اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راهور کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

بستن کمربند ایمنی از سوی 75 درصد رانندگان کهگیلویه و بویراحمدی

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس راهور کهگیلویه و بویراحمد گفت: در طرح کنترل کمربند ایمنی مشخص شد که 75 درصد رانندگان در درون شهرها و 90 درصد رانندگان در بیرون شهرها اقدام به بستن کمربند ایمنی می‌کنند.

بستن کمربند ایمنی از سوی 75 درصد رانندگان کهگیلویه و بویراحمدی

کرم‌الله حسینی‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج با تشریح آمار استخراج طرح کنترل کمربند ایمنی رانندگان درون شهری در استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: متأسفانه رانندگان در این استان در هنگامی که طرح‌های ترافیکی و طرح‌های از این دست از سوی پلیس اجرا می‌شود مشارکت خوبی داشته و عمدتا" کمربند ایمنی خود را می‌بندند ولی تجربه و آمارها نشان می‌دهد که وقتی این طرح‌ها اجرا نمی‌شوند، رانندگان کمتری این قانون را رعایت می‌کنند.

رئیس پلیس راهور استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: در این طرح که پلیس با حضور فیزیکی در میادین، تقاطع‌ها و برخی نقاط شهر اقدام به کنترل کمربند ایمنی رانندگان کرده است، حدود 75 درصد مردم در درون شهرها در حین رانندگی کمربند ایمنی می‌‌بندند که این آمار قابل قبولی است ولی باید این رعایت قانون تنها در هنگام اجرای طرح‌های این‌چنینی نباشد.

حسینی‌پور با بیان اینکه رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی باید به فرهنگ تبدیل شود، گفت: رعایت قانون برای جریمه نشدن نمی‌تواند ملاک مناسبی برای نهادینه شدن این فرهنگ باشد هر چند که رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی به ویژه قانون کمربند ایمنی وضعیت مطلوب‌تری در این استان پیدا کرده است.

* 75 درصد رانندگان درون شهری و 90 درصد برون شهری‌ها کمربند می‌بندند

این مسئول انتظامی در استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: آمار استخراج شده از طرح کنترل کمربند ایمنی نشان می‌دهد که در جاده‌های برون شهری درصد بیشتری از رانندگان اقدام به بستن کمربند ایمنی و رعایت این قانون راهنمایی و رانندگی می‌کنند به طوری که این آمار در بیرون از شهرهای این استان به 90 درصد می‌‌رسد.

وی یادآور شد: تجربه و آمارها نشان می‌دهند که وقتی پلیس قوانین را مطالبه می‌کند، رانندگان نیز رعایت می‌کنند اما وقتی پلیس شل می‌گیرد، رعایت قوانین نیز ضعیف شده و این تعهد در میان رانندگان کمتر می‌شود.

وی از نقش مهم پلیس راهنمایی و رانندگی در کنترل و نظم‌بخشی به عبور و مرورها گفت و خاطرنشان کرد: از آنجا که هر چقدر پلیس سخت‌گیری بیشتری بکند رعایت قوانین و امنیت مردم در جاده‌ها بیشتر می‌شود، امسال سیاست‌های سخت‌گیرانه‌تری را در دستور کار داریم.

انتهای پیام/82005/ت30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول