اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای حضور معلولین و سالمندان

پارک جانبازان و لاله شهرکرد مناسب‌سازی می‎شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت: پارک جانبازان و لاله در شهرکرد برای حضور معلولین و سالمندان به ‌طور کامل مناسب‌سازی می‎شود.

پارک جانبازان و لاله شهرکرد مناسب‌سازی می‎شود

حسین سعیدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار کرد: با توجه به ضرورت مناسب‌سازی معابر و اماکن عمومی با هماهنگی شهرداری دو پارک جانبازان و لاله در شهرکرد به ‌عنوان پایلوت اجرای طرح تعیین و مقرر شد این دو پارک برای حضور معلولین و سالمندان به طور کامل مناسب‌سازی شود.

وی افزود: همچنین در سال‌جاری 256 خودرو پلاک ویژه معلولین، 14 خودرو و 27 مسکن مناسب‌سازی شده و در اختیار معلولین قرار گرفته است.

سعیدی از برگزاری دوره آموزشی ویژه شهرداری‌ها به منظور آشنایی با مباحث مناسب‌سازی خبر داد و خاطر‌نشان کرد: با توجه به نقش بسیار موثر شهرداری‌ها در مبحث مناسب‌سازی، این دوره آموزشی با حضور شهرداری‌های استان در تاریخ 16 اسفند‌ماه در شهرکرد برگزار می‎شود.

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری بر ضرورت رفع موانع معماری در سطح شهرها با هدف حضور یکسان افراد معلول در جامعه تاکید کرد و افزود: طبق آمار سازمان بهداشت جهانی 10 درصد جمعیت دنیا دچار معلولیت جسمی هستند.

وی ادامه داد: مناسب‌سازی معابر و اماکن عمومی از نیازهای اساسی و ضروری معلولان، جانبازان، سالخوردگان و حتی به عنوان یکی از دغدغه‌های اصلی در زندگی این قشر به شمار می‌رود.

سعیدی ادامه داد: معلولان جسمی حرکتی بخشی از جمعیت همه کشورهای جهان را تشکیل می‌دهند، این گروه از مردم مثل بقیه نیازمند رفع احتیاجات خود در سطح شهر هستند.

این مسئول تصریح کرد: با هدف مناسب‌سازی فضاها و معابر شهری به‌ منظور بهبود کیفیت دسترسی‌ها در وضع موجود و به لحاظ توسعه و نوسازی آینده باید مطابق معیارهای صحیح فنی و الزامات قانونی انجام شود.

وی گفت: نقش مبلمان شهری امروزه در خدمت‌رسانی به شهروندان هر شهر بر کسی پوشیده نیست مبلمانی که می‌تواند نیازهای تمام افراد جامعه را در هر موقعیت و شرایط فراهم آورد.

انتهای پیام/68001/ز30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول