اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه مشهد مطرح کرد

بینش سیاسی دانش‌آموزان از طریق معاونت پرورشی آموزش و پرورش

خبرگزاری فارس: امام جمعه مشهد گفت: خط و ربط و بینش سیاسی در دانش‌آموزان از طریق مربیان پرورشی که به ظرفیت‌های آنها آگاه هستند، باشد.

بینش سیاسی دانش‌آموزان از طریق معاونت پرورشی آموزش و پرورش

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در دیدار با مربیان تربیتی و پرورشی خراسان‌رضوی اظهار کرد: نهاد تربیتی در آموزش و پرورش از نهادهای امیدوار کننده است به طوری‌که اگر این نهاد وجود نداشت آموزش و پرورش به یک تشکیلات دغدغه‌آور و مضطرب ساز تبدیل می‌شد.

امام جمعه مشهد افزود: در حال حاضر امور تربیتی در مدارس سبب ایجاد آرامش در افراد و به تعبیر دیگر سبب قداست این نهاد شده است.

علم‌الهدی با اشاره به انحلال معاونت تربیتی آموزش و پرورش در دوره اصلاحات خاطرنشان کرد: در دوره اصلاحات یونسکو اعلام کرد که به خاطر هماهنگ‌سازی فرهنگی با کل جهان باید فرهنگ‌های خاص اقلیمی در آموزش و پرورش تعطیل شود تا تمام انسان‌ها با یک الگو پرورش یابند و متاسفانه در دوره اصلاحات خیلی سریع و به صورت فاحش این نهاد منحل شد.

وی تاکید کرد: انحلال معاونت تربیتی و پرورشی از طرف سلطه غرب ثابت کرد که این حوزه نقطه قابل توجه دشمنان است و در همان زمان بنده این موضوع را عنوان کردم و سخنان من سبب ایجاد یک جبهه اعتراضی در کشور و بازگشت دوباره این معاونت در آموزش و پرورش شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: اینکه دشمنان خواستار انحلال فرهنگ اقلیمی می‌شوند نشان‌ می‌دهد که امور تربیتی جان آموزش و پرورش است.

علم‌الهدی تصریح کرد: امور تربیتی فعالیت‌های ایجابی را به دنبال دارد مانند فعالیت‌های قرآنی که در حال حاضر توسعه خوبی پیدا کرده و یکی از امتیازات و عملکردهای مثبت این نهاد به شمار می‌رود اما باید توجه داشت که فعالیت‌های اثباتی در این نهاد بسیار مهم است و باید به موضوع پدافند تربیتی توجه ویژه کرد زیرا والدین از زمانی‌که فرزندان آنها به بهار تربیت می‌رسند او را از خود جدا کرده و به مدارس می‌سپارند.

وی افزود:در حال حاضر  اقداماتی در دبیرستان‌ها در حال توسعه است که مفاسد اخلاقی را افزایش می‌دهد و در مقابل آن فعالیت‌های ایجابی و حرکت پدافندی انجام نمی‌شود و برای مقابله با این امر فعالیت‌های اثباتی پاسخگو نیست.

امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: هیچ نهادی به اندازه معلمان پرورشی به وضع آموزش و پرورش آشنا نیست و از ظرفیت‌های دانش‌آموزان آگاهی ندارد و این معلمان پرورشی هستند که می‌توانند برای ساختن کلاس و دانش‌آموز دست به ابتکار عمل بزنند.

علم‌الهدی با اشاره به قرارگرفتن در آستانه انتخابات اظهار کرد: مشکل ما در آموزش و پرورش حضور یک سری جریانات وارداتی است به طوری که با نزدیک شدن هر انتخاباتی یک سری جریانات سیاسی به مدارس وارد می‌شود و باید از ورود جریانات سیاسی مثبت یا منفی در مدارس جلوگیری کرد زیرا اگر دانش‌آموز به حال و هوای سیاسی رسید دیگر در دست مربیان قرار ندارد.

وی تصریح کرد: اگر دانش‌آموز می‌خواهد خط و ربط و بینش سیاسی پیدا کند باید از دستان مربیان پرورشی که به ظرفیت‌های آنها آگاه هستند باشد؛ البته  این موضوع در مسائل فرهنگی نیز صادق است زیرا جریان فرهنگی خارجی از ظرفیت دانش‌آموز آشنایی ندارد و نظام فرهنگی او را به هم می‌زند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به طرح جامع خانواده پایدار گفت: مطالبی که در جزوات خانواده پایدار منتشر شده و در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد با سن‌ آنها مناسبت ندارد و حتی مطالب آن تاثیری در کاهش آمار طلاق نمی‌گذارد؛ افزایش آمار طلاق به خاطر عوض شدن جایگاه مرد و زن است و مرد نمی‌تواند جای زن را قبول کند و زن نیز پس از مدتی از مرد بودن خسته می‌شود و این امر در حال حاضر ریشه ناپایداری خانواده‌ها شده است.

علم‌الهدی تاکید کرد: اگر قرار است آموزش و پرورش اقدامی برای کاهش آمار طلاق و پایداری خانواده‌ها انجام دهد باید کتاب را در پژوهشگاه‌های خود و مطابق با ظرفیت‌ دانش‌آموزان تدوین کند.

وی تاکید کرد: در حال حاضر یکی از مشکلات تقسیم کتاب مفت در آموزش و پرورش است که هر نهادی در آن کتاب پخش می‌کنند و اگر برای آموزش و پرورش فعالیتی لازم است خود این نهاد باید در اجرای آن اقدام کند.

انتهای پیام/70022/خ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول