اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره فرش کرمان:

المپیاد فرش دستباف در کرمان برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: هفتمین المپیاد ملی فرش دستباف در روزهای 15 و 16 اسفند‌ماه جاری در دو سطح دانش‌آموزی و دانشجویی در کرمان برگزار می‌شود.

المپیاد فرش دستباف در کرمان برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، ناصر عباسپور در حاشیه افتتاح دومین نمایشگاه فرش دستباف، تابلو فرش و دستباف‌های روستایی و عشایری ایران در کرمان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این نمایشگاه دارای 35 غرفه است.

وی با بیان اینکه تولیدات استان‌های کرمان، اصفهان، فارس، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، قم، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد در این نمایشگاه عرضه شده است، افزود: فضای این نمایشگاه یک هزار مترمربع است.

عباسپور خاطر نشان کرد: آثار فاخر شامل تابلوفرش، فرش دستباف، گلیم، گبه و آیه‌بافت‌های قرآنی در دومین نمایشگاه فرش دستباف، تابلو فرش و دستباف‌های روستایی و عشایری ایران در کرمان به فروش می‌رسد.

وی ابراز داشت: یکی از غرفه‌های این نمایشگاه به هنرمندان راور در عرصه فرش دستباف اختصاص یافته است و طی آیینی از بافندگان پیشکسوت راور تجلیل به عمل می‌آید.

عباسپور با بیان اینکه فرش‌های این نمایشگاه توسط کارشناسان اتحادیه صنف فروشندگان فرش دستباف استان کرمان قیمت‌گذاری می‌شود، خاطر نشان کرد: تخفیف پنج درصدی برای تابلوفرش‌ها و تخفیف 10 درصدی برای فرش‌های دستباف دومین نمایشگاه فرش دستباف، تابلو فرش و دستباف‌های روستایی و عشایری ایران در کرمان در نظر گرفته شده است.

وی از برگزاری هفتمین المپیاد ملی فرش دستباف در روزهای 15 و 16 اسفند‌ماه جاری در دو سطح دانش‌آموزی و دانشجویی در کرمان خبر داد و افزود: 167 دانش‌آموز و دانشجو از 17 استان در این المپیاد شرکت می‌کنند.

عباسپور با بیان اینکه المپیاد فرش دستباف در هنرستان مدرس برگزار می‌شود، ابراز داشت: این المپیاد شامل آزمون‌های کتبی و عملی است و نفرات برتر این المپیاد در آیین اختتامیه معرفی و تجلیل می‌شوند.

وی خاطر نشان کرد: رئیس مرکز ملی فرش ایران و معاون وزیر صنعت‌، معدن‌ و ‌تجارت در آیین اختتامیه المپیاد ملی فرش دستباف در محل تالار وحدت دانشگاه شهید باهنر کرمان شرکت می‌کنند.

عباس‌پور افزود: المپیاد ملی فرش دستباف با هدف شناسایی دانش‌آموزان و دانشجویان برتر رشته فرش و همچنین ایجاد انگیزه برای آنها برگزار می‌شود.

به گزارش فارس، دومین نمایشگاه فرش دستباف، تابلو فرش و دستباف‌های روستایی و عشایری ایران تا 18 اسفندماه از ساعت 15 تا 21 در حسینیه ثارالله کرمان دایر است.

انتهای پیام/80019/ح30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول