اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان:

70 درصد جوانان جویای کار بدون مهارت شغلی هستند

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان با تأکید بر اینکه جوان باید با برنامه‌ریزی مناسب فن و مهارت‌های زندگی را یاد بگیرد گفت: 70 درصد جوانان جویای کار کردستان فاقد مهارت شغلی هستند.

70 درصد جوانان جویای کار بدون مهارت شغلی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ایرج حسن‌زاده امروز در همایش تجلیل از برترین‌های اوقات فراغت استان کردستان در محل اداره‌کل ورزش و جوانان این استان با اشاره به اینکه جوانان استان با وجود تحصیلات بالا بدون مهارت‌های لازم هستند کار تجربی و مهارتی آنان را ضعیف ارزیابی کرد.

وی با بیان اینکه استکبار جهانی از کشورهای دارای نیروی جوان زیاد هراس دارد این بیم و ترس را بویژه برای کشورهایی چون ایران که دارای جوانان با بصیرت و آگاه است بیشتر عنوان کرد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان وجود جوامع پیر در کشورهای اروپایی را به مثابه یک تهدید دانست و افزود: در اینگونه کشورها نشاط واقعی وجود ندارد و آنچه هست شور و نشاط کاذب و زمینه‌ساز افسردگی‌هاست.

وی با تاکید بر اینکه انسان‌های مسن نمی‌توانند آنگونه که شایسته است پویایی کشور را حفظ کرده و از کیان آن دفاع کنند گفت: خوشبختانه بیش از یک سوم جمعیت استان کردستان را جوانان تشکیل می‌دهند.

حسن‌زاده با بیان اینکه دشمنان نمی‌خواهند پیشرفت کشور ایران را ببینند، آرزوی آنها را بی‌تفاوتی و عدم توجه جوانان این مرز و بوم به مسائل مهم ملی و بین‌المللی اعلام کرد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان خواست نظام اسلامی را تربیت جوان‌هایی دانست که آینده نظام را تامین و در مسیر موفقیت گام بردارند و خاطر نشان کرد: به همین دلیل دولت نیز بنای کار را بر عنایت و توجه ویژه به مسائل جوانان قرار داده است.

وی وظیفه جوانان را ترسیم اهداف و تلاش برای نیل به آن عنوان کرده و رسالت دولت و نظام را سمت و سو دادن همراه با نظارت بر این تلاش‌ها معرفی کرد.

حسن‌زاده با اذعان به اینکه امسال به دلایل مختلف نتوانستیم در زمینه اوقات فراغت گام‌های بلندی برداریم تصریح کرد: با این وجود برخی نهادها و سازمان‌ها در این زمینه همچنان فعال و پویا بوده‌اند.

به گفته این مسئول کمیته امداد امام خمینی کردستان، هلال احمر و بنیاد شهید بیشترین دوره‌های آموزشی را برای پرکردن اوقات فراغت جوانان برگزار کرده‌اند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان اوقات فراغت را بهترین فرصت برای برنامه‌ریزی جوانان در خصوص یادگیری بسیاری از مسائل زندگی دانست و افزود: آشنایی با فنون مختلف زمینه رشد و تعالی انسان در تمام زمینه‌ها را فراهم می‌کند.

وی وجود کار تجربی را علاوه بر آشنایی با فنون مختلف موجب فراهم آمدن منبع درآمد عنوان و خاطر نشان کرد: به این ترتیب جلوی بسیاری از انحرافات اجتماعی نیز گرفته می‌شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان در پایان ابراز امیدواری کرد با توجه بیشتر به مسائل جوانان شاهد جامعه‌ای با شور و نشاط و پویا باشیم.

انتهای پیام/79012/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول