 نمایشگاه در قالب 755 غرفه‌ 12 تا 16 متری و با قیمت‌های مصوب سال 90 برای غرفه‌داران برگزار می‌شود.

معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان فلسفه وجودی این نمایشگاه‌ها را کمک به تنظیم بازار و اقشار آسیب‌پذیر جامعه اعلام کرد و افزود: در این نمایشگاه‌ها علاوه بر کالاهای اساسی با قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار (که اختلاف قیمت مناسبی با بازار آزاد دارد)، سایر کالاهای مرتبط با این ایام از جمله: پوشاک و البسه، کیف و کفش، خشکبار و شیرینی نیز با 10 تا 15 درصد زیر قیمت بازار در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

وی در پایان با تاکید بر ذخیره‌سازی مناسب کالا در استان تصریح کرد: انبارها مملو از کالاهای اساسی بوده و با برنامه‌ریزی این اجناس را در سطح بازار و نمایشگاه‌ها عرضه کرده و مردم هیچ‌گونه نگرانی در خصوص مایحتاج ایام پایان سال نداشته باشند.

انتهای پیام/79012/ب30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول