اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

مدیر کل آموزش و پرورش مازندران:

کلاس‌های تقویتی و کنکور دل‌مشغولی مدرسه‌‌ها نشود

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: تمام دل مشغولی مدارس برگزاری کلاس‌های تقویتی و رد شدن از سد کنکور نباشد.

کلاس‌های تقویتی و کنکور دل‌مشغولی مدرسه‌‌ها نشود

به گزارش خبرگزاری فارس از رامسر، محمدعلی امیری شامگاه پنجشنبه در گردهمایی مسئولان روابط عمومی آموزش و پرورش استان مازندران در اردوگاه فرهنگی، اردویی و کشوری میرزا کوچک خان رامسر با اشاره به روز معلم و روز نهاد امور تربیتی که دو مناسبت مهم آموزش و پرورش هستند، عنوان کرد: در این ایام جامعه به وجوه مختلف کار معلم پی برده و با نقش وی بیش از بیش آشنا می‌شوند.      

 وی افزود: در عصر کنونی که جامعه با سرعت رو به جلو پیش می‌رود، معلمان نیز باید خود را با این شیوه منطبق و با سرعت بیشتری حرکت کنند و این تلاش مضاعفی را می‌طلبد.

این مسئول درباره اهمیت روز امور تربیتی خاطرنشان کرد: روز امور تربیتی تنها مختص به مربیان تربیتی و پرورشی و همچنین معاونان پرورشی نیست، بلکه مسیر و هدف هفته امور تربیتی، ماموریت آموزش و پرورش است.

امیری با بیان اینکه آموزش و پرورش یک نسخه شفابخش است، اظهار داشت: سند تحول بنیادین باید به صورت مطلوب و اولویت‌بندی شده و در همین راستا اجرایی شود و شورایعالی انقلاب افتخارش این است که سند تحول بنیادین، مهم‌ترین سند انقلاب است.

وی در ادامه گفت: مهم‌ترین وظیفه اسلام در زمینه فرهنگ در سند تحول بنیادین دیده و گنجانده شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران مهم‌ترین بحث امروز آموزش و پرورش را ماموریت آموزش و پرورش که همان نقد و بررسی سند تحول بنیادین است، دانست و اشاره کرد: باید اندیشمندان و محققان به این امر پرداخته و موضوع سند تحول بنیادین به دقت واکاوی شود.

وی بیان کرد: تاریخ نسبت به آموزش و پرورش امروز، قضاوت خواهد کرد و نقش‌ها در این نهاد که یکی از مهم‌ترین آنها نقش روابط عمومی است را بررسی می‌کنند و از این‌رو روابط عمومی‌های آموزش و پرورش باید هوشیار به تحولات محیطی باشند.

امیری با اشاره به اینکه مردم هنوز از آموزش و پرورش مطالبات قدیمی‌شان را درخواست می‌کنند، اعلام کرد: باید قضاوت صحیح نسبت به سیستم آموزش و پرورش صورت گیرد تا همیشه این نهاد نو و به روز باشد.

وی گفت: مدارس امروز باید نشاط آور و پر از ادب بوده و چتر فرهنگی بر آنها حاکم باشد و در مقابل هجمه‌های بیرونی مدارس، مستحکم باشند نه اینکه تمام دل مشغولی مدارس برگزاری کلاس‌های تقویتی و رد شدن از سد کنکور باشد.

امیری یکی از هدف‌های مدارس را تربیت علمی دانست و افزود: مدارس باید بتوانند آدم‌های متوازن تربیت کنند که این آدم‌ها الگو در نظام جمهوری اسلامی باشند و بتوانند در هنگام ورود به اجتماع به راحتی و با افتخار زندگی و کار کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در پایان با اشاره به اهداف ارائه درس هدایت تحصیلی در مدارس اظهار داشت: 57 درصد از جوانان تحصیلکرده در ایران اسلامی بیکار هستند و باید طوری افراد در مدارس آموزش ببینند که در جامعه بیکار نمانند و در این صورت است که امیدها بیشتر و جرم‌ها کمتر می‌شود.

انتهای پیام/86024/ب30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول