اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کامیاران اعلام کرد

ایجاد 86 شغل در قالب تشکیل تعاونی صیادان در کامیاران

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کامیاران از ایجاد 86 شغل جدید برای افراد بیکار روستاهای حاشیه سدگاوشان در قالب تعاونی صیادان خبر داد.

ایجاد 86 شغل در قالب تشکیل تعاونی صیادان در کامیاران

تیمور رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کامیاران اظهار کرد: برای این افراد که در قالب یک تعاونی زمینه اشتغال آنان فراهم شده است، کلاس مدیریت صید برگزار می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کامیاران با اشاره به اهمیت و تاثیر سد گاوشان در تغییر بافت اجتماعی و فرهنگی جمعیت انسانی روستاهای حاشیه سد گاوشان گفت: با انجام آبگیری سد گاوشان در سال‌های اخیر و به زیر آب ‌رفتن زمین‌های کشاورزی چندین روستای حاشیه سد گاوشان، در ابتدا موج بیکاری در منطقه به وجود آمد، اما خوشبختانه با اجرای طرح‌های متعدد تولیدی و عمرانی در قالب تعاونی‌های مختلف شاهد ایجاد شغل‌های پایدار و جدیدی در منطقه بودیم.

تیمور رضایی گفت: یکی از این شغل‌های جدید صیادی در دریاچه سد گاوشان است که با تشکیل تعاونی از افراد بیکار روستاهای حاشیه سد با عنوان تعاونی صیادان سد گاوشان، زمینه اشتغال مستقیم تعداد 86 نفر در امر ماهیگیری و صیادی در دریاچه سد فراهم شده است.

رضایی افزود: با هدف ارتقای سطح آگاهی اعضای تعاونی صیادان سد گاوشان به مدت 4 روز تعداد 35 صیاد و ماهیگیر در مرکز خدمات کشاورزی دهستان سورسور دوره آموزش مهارتی مدیریت صید را فرا می‌گیرند و در طول دوره مذکور با مبانی تئوری و عملی صید آبزیان در منابع آبی آشنا می‌شوند.

گفتنی است تعاونی صیادان سد گاوشان یکی از سایت‌های الگویی جامع تولیدی اداره آموزش و ترویج مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کامیاران در سال جاری معرفی شده است که در حال حاضر تعداد 86 نفر عضو فعال دارد.

انتهای پیام/79014/ب30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول