اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار شیراز خواستار شد

مناسب‌سازی معابر شیراز برای معلولان

خبرگزاری فارس: فرماندار شیراز گفت: مناسب‌سازی معابر ویژه معلولان در شیراز باید توسط شهرداری‌های مناطق 9 گانه این کلان‌شهر با جدیت بیشتری دنبال شود.

مناسب‌سازی معابر شیراز برای معلولان

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی فرمانداری شیراز، جواد زرین‌کلاه در جلسه شورای توانبخشی مبتنی بر جامعه که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: مناسب‌سازی معابر ویژه معلولان در شهر شیراز توسط شهرداری‌های مناطق 9 گانه با جدیت بیشتری باید دنبال شود، هر چند در برخی مناطق شهری تلاش‌های خوبی صورت گرفته و این مناسب‌سازی در معابر و پارک‌ها برای معلولان ویلچرسوار به خوبی ملموس است.

وی افزود: مشاوران شهرداران مناطق شیراز در امور معلولان فعال هستند و با تعامل موجود و نگاه تخصصی به مشکلات آنان در آینده‌ای نزدیک شاهد به حداقل رسیدن مشکلات تردد معلولان در سطح شهر خواهیم بود.

رئیس شورای توانبخشی مبتنی بر جامعه شهرستان شیراز با بیان اینکه عملکرد دستگاه‌ها بر اساس طرح موجود در مناسب‌سازی معابر ویژه معلولان مورد ارزیابی قرار می‌گیرند، خاطرنشان کرد: به زودی هیئت ارزیابی متشکل از نمایندگان شهرداری و اداره بهزیستی و مشاوران در امور معلولان شیراز فعالیت خود را آغاز می‌کنند و عملکرد دستگاه‌های مختلف در امر مهم بر روی نمودار مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

فرماندار شیراز ادامه داد: به دنبال تحقق 100 درصدی طرح برابرسازی فرصت‌ها ویژه معلولان در شهرستان شیراز هستیم و انتظار داریم شهرداری‌ها علاوه بر اولویت‌بندی برنامه‌های مربوطه در این حوزه، فعالیت‌های دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان در محدوده منطقه زیر پوشش خود را رصد کنند، هر چند برخی مناطق شهری به دلایل شرایط ویژه منطقه‌ای از اهمیت بالایی برخوردار هستند.

زرین‌کلاه در این جلسه با بررسی فعالیت‌های صورت گرفته از سوی شهرداری‌های مناطق 8،7،6،5 و 9 به پیشنهاد اعضای شورای توانبخشی مبتنی بر جامعه شیراز از تلاش‌های شهردار منطقه 5 شیراز تجلیل کرد.

وی این تجلیل را به دلیل فعالیت‌های انجام شده در آن منطقه از جمله اصلاح معابر و همسطح‌سازی معابر بولوار عدالت و خیابان لاله، احداث سرویس بهداشتی هم‌سطح در پارک حجاب، بوستان هاشمی، بوستان شهدا و سرویس بهداشتی هم‌سطح در حال احداث بلوار رحمت، دانست و گفت: ایجاد پارکینگ ویژه معلولان در پارک‌ها و ورودی منطقه شهرداری مربوطه و در نظر گرفتن تمام ضوابط معلولان در بوستان جدید‌الاحداث رضوان و تقاطع غیرهمسطح رضوان از جمله اقدامات این منطقه از شهرداری شیراز بوده است.

انتهای پیام/2448/ن/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول