اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه علمیه قم:

جامعه ایمانی با پیوند ولایی شکل می‏گیرد

خبرگزاری فارس: استاد حوزه علمیه قم گفت: وقتی جامعه ایمانی متکامل به وجود می‌آید که زنان و مردان مؤمن به وسیله پیوند ولایی در کنار هم قرار گیرند.

جامعه ایمانی با پیوند ولایی شکل می‏گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود به نقل از سپاه استان سمنان، فاطمه محقق در جمع طلاب زن شهرستان شاهرود در سخنانی با اشاره به بحث حجاب و عفاف اظهار داشت: برخی عقیده دارند که حجاب زن و قیود و التزامات عملی آن به وی اجازه نمی‌دهد که حرکتی قوی و متوازن داشته باشد.

استاد حوزه علمیه قم افزود: علت سخنانی که در این زمینه مطرح می‏شود، این است که به زعم آن‌ها حجاب جلوی اختلاط با مردم و حضور فعال زن را در عرصه‌های جامعه می‌گیرد.

وی تصریح کرد: اما به اعتقاد ما، این امر مانعی برای ایفای نقش زن بنا به توانمندی‌ها و التزامات او به شمار نمی‌آید؛ چراکه جامعه وسیع زنان نیازمند زنانی فرهیخته و آگاه و فعال است.

محقق تأکید کرد: زنان فعال و فرهیخته می‌توانند وظیفه آگاهی‏بخشی و فرهیخته‌سازی و بسیج معنوی و فعالیت سیاسی و اجتماعی خود را انجام دهند.

محقق خاطرنشان کرد: این امر منجر به آن خواهد شد که جامعه زنان از نظر اجتماعی، سیاسی و فرهنگی دچار عقب‏ماندگی شده و در عرصه التزام و انضباط در راه خدا، از نظر دینی دچار انحراف شود.

وی اظهار داشت: از سوی دیگر جز در مواردی که منجر به انحراف اخلاقی شود، اسلام مانعی برای اختلاط زن و مرد نمی‌بیند؛ اما اختلاطی که بر اساس آموزه‌های دینی که سعی دارد التزام اسلامی را در شخصیت تمام زنان و مردان تثبیت و چارچوب‏های اخلاقی را رعایت کند، از نظر شرعی مباح است.

وی اظهار داشت: لازم است بدون اینکه بخواهیم انجام مسئولیت را در هر یک از جنبه‌های فردی و اجتماعی زندگی ملغی بسازیم، بر رعایت معیارهای اخلاقی در عرصه‌های اجتماعی و فردی تاکید ورزیم؛ زیرا احتمال انحراف را نمی‌توان در همه آن‌ها به کلی از بین برد.

محقق خاطرنشان کرد: وقتی یک جامعه ایمانی متکامل به وجود می‌آید که زنان و مردان مؤمن به وسیله پیوند ولایی در کنار هم قرار گیرند و به مقابله با انحرافات اجتماعی و سیاسی و اعتقادی که نشانه بی‌توجهی به معروف و تشویق منکر است، بپردازند.

وی افزود: زن و مرد مؤمن در یک وحدت ایمانی فراگیر باید حرکت کنند تا زندگی را به خط معروف بازگردانده و از خط منکر دور سازند و این با بپاداری نماز و دادن زکات و اطاعت از خدا و پیامبر در همه آن چیزهایی که رسالت الهی متضمن آن است امکان‌پذیر است.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: این همان چیزی است که سبب می‌شود آنان در معرض رحمت الهی قرار گیرند و وارد بهشت شوند و به آن درجه عالی و والایی دست یابند که از همه این‏ها پیشتر بوده و آن رسیدن به رضوان الهی است که هدف تمام زنان و مردان مؤمن تلقی می‏شود.

انتهای پیام/2249/ر/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول