اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت ورزش‌های همگانی خراسان‌رضوی

8 هزار ورزشکار خراسان‌رضوی کارت ورزش صبحگاهی دارند

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت ورزش‌های همگانی خراسان‌رضوی گفت: 8 هزار نفر ورزشکار از سوی هیئت ورزش‌های همگانی خراسان‌رضوی ساماندهی و برای آنان در ورزش صبحگاهی کارت صادر شده است.

8 هزار ورزشکار خراسان‌رضوی کارت ورزش صبحگاهی دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، آزیتا حیدری بعدازظهر امروز در سی و هفتمین نشست خبری هیئت‌های ورزشی خراسان‌رضوی در سالن جلسات اداره کل ورزش و جوانان خراسان‌رضوی اظهار کرد: عملکرد ما در چند ماه اخیر نشان‌دهنده فعالیت‌های گسترده است که با رویکرد توسعه ورزش‌های همگانی انجام داده‌ایم.

وی برگزاری 42 همایش پیاده روی عمومی در سطح استان، برگزاری رقابت‌ها و اعزام ورزشکاران به مسابقات مختلف را تنها گوشه‌ای از اقدامات این هیئت نام برد.

حیدری با بیان اینکه از ابتدای فعالیت هیچ فردی را کنار نگذاشتیم تا از تخصص‌های مسئولان قبلی کمیته‌ها استفاده کنیم، تصریح کرد: سیستم مدیریت هیئت، قائم به فرد نیست بلکه قائم به عملکرد است و در این مدت و شرایط فشردگی بالای کارها از افرادی که متخصص رشته‌های زیر مجموعه خود هستند، بهره برده‌ایم.

رئیس هیئت ورزش‌های همگانی خراسان‌رضوی با اشاره به مراجعات زیاد به این هیئت و پرکاری آن، افزود: افرادی باید در کنار ما فعالیت کنند که وقت و زمان کافی برای کارکردن داشته و حاشیه‌ساز نباشند.

حیدری در مورد تغییر دبیر هیئت ورزش‌های همگانی استان گفت: ایشان به دلیل مشغله کاری و نداشتن وقت و زمان کافی برای فعالیت در این هیئت استعفا کرد و پوریا سهرابی به عنوان دبیر جدید هیئت معرفی شد.

وی با بیان اینکه تغییر و تحول چیز عجیبی نیست، اظهار کرد: اگر لازم باشد هر روز مسئولان کمیته‌ها عوض شوند این کار را انجام می‌دهیم چون می‌خواهیم برنامه‌هایی که مدنظر داریم، پیش برود.

حیدری با بیان اینکه رویکرد نخست ما در کار اخلاق محوری است زیرا 90 درصد مراجعان به هیئت را بانوان تشکیل می‌دهند، خاطرنشان کرد: عمده مراجعان هیئت را بانوان هستند به همین دلیل افرادی باید در محیط هیئت فعالیت کنند که به لحاظ اخلاقی متعهد باشند.

رئیس هیئت ورزش‌های همگانی خراسان‌رضوی تاکید کرد: هدف اصلی ما توسعه ورزش و افزایش فعالیت‌های 25 کمیته زیر مجموعه این هیئت است.

حیدری افزود: کسانی را به عنوان مسئول کمیته‌های مختلف تعیین کرده‌ایم که توانایی معرفی رشته‌های ورزشی و شناساندن آن به مردم را داشته باشند و این در سایه همکاری و تعامل با رسانه‌ها میسر می‌شود تا با ترغیب مردم به ورزش تعادل و سلامت جسم و روح آنان تضمین گردد.

وی یادآور شد: هیئت در گزینش ورزش‌های زیرمجموعه دخل و تصرفی ندارد و این امر از سوی فدراسیون تعیین شده و به گونه‌ای است که افراد با هر سن و جنسی بتوانند بدون محدودیت زمانی و مکانی و با کمترین امکانات آن را انجام دهند.

حیدری تصریح کرد: 8 هزار نفر ورزشکار از سوی هیئت ورزش‌های همگانی خراسان‌رضوی ساماندهی و برای آنان در ورزش صبحگاهی کارت صادر شده است.

رئیس هیئت ورزش‌های همگانی خراسان‌رضوی گفت: حدود 3 هزار نفر نیز در بخش ورزش‌های تفریحی و مهارت‌های نمایشی فعالیت می‌کنند و هم‌اکنون در حال جمع‌بندی اسامی و فعالیت‌های ورزشکاران دیگر رشته‌ها هستیم تا آمار دقیقی در مورد رشد و توسعه همگانی آن داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه هیچ درآمد و هزینه‌ای از سالن شهید بهشتی مربوط به هیئت همگانی نمی‌شود، افزود: تنها برخی درآمدهای این سالن به حساب هیئت واریز و برای خود سالن هزینه می‌شود.

حیدری تاکید کرد: هیئت ورزش‌های همگانی خراسان‌رضوی به دنبال این است که اگر سالنی داشته باشد باید مدیریت آن در اختیار خود این هیئت باشد.

رئیس هیئت ورزش‌های همگانی خراسان‌رضوی با اشاره به محدودیت‌های بودجه‌ای هیئت در شش ماه اخیر، گفت: در این مدت تنها توانسته‌ایم در سطح شهر مشهد کار کنیم و در سطح استانی بسیار ضعیف بوده‌ایم و با ادامه وضعیت کمبود بودجه فقط می‌توانیم برنامه‌های فدراسیون را در سطح استانی اجرا کنیم.

حیدری با بیان اینکه یکی از چالش‌های ورزش کشور کمبود منابع انسانی متخصص است، اظهار کرد: شرط اولیه پیشبرد اهداف و توسعه ورزش، توجه به بعد آموزش است و ما به دلیل وجود درخواست بسیار در این حوزه، در زمینه برگزاری دوره‌های آموزشی فعال بوده‌ایم.

وی ادامه داد: هرچند خروجی دوره های آموزشی درجه سه مربیگری نمی‌تواند به صورت حرفه‌ای نیازی را از بعد آموزش رفع کند اما تا حدودی در توسعه ورزش و همگانی کردن آن موثر است.

حیدری با بیان اینکه اولویت ما در سال 92 نیز گسترش آموزش است، عنوان کرد: در سال آینده توسعه ورزش‌های صبحگاهی، فعالیت در حوزه ورزش‌های همگانی، برگزاری همایش‌های عمومی پیاده روی و تغییر در نگرش مردم نسبت به ورزش را با فرهنگ‌سازی و فعالیت‌های رسانه‌ای در دستور کار داریم.

رئیس هیئت ورزش‌های همگانی خراسان‌رضوی با اشاره به تعاملات بسیار این هیئت با ارگان‌هایی که توان انجام فعالیت‌های ورزش همگانی را دارند، خاطرنشان کرد: در جلسات هفتگی مرتبی که با مدیریت تربیت بدنی شهرداری داشتیم از 100 درصد امکانات شهرداری بهره کافی را می‌بریم.

وی با اشاره به در اختیار قرار دادن رایگان سالن‌های سرپوشیده شهرداری و اداره کل ورزش و جوانان برای انجام ورزش صبحگاهی بانوان گفت: برنامه‌ها برای توسعه ورزش همگانی چهارساله است که باید برای تحقق از تمامی ظرفیت‌های شهر و استان استفاده کنیم.

حیدری با بیان اینکه مشکل ما در ورزش‌های همگانی فرهنگ‌سازی است، ادامه داد: فرهنگ‌سازی کار بسیار گسترده‌ای است که همت عمومی را می‌طلبد و دولت می‌تواند با انجام کارهای زیربنایی و ملی و اختصاص یارانه ورزش به مردم در این راه تسهیل ایجاد کند.

وی یادآور شد: هدف ما از تلاش‌ها و برنامه‌ریزی‌ها رسیدن به جامعه‌ای سالم با حضور حداکثری مردم در ورزش‌های همگانی است که این امر در سایه همدلی و همکاری همه مردم و مسئولان امکان‌پذیر است.

انتهای پیام/70002/ش40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول