اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت اردل خبر داد

تولید سالانه 15 هزار مترمربع فرش دستباف در اردل

خبرگزاری فارس: رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت اردل گفت: بافندگان این شهرستان سالانه افزون بر 15 هزار مترمربع فرش تولید و روانه بازار مصرف می‌کنند.

تولید سالانه 15 هزار مترمربع فرش دستباف در اردل

یعقوب اسدی امروز در گفت‌‎وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار کرد: در حال حاضر افزون بر 7 هزار بافنده بر 3 هزار و 500 دار قالی در این شهرستان فعالیت می‌کنند.

وی افزود: بافندگان این شهرستان سالانه افزون بر 15 هزار مترمربع فرش تولید و روانه بازار مصرف می‌کنند.

اسدی با اشاره به طرح‌های فرش دستباف این شهرستان ادامه داد: فرش بختیاری، یلمه، قالی اولاد، گبه‎های ریز و درشت، گلیم و قالی‎های ذهنی از جمله تولیدات بافندگان این شهرستان محسوب می‎شود.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان اردل خاطرنشان کرد: عمده تولیدات فرش دستباف این شهرستان علاوه بر رفع نیازهای بازار داخلی به کشورهای اروپایی، آلمان، اتریش، کانادا و کشورهای عربی صادر می‌شود.

وی عدم تخصیص اعتبارات لازم به بافندگان شهرستان را از مهم‌ترین مشکلات فراروی توسعه صادرات فرش این شهرستان برشمرد و تصریح کرد: هجوم واسطه‌های سودجو خارج از شهرستان و استان و رونق بی‌رویه فرش و گبه که باعث لطمه زدن به هنر فرش بختیاری در شهرستان شده است از دیگر مشکلات محسوب می‎شود.

اسدی نوآوری در طرح و رنگ و کیفیت فرش دستباف را از نکات مهم در افزایش روند صادرات فرش دستباف عنوان و تأکید کرد: یکی دیگر از نکات مهم جایگاه تبلیغات است و از دیدگاه فروشندگان فرش دستباف تبلیغات از جایگاه بالایی برخوردار است.

وی با بیان اینکه فرش دستباف از جمله محصولاتی است که ارزش افزوده فراوانی دارد، اظهار کرد: این صنعت زمینه اشتغال افراد زیادی از جمعیت کشور به ویژه روستاییان را فراهم کرده است و می‎توان گفت که فرش جایگاه ویژه‌ای در اقتصاد ملی از بعد اشتغال، ارزش افزوده و صادرات دارد.

انتهای پیام/68001/ز20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول