اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در بخش درودزن مرودشت صورت گرفت

افتتاح کارگاه تولید سبدهای پلاستیکی

خبرگزاری فارس: کارگاه تولید سبدهای گوجه فرنگی و سینی‌های کشت نشا با ظرفیت تولید روزانه یک‌هزار و 650 سبد در بخش درودزن مرودشت افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

افتتاح کارگاه تولید سبدهای پلاستیکی

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان مرودشت سید یدالله حسینی در آیین افتتاح این کارگاه اظهار داشت: شهرستان مرودشت با تولید سالانه 2.5 میلیون تن محصولات کشاورزی، زراعی و دامی و 25 درصد از ظرفیت کشاورزی استان فارس به عنوان یکی از مولدهای تاثیرگذار در حوزه کشاورزی در کشور مطرح است.

فرماندار مرودشت افزود: موانع و محدودیت‌های بسیاری سد راه صادرات محصولات کشاورزی به صورت خام در کشور وجود دارد که تنها راه عبور از این موانع و محدودیت‌ها ایجاد صنایع تبدیلی، فرآوری و بسته‌بندی محصولات کشاورزی است.

وی تولید خوب و بسته‌بندی مرغوب را از یکی از راه‌های فروش و صادرات محصولات کشاورزی دانست و اضافه کرد: امروز برای صادرات و عرضه محصولات تولیدی نیازمند ایجاد انگیزه در خرید هستیم که به نظر می‌رسد مانند تولید به موضوع بسته‌بندی محصولات توجه جدی نشده است.

این مسئول تصریح کرد: اگر به موضوع بسته‌بندی محصولات توجه شود انتظار می‌رود هم تولید رونق پیدا کند و هم ارزش افزوده بیشتری عاید تولید کننده و صنایع بسته‌بندی ‌شود.

به گزارش فارس، این سبدها پیش از این در استان‌های همجوار تولید می‌شد و کشاورزان مجبور بودند با زمان بیشتر و هزینه هنگفت آنها را تهیه کنند که هم‌اکنون با افتتاح این کارگاه مشکل عمده آنان در تهیه این نوع سبدها مرتفع می‌شود.

این کارگاه در زمینی به مساحت 2 هزار متر مربع و با سرمایه‌گذاری 850 میلیون تومان، برای شش نفر به صورت مستقیم و 10نفر به شکل غیرمستقیم شغل ایجاد کرده است.

انتهای پیام/2448/ن/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول