اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

معاون پرورشی آموزش و پرورش گلستان:

ویژه‎برنامه «درس‎هایی از قرآن» در گلستان ضبط می‎شود

خبرگزاری فارس: معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش گلستان گفت: برنامه «درس‎هایی از قرآن» حجت‎الاسلام محسن قرائتی ویژه ماه مبارک رمضان در گلستان ضبط خواهد شد.

ویژه‎برنامه «درس‎هایی از قرآن» در گلستان ضبط می‎شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، منصور عتیقی در همایش تجلیل از فعالان عرصه تربیت در گرگان اظهار داشت: هر ساله 30 برنامه درس‎هایی از قرآن در یکی از استان‎ها با محورهای مختلفی ضبط و در ماه مبارک رمضان از سیمای ملی پخش می‎شود و ان‌شاءالله گلستان میزبان این برنامه‎های قرآنی خواهد بود.

وی از استاندار گلستان خواستار حمایت در این زمینه شد و ادامه داد: امیدواریم با دستور استاندار، دستگاه‎های اجرایی همکاری لازم را در این راستا داشته باشند.

فضای شهر از بیلبوردهای تبلیغاتی پر شده است/ جامعه با پیام فرهنگی تعدیل شود

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش گلستان خاطرنشان کرد: فعالیت‎های مختلفی در حوزه آموزش و پرورش انجام می‎شود که ماهیت آن فرهنگی است و ستادهای مختلفی نظیر امر به معروف و نهی از منکر، عفاف و حجاب، شورای قرآن و ستاد اقامه نماز فعال هستند.

عتیقی با بیان اینکه فضای شهر از بیلبوردها و بنرهای تبلیغاتی پر شده است، تصریح کرد: از طریق مذاکراتی که با شهرداری داشتیم؛ قرار شد از فضای مدرسه و تهیه سازه و بنرهایی، برخی پیام‎های فرهنگی و نه تبلیغاتی انجام شود تا بتوانیم فضای جامعه را با پیام فرهنگی تعدیل کنیم.

وی با بیان اینکه گلستان در سال‌جاری در نهضت ملی حفظ قرآن کریم، مقام نخست را کسب کرده است، یادآور شد: سعی می‎کنیم قبل از پایان سال‌جاری، همایشی برای تجلیل از حافظان قرآن داشته باشیم.

مدیریت متمرکز در آمار حافظان قرآن وجود ندارد

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش گلستان در خصوص تأکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن بیان داشت: این مهم در آموزش و پرورش آغاز شده، اما آماری که وجود دارد به لحاظ اینکه مسابقات قرآنی از سوی اداراتی مثل اوقاف و امور خیریه و تبلیغات اسلامی نیز برگزار می‎شود، خطا به وجود می‎آورد.

عتیقی اضافه کرد: ما مخالف شرکت دانش‎آموزان در مسابقات قرآنی نیستیم، اما برای اینکه از آمارهای مجدد و موازی‌کاری پرهیز شود و آمارها واقعی شوند، نیاز است مدیریت متمرکز در آمار حافظان قرآن داشته باشیم تا از ارائه آمارهای مجدد از سوی سازمان‎ها جلوگیری شود.

وی در پایان گفت: به تعداد یاران پیامبر (ص) در جنگ بدر که به عنوان نخستین تقابل جدی و میدانی اسلام با کفر بود و آخرین تقابل نیز با همین عدد خواهد بود، بنابراین هر ساله 313 نفر فعال تربیتی در گلستان مورد تقدیر قرار می‎گیرند و امسال 30 نفر از سوی وزارتخانه مورد تقدیر قرار گرفته و با حمایت استاندار گلستان 92 نفر دیگر از فعالان عرصه تربیت گلستان تجلیل خواهند شد.

انتهای پیام/83001/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول