اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

نشست «آیپک» - ۵//هشدارهای تند رئیس «آیپک» به اسرائیل

سیاست‌های در حال تغییر آمریکا برای اسرائیل بسیار خطرناک است

خبرگزاری فارس: «مایکل کاسن» به شرکت‌کنندگان در نشست «آیپک» هشدار داد که روند کنونی سیاست‌های آمریکا و تغییرات جمعیتی این کشور موجب شده تا قدرت «آیپک» در آینده به چالش کشیده شود.

سیاست‌های در حال تغییر آمریکا برای اسرائیل بسیار خطرناک است

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه صهیونیستی «هاآرتص»، «مایکل کاسن» رئیس نشست «آیپک» (کنفرانس امور عمومی آمریکا و اسرائیل) شب گذشته در صحبت‌های خود در افتتاحیه این کنفرانس نسبت به آینده روابط آمریکا و اسرائیل هشدار داد. وی در این صحبت‌ها گفت که سیاستمداران آمریکایی اکنون به سمت درون‌گرایی و «انزواطلبی» حرکت می‌کنند و این رویه به شدت برای امنیت اسرائیل خطرناک است.

«آیپک» مهم‌ترین لابی صهیونیست‌ها در آمریکا به شمار می‌آید و حامیان اسرائیل با حضور در آن راهبردهای جدید برای تقویت رژیم‌صهیونیستی و اثرگذاری بر سیاست‌های آمریکا را بررسی می‌کنند. نشست سالانه این گروه اکنون در واشنگتن در جریان است.

هاآرتص نوشته است که صحبت‌های کاسن هشداری بود مبنی بر اینکه تغییرات گسترده در ساختار قدرت سیاسی در آمریکا موجب شده تا در احتمالا آینده قدرت آیپک در جلب حمایت دولت آمریکا از اسرائیل به چالش بیفتد.

کاسن در این صحبت‌ها گفت که بخش اعظمی از نمایندگان کنگره و سنای آمریکا کسانی هستند که تاکنون به اسرائیل نرفته یا حتی تا حالا از کشور خارج نشده‌اند. او همچنین افزود: پست‌های مهم کمیته‌های کنگره که برای اسرائیل حیاتی به شمار می‌آیند، هرچه بیشتر در اختیار کسانی قرار می‌گیرد که هیچ تجربه دیپلماتیک ندارند.

رئیس نشست «آیپک» اضافه کرد: رهبری کشور در حال تغییر است و خوب نوع زندگی هم به تبع آن تغییر می‌کند.

وی سپس گفت که تعداد نمایندگان جدیدی که وارد کنگره می‌شوند «و پس از بحران گروگان‌گیری ایرانی‌ها در سال 1979 به دنیا آمده‌اند، بیشتر از نمایندگانی است که چیزی در مورد شکل‌گیری اسرائیل به یاد دارند. تبعا نوع همراهی آن‌ها با اسرائیل هم متفاوت است.

«مایکل کاسن» اضافه کرد که اسرائیل باید «میل رو به رشد رهبران جدید آمریکا برای درون‌گرایی» و دوری از دخالت در موضوعات پیچیده خارجی را درک کند. وی گفت که این گرایش برای اسرائیل و آینده آن «به شدت خطرناک است».

وی به موضوع ترکیب جمعیتی آمریکا هم اشاره کرد و گفته طی 30 سال آینده جمعیت آمریکا به 400 میلیون نفر می‌رسد که بیش از نیمی از آن‌ها را اقلیت‌ تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول