اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری خبر داد

آغاز سومین جشنواره ملی فروش فرش دستباف در چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری از آغاز سومین جشنواره ملی فروش فرش دستباف در استان خبر داد.

آغاز سومین جشنواره ملی فروش فرش دستباف در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، رحمان کرمی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مردم استان از امروز می‌توانند با مراجعه به فروشگاه‌های مشخص شده در این جشنواره فروش، فرش خود را تهیه کنند.

وی با بیان اینکه این جشنواره به مدت یک ماه ادامه دارد، افزود: چهار کمیته اجرایی، تبلیغات، نظارت و شهرستان‌ها بر نحوه خدمات‌رسانی به مردم در این جشنواره با عنوان هر فروشگاه، یک نمایشگاه نظارت می‌کنند.

کرمی با اشاره به فعالیت 103 هزار بافنده در استان گفت: این تعداد بافنده سالانه افزون بر 200 هزار مترمربع فرش دستباف در سبک‌های یلمه، بختیاری، نایینی و گبه تولید و روانه بازارهای داخلی و حاشیه خلیج فارس می‌کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری دامنه مورد استفاده از سبک‌های بافت فرش در استان را مورد اشاره قرار داد و گفت: سبک بختیاری توسط بافندگان شهرستان‌های شهرکرد، فارسان، کوهرنگ و کیار،‌ سبک نائینی در شهرستان لردگان، طرح یلمه در شهرستان بروجن و سبک گبه در شهرستان اردل مورد استفاده قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه 80 درصد تولیدات فرش چهارمحال و بختیاری صادر می‌شود، افزود: در حال حاضر 80 درصد از تولیدات فرش استان به کشورهای همسایه در حوزه خلیج فارس و سایر کشورهای اروپا و چین صادر می‌شود.

کرمی با تأکید بر ضرورت ارتقای جایگاه فرش استان در سطح بازارهای خارجی تصریح کرد: با توجه به وجود رقبایی از جمله کشور چین که با الگوبرداری از طرح‌های ایرانی سعی در تسخیر بازارهای جهانی دارند لازم است تا راهکارهای اصولی به‌ منظور ارتقای جایگاه فرش استان در دستور کار قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه بازاریابی فرش موجب ایجاد درآمدزایی و اشتغال برای استان خواهد شد، اضافه کرد: با تبلیغات مناسب، ارائه یک مدیریت جامع و شناخت بازارهای مصرف هر بافنده می‌تواند یک شغل داشته باشد و منبع درآمدی از طریق بافت فرش به‌ دست آورد.

سومین جشنواره ملی فروش فرش دستباف همزمان با سراسر کشور از امروز به مدت یک ماه در استان چهارمحال و بختیاری کار خود را آغاز کرد.

انتهای پیام/68001/ز20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول