اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در اردیبهشت 92 صورت می‌گیرد

افتتاح بزرگترین پل معلق خاورمیانه در مشگین‌شهر

خبرگزاری فارس: نماینده مردم مشگین‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: رئیس جمهور اردیبهشت ماه سال آینده با سفر به مشگین‌شهر بزرگترین پل معلق خاورمیانه را افتتاح می‌کند.

افتتاح بزرگترین پل معلق خاورمیانه در مشگین‌شهر

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، یونس اسدی صبح امروز در نشست کار گروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مشگین‌شهر اظهار داشت: قرار است نخستین جشنواره ملی گردشگری و با حضور رئیس جمهور اردیبهشت ماه برگزار شود و در این سفر رئیس جمهور پل معلق خیاو‌چایی و چند طرح عمرانی و گردشگری مشگین‌شهر را به بهره‌برداری می‌رساند.

وی با بیان اینکه شهرستان مشگین‌شهر به عنوان یکی از اصلی‌ترین قطب‌های توسعه گردشگری در استان اردبیل و کشور از ظرفیت‌های بی‌نظیری برخوردار است، عنوان کرد: مشگین‌شهر با داشتن ده‌ها آبگرم معدنی و چشمه‌های جوشان جزو مستعد‌ترین منطقه برای جذب گردشگران داخلی و خارجی است به شرط آنکه زیر‌ساخت‌ها در این حوزه تقویت شود.

نماینده مردم مشگین‌شهر در مجلس شورای اسلامی افزود: ما در صورتی می‌توانیم این ظرفیت‌ها را احیا کنیم که نگاه مثبت و سازنده‌ای به حرکت‌ها و طرح‌های سرمایه‌گذاری در این حوزه داشته باشیم که برگزاری جشنواره ملی گردشگری با هدف حمایت و جذب سرمایه‌گذاران و آشنایی ایرانیان با فرصت‌های پنهانی و قابل عرضه گردشگری انجام می‌شود.

اسدی ضرورت آمادگی تمامی دستگاه‌های اجرایی شهرستان را در همراهی با ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی یادآور شد و ادامه داد: این ستاد باید بازوان توانمندی همچون نهادهای فرهنگی و خدمات‌رسان داشته باشد تا با مواجهه هزاران گردشگر فضا برای ارائه خدمات مطلوب به آنها مهیا شود.

افزایش 20 درصدی مسافرت‌های نوروزی در سال آینده

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل نیز در این نشست بیان داشت: پیش‌بینی می‌کنیم همچون نوروز 91 در ایام تعطیلات نوروزی 92 نیز یک جهش 20 درصدی را در ورودی گردشگران شاهد باشیم.

یحیی نقی‌زاده گفت: ما ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی را در تمام شهرها دایر کردیم و جلسات آن را نیز به صورت مستمر برگزار می‌کنیم تا نواقصات احتمالی برطرف شود.

وی سه شهر سرعین، مشگین‌شهر و اردبیل را مقصد عمده گردشگران در ایام نوروز اعلام کرد و افزود: به دلیل داشتن آب‌های گرم معدنی و مجتمع‌های احداثی در این زمینه و همچنین طبیعت سرسبز و بکر مشگین‌شهر بیشترین گردشگران استان را بعد از سرعین و اردبیل میزبان است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل تصریح کرد: ما در قالب ستاد تسهیلات سفر سعی کردیم در قالب 16 کمیته همراهی سایر دستگاه‌ها را نیز شاهد باشیم که در این زمینه از حمایت‌های همه جانبه فرمانداری و دیگر دستگاه‌های متولی در همراهی مجموعه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قدردانی می‌کنیم که در جهت مهیا کردن فضایی برای سفرهای ایمن و کم‌دغدغه تلاش مضاعفی را انجام داده‌اند.

انتهای پیام/62003/خ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول