اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

نتانیاهو: ایران هنوز از خط قرمز عبور نکرده اما به سرعت به سمت آن می‌رود

خبرگزاری فارس: نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی در پیام خود به اجلاس «آیپک» با اذعان به اینکه تحریم‌ها برنامه هسته‌ای ایران را متوقف نکرده، گفت: باید تهدید معتبر و قابل اعتنا علیه ایران وجود داشته باشد تا این تحریم‌ها اثرگذار باشد.

نتانیاهو: ایران هنوز از خط قرمز عبور نکرده اما به سرعت به سمت آن می‌رود

به گزارش خبرگزاری فارس، «بنیامین نتانیاهو» امشب بار دیگر ضمن تکرار ادعا‌های خود در مورد اهداف برنامه هسته‌ای ایران، گفت که ایران هنوز از خط قرمز عبور نکرده، اما هر روز به آن نزدیک‌تر می‌شود.

نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی این صحبت‌ها را در ارتباط تصویری خود با نشست سالانه سیاستگذاری کمیته امور عمومی آمریکا و اسرائیل (آیپک) که در واشنگتن برگزار شده، عنوان کرد. «آیپک» بزرگترین و تأثیرگذارترین سازمان لابی‌گر اسرائیل در آمریکا به شمار می‌رود. در نشست امسال این کمیته، موضوع برنامه هسته‌ای ایران به اصلی‌ترین موضوع مورد بحث بدل شده است.

نتانیاهو در صحبت‌های خود گفت که راهکار‌های دیپلماتیک برای متوقف کردن برنامه هسته‌ای ایران راهگشا نبوده و تنها به ایران فرصت داده تا «وقت بخرد و برنامه هسته‌ای خود را پیش ببرد».

وی اضافه کرد که «تحریم‌ها برنامه هسته‌ای ایران را متوقف نکرده است» و ایران همچنان با سرعتی فزاینده غنی‌سازی را ادامه می‌دهد. نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی افزود: ایران هنوز از خط قرمزی که من سپتامبر گذشته در سازمان ملل رسم کردم عبور نکرده، اما آن‌ها مدام در حال نزدیکتر شدن به آن هستند.

«بنیامین نتانیاهو» سپس به همه توصیه کرد که جلوی پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران را بگیرند و افزود: ما نمی‌توانیم اجازه دهیم که ایران از آن خط عبور کند. ما باید برنامه غنی‌سازی ایران را قبل از آنکه دیر شود، متوقف کنیم. حرف زدن دردی دوا نمی‌کند. تحریم‌ها به تنهایی ایران را متوقف نمی‌کند. تحریم‌ها باید با تهدید نظامی معتبر و قابل اعتنا همراه شود.

نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی در بخشی دیگری از صحبت‌هایش به سفر قریب‌الوقوع «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا به فلسطین اشغالی پرداخت و گفت که سه موضوع برنامه هسته‌ای ایران، بحران سوریه و مذاکرات صلح با فلسطینی‌ها را در دیدار با اوباما مطرح می‌کند.

وی در مورد بحران سوریه هم از خطرات سقوط دولت سوریه و احتمال آنکه تسلیحات سوریه به دست گروه‌های تروریستی یا حزب‌الله لبنان برسد ابراز نگرانی کرد و گفت این گروه‌های متعهد به نابودی اسرائیل هستند.

نتانیاهو در بحث مذاکره با فلسطینی‌ها هم گفت که اسرائیل در این مذاکرات به دنبال آن است که امنیت خود را تضمین کند. وی ادعا کرد که اسرائیل حاضر امتیازات بزرگی به فلسطینی‌ها بدهد، مشروط بر اینکه از حفظ امنیت خود اطمینان یابد.

وی در ابتدای صحبت‌هایش هم از مسئولان «آیپک» به دلیل تلاش برای حمایت از اسرائیل تشکر کرده بود. نتانیاهو همچنین از «جو بایدن» معاون رئیس‌جمهور آمریکا که به این نشست رفته و همچنین سفیر آمریکا در اسرائیل بابت خدماتی که به اسرائیل کرده‌اند، تقدیر کرد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول