اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی سال‌جاری

38 هزار مشاوره در کانون وکلا و مشاوران حقوقی همدان انجام شد

خبرگزاری فارس: رئیس کانون وکلا و مشاوران حقوقی همدان گفت: در سال 91 کانون وکلا و مشاوران حقوقی همدان 38 هزار و 311 مورد مشاوره در واحدهای ارشاد و معاضدتی حوزه‌های قضایی همدان ارائه دادند.

38 هزار مشاوره در کانون وکلا و مشاوران حقوقی همدان انجام شد

علیرضا ترکستانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان در خصوص عملکرد سالانه مرکز کانون وکلا و مشاوران حقوقی استان همدان اظهار داشت: مرکز کانون وکلا و مشاوران حقوقی همدان در سال‌جاری 130 مورد وکیل معاضدتی را در اختیار افراد بی‌بضاعت و نیازمند قرار داده است.

وی با اشاره به ارائه مشاوره‌های حقوقی رایگان در مراکز و حوزه‌های قضایی تصریح کرد: با توجه به تأسیس واحدهای ارشاد و معاضدت قضایی در تمام‌ حوزه‌های قضایی وکلا در سطح استان، مبادرت به مشاوره در واحد‌های ارشاد و معاضدتی به افراد بی‌بضاعت و مراجعان می‌کنند که این تعداد 38 هزار و 311 مورد بوده است.

رئیس کانون وکلا و مشاوران حقوقی همدان در خصوص برگزاری دوره‌های وکالت در سال‌جاری عنوان کرد: 9 دوره وکالت در این مرکز برگزار کردیم که این دوره‌ها با موفقیت طی شده و وکلا پس از طی این دوره به مقام وکالت نائل شدند.

وی خاطرنشان کرد: در مورد دوره ارتقا، بحث ادغام کانون وکلا و مراکز امور وکلا و مشاوران حقوقی مطرح شده که مرکز کانون وکلا و مشاوران حقوقی استان همدان سعی کرده‌اند تا دوره‌های ارتقا را در مرکز به صورت مداوم با اساتید حقوق و قضات دادگستری برگزار کند و در همین راستا دو دوره ارتقا در سال 91 برگزار شد.

ترکستانی ادامه داد: در دوره اول ارتقا، 60 نفر شرکت‌کننده و در دوره دوم، 37 نفر شرکت کردند که به مقام وکالت پایه یک نائل شدند.

رسیدگی 3 شعبه دادستان انتظامی قوه قضاییه به تخلفات وکلا

وی در بحث کمیسیون رسیدگی به تخلفات نیز تأکید کرد: سه شعبه رسیدگی به تخلفات وکلا در سطح استان وجود دارد که به تخلفات وکلا رسیدگی می‌کنند.

رئیس کانون وکلا و مشاوران حقوقی استان همدان با تأکید بر تعداد پرونده تخلفات وکلا افزود: در سال 91 به طور کلی 65 نفر شاکی از وکلای شهر همدان و 62 نفر شاکی از وکلای شهرستان‌های همدان در شعبه‌های رسیدگی به تخلفات شکایت کرده بودند.

وی ادامه داد: کمتر از یک درصد از پرونده‌های وکلا که مرتکب تخلف شدند منتهی به صدور کیفر خواست از سوی دادستان انتظامی وکلای قوه قضاییه شده که قرارهای منع تعقیب صادر شده حکایت از آمار کم تخلفات وکلای این مرکز است.

رئیس کانون وکلا و مشاوران حقوقی همدان در پایان به وب سایت مرکز کانون وکلا و مشاوران حقوقی استان همدان اشاره کرد و گفت: وب سایت مرکز وکلا و مشاوران حقوقی نیز طراحی شده که اطلاع رسانی از طریق این سایت و به www.westlawyer.ir  صورت می‌پذیرد.

انتهای پیام/89007/م30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول