اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین‌بار صورت گرفت

راه‌اندازی مدرسه شبانه‌روزی حفظ یکساله نهج‌البلاغه در کاشان

خبرگزاری فارس : مدیرعامل مؤسسه فرهنگی قرآنی امیرالمؤمنین (ع) کاشان از راه‌اندازی نخستین مدرسه شبانه‌روزی حفظ یک‌ساله نهج‌البلاغه در این شهرستان خبر داد.

راه‌اندازی مدرسه شبانه‌روزی حفظ یکساله نهج‌البلاغه در کاشان

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان حجت‌الاسلام مجتبی حسن‌زاده ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مؤسسه فرهنگی قرآنی امیرالمؤمنین(ع) شهرستان کاشان با راه‌اندازی نخستین مدرسه شبانه‌روزی حفظ یکسال نهج‌البلاغه در کاشان تحول شگرفی را در عرصه ترویج نهج البلاغه در سطح کشور رقم می‌زند.

وی با اشاره به رهنمود مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «امروز بیشتر از همیشه ملت و جامعه اسلامی ما به نهج‌البلاغه نیازمند است» افزود: راه‌اندازی نخستین مدرسه شبانه‌روزی حفظ یکسال نهج‌البلاغه در کاشان در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری و همچنین تحقق تبدیل شهرستان کاشان به شهر نهج‌البلاغه انجام می‌پذیرد.

مدیرعامل مؤسسه فرهنگی قرآنی امیرالمؤمنین(ع) کاشان، در ادامه این مؤسسه را مجری طرح تخصصی حفظ، ترجمه و تفسیر قرآن، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه اعلام کرد و ادامه داد: این مؤسسه بعد از یک دهه فعالیت در عرصه حفظ نهج‌البلاغه کشور علاوه بر تربیت بیش از 20 حافظ کل نهج‌البلاغه برای نخستین بار در جهان تشیع توانسته چندین حافظ قسمت‌هایی از این کتاب شریف را پرورش دهد.

وی با بیان اینکه مؤسسه فرهنگی قرآنی امیرالمؤمنین(ع) کاشان، تا کنون موفق به کسب بیش از 40 رتبه برتر کشوری در مسابقات ملی حفظ نهج‌البلاغه شده است بیان داشت: برای اینکه این موسسه بتواند علاقه‌مندان به نهج‌البلاغه را در سراسر کشور زیر پوشش آموزش و ترویج نهج‌البلاغه قرار دهد، مدارس شبانه‌‌روزی حفظ یک‌‌ساله نهج‌البلاغه را ویژه خواهران و برادران راه‌اندازی می‌کند.

حسن‌زاده تصریح کرد: این مؤسسه که فعالیت خود را از سال 1382 و با اهداف تلفیق قرآن و عترت، زدودن غبار غربت از کتاب شریف نهج‌البلاغه، کثرت حافظان نهج‌البلاغه در حد و اندازه حافظان قرآن و الگوسازی عمل به دستورات مولای متقیان در جامعه اسلامی شروع کرده است هم اکنون نیز با راه‌اندازی مدارس شبانه‌روزی حفظ نهج‌البلاغه در صدد است به این آرمان عالی خود، عینیت بیشتری بخشد.

وی افزود: امروز، زمان آن فرا رسیده است که به منویات مقام معظم رهبری و خواسته مراجع و علمای بزرگوار در خصوص ترویج نهج‌البلاغه امیرمؤمنان حضرت علی(ع) به صورت گسترده‌تر و کلان‌تر جامه عمل پوشانیده شود.

مدیر اولین مرکز تربیت حافظان قرآن، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه در جهان تشیع در خصوص نحوه ثبت نام علاقه‌مندان برای این مدارس شبانه‌روزی ابراز داشت: با توجه به اینکه اولین سال برگزاری این فعالیت همزمان با سال تحصیلی 93-92 دایر می‌شود، زمان جذب، مصاحبه، گزینش و دوره آزمایشی این طرح در 6 ماهه نخست سال بعد است.

وی با اشاره به اینکه ثبت نام از نیمه اسفندماه جاری آغاز می‌شود افزود: خواهران برای ثبت نام در این دوره می‌توانند با شماره تلفن‌های 4464445 و 4446324 و برادران با شماره تلفن‌4472801 تماس حاص فرمایند.

انتهای پیام/2406/غ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول