اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو اصلی هیئت مدیره کانون وکلای اصفهان:

وجود وکلای مستقل لازمه جامعه عدالت‌محور است / مردم ذی‌نفع وکالت هستند

خبرگزاری فارس: عضو اصلی هیئت مدیره کانون وکلای اصفهان گفت: وجود وکلای مستقل لازمه جامعه عدالت‌محور است و مردم از وکلای غیر‌مستقل این انتظار را ندارند که حقوق آنها را به خوبی و درستی بگیرند.

وجود وکلای مستقل لازمه جامعه عدالت‌محور است / مردم ذی‌نفع وکالت هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، لیلا رئیسی در جمع وکلای اصفهان با اشاره به لزوم رعایت استقلال وکلا و تاکید بر اینکه شأن وکیل لازمه وکالت است و اگر این شأن رعایت نشود، وکیل مرتب مورد تهدید و تحقیر قرار می‌گیرد، اظهار کرد: اگر وکیل زیر مجموعه قوه قضائیه باشد، اعتبارش را این قوه بررسی می‌کند.

وی تصریح کرد: وکیل باید از دستگاه حاکم و قوه قضائیه مستقل باشد و وکیلی که وابسته به دیگران است نمی‌تواند با حقوق انسانی مردم به صورت مستقل عمل کند و حق آنها را به خوبی استیفا کند.

عضو اصلی هیئت مدیره کانون وکلای اصفهان افزود: ذی‌نفع وکالت مردم هستند و مردم از وکلای غیر مستقل این انتظار را ندارند که حقوق آنها را به خوبی و درستی بگیرند.

وی با اشاره به اینکه عده‌ای تصور می‌کنند که وکالت یک حرفه است مثل سایر حرفه‌ها تصریح کرد: وکیل دادگستری شغل با شرافتی دارد و وکیل رسالت حقوق بشری را بر عهده دارد با توجه به این موضوع باید مستقل باشد.

رئیسی ادامه داد: هیچ شخصی به اندازه وکیل دادگستری به قانون واقف نیست، بنابراین باید این نکته رعایت شود که در اصلاح قوانین وکیل طرف مشورت قرار بگیرد.

وی تاکید کرد: در تصور جهانی وکالت متمایز از سایر شغل‌ها است، در صورتی که بسیار مشاهده شده در کشور به گونه‌ای با وکلا رفتار می‌شود که امینت روانی از آنها سلب می‌شود.

عضو اصلی هیئت مدیره کانون وکلای اصفهان با اشاره به اینکه تهدید به از بین بردن نهاد و کانون‌های وکلا امنیت روانی این حرفه را مخدوش می‌کند، تأکید کرد: از نمایندگان مجلس و بزرگان قوه قضائیه تقاضا داریم حرمت وکیل را نقض نکنند چرا که در این بین مردم ضرر می‌کنند.

انتهای پیام/63002/صا20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول