اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

نشست «آیپک» - ۱

آمریکایی‌های معترض به برگزاری کنفرانس آیپک در واشنگتن تظاهرات کردند+فیلم

خبرگزاری فارس: در آستانه برگزاری کنفرانس سالانه آیپک، جمعی از معترضان آمریکایی با راهپیمایی، اعتراض خود را به این کنفرانس به تصویر کشیدند و از کنگره آمریکا خواستند بودجه مربوط به تامین هزینه‌های آیپک را مسدود کنند.

آمریکایی‌های معترض به برگزاری کنفرانس آیپک در واشنگتن تظاهرات کردند+فیلم

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از شبکه تلویزیونی «پرس تی وی»، درحالیکه زمان کوتاهی به برگزاری تظاهرات معترضان مقابل مقرهای کمیته امور عمومی اسرائیل و آمریکا موسوم به «آیپک» زمان باقی مانده است، درگیری پلیس واشنگتن با تظاهرات کنندگان باعث زمین خوردن یکی از افراد حاضر در این تجمع اعتراض آمیز شد.

پرس تی وی در ادامه این خبر آورده است که معترضان به نشست آیپک اعلام کرده اند که این کمیته و گروه های متحد آن سیاست هایی را تحمیل کرده اند که شامل بمباران ایران، جنگ با عراق،‌ گسترش شهرک سازی ها در کرانه باختری اشغال شده و همچنین نقض های حقوق بشری می شود.

بر اساس این خبر، تظاهرات کنندگان راهپیمایی اعتراض آمیز خود را داخل شهرک های مقوایی و همچنین با عروسک «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی برگزار کردند.

سایر نمادهایی که در این تجمع اعتراض آمیز دیده می شد، نشان دهنده دیوار نژادپرستی ساخت اسرائیل در سرزمین های اشغالی فلسطین بود.

بر اساس گزارش پرس تی وی، تظاهرات کنندگان آمریکایی که از تنش های ادامه دار بین فلسطینیان و اسرائیلی ها به ستوه آمده اند، از قانونگذاران آمریکا خواستند تا تامین بودجه آیپک را مسدود کنند.

* رویکرد آمریکا در برابر اسرائیل ترکیب خطرناکی از پول و سیاست است

گروه های حامی حقوق بشر نیز خواستار تغییر در رویکرد واشنگتن در برابر اسرائیل شده و اعلام کرده اند که چنین رویکردی ترکیب خطرناکی از پول و سیاست است.

گزارش های منتشر شده نشان می دهند که کنفرانس آیپک از روز یکشنبه هفته جاری (امروز) تا روز سه‌ شنبه برگزار خواهد شد و انتظار می‌رود در آن فشارهایی اعمال شود تا آمریکا با تصویب لایحه‌هایی برای اولین بار اسرائیل را در فهرست «متحدان استراتژیک اصلی» خود قرار دهد.

علاوه بر این، کاخ سفید نیز از سخنرانی «جو بایدن» معاون رئیس جمهور آمریکا در این نشست خبر داده است.

انتهای پیام/ن.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول