اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار گلستان:

نقش دین در عصر علم و تکنولوژی پررنگ‎تر است

خبرگزاری فارس: استاندار گلستان گفت: هرچه دنیا پیشرفته‎تر و روزگار الکترونیکی‎تر می‎شود، نقش دین و نیاز به معارف دینی و الهی جدی‎تر است.

نقش دین در عصر علم و تکنولوژی پررنگ‎تر است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، جواد قناعت در همایش تجلیل از فعالان عرصه تربیت در گرگان با تبریک هفته امور تربیتی به فعالان این عرصه اظهار داشت: برخلاف عقیده برخی اساتید دانشگاه که استحاله شده و فرهنگ غرب در آنها نفوذ کرده است و بحث جدایی دین از سیاست را مستقیم و غیرمستقیم مطرح می‎کنند؛ باید گفت که معارف دینی با گسترش علم بیشتر می‎شود و این مهم را فطرت انسانی بهتر درک می‎کند.

وی با تأکید بر اینکه دانش و معارف دینی باید بروز و متناسب با نیاز مخاطب باشد، ادامه داد: همواره باید مخاطب‎شناس باشیم و با سنجیدن زمان و مکان از دانش و فنون روز بهره بگیریم.

تربیت اسلامی سرآمد همه کارها در تقابل با برنامه‎های دشمن است

استاندار گلستان؛ بهره‎گیری از تکنیک‎های روز را برای مقابله با ترفندهای دشمن یک نیاز اساسی برشمرد و خاطرنشان کرد: لازم است از فرصت‎های پیش‌رو از جمله خودباوری، امیدآفرینی و امید به آینده روشن بهره‎مند شویم.

‎قناعت با بیان اینکه در حال حاضر حرف اول دنیا در حوزه‎های نرم‎افزاری است، تصریح کرد: با توجه به تغییراتی که در عرصه‎های مختلف داخلی و بین‎المللی در حال ایجاد است، موضوعات نرم‎افزاری یکی از مسائل مهم و جدی تلقی می‌شوند.

وی با تأکید بر اینکه تربیت اسلامی سرآمد همه کارها در تقابل با برنامه‎های دشمن است، یادآور شد: احیای نهاد مقدس امور تربیتی که در قالب معاونت پرورشی صورت گرفت؛ یکی از شاخصه‎های مهم فرهنگی و تربیتی نظام است که متأسفانه این نهاد مقدس در دولت هشتم حذف شد.

برنامه، منابع و نیروی انسانی 3 عنصر کلیدی برای رسیدن به افق 1404

استاندار گلستان با بیان اینکه توجه به امور تربیتی یکی از تأکیدات مقام معظم رهبری بوده است، بیان داشت: علما، فرهیختگان و علاقمندان به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نیز احیای نهاد امور تربیتی را مهم می‎دانستند و احیای این نهاد در دولت‎های نهم و دهم موجبات خرسندی نیروهای انقلابی را برآورد.

قناعت؛ رسیدن به چشم‎انداز 1404 را مستلزم سه عنصر مهم و کلیدی دانست و ابراز داشت: برنامه، منابع و نیروی انسانی به عنوان سه عنصر کلیدی و زیربنایی برای رسیدن به افق ترسیم شده است.

وی با بیان اینکه برنامه‎های مختلف و متنوعی در سند چشم‎انداز پیش‎بینی شده است، یادآور شد: برنامه‎های آینده در حوزه‎های مختلف و رشته‎های متعدد مشخص شده، چراکه قرار است از نقطه‎ای به نقطه دیگر که رسیدن به نقطه مطلوب است، حرکت کنیم.

بیدار کردن فطرت مخاطب موضوعی که خواسته نظام را برآورده نکرده است

استاندار گلستان خاطرنشان کرد: بیدار کردن فطرت مخاطب یکی از موضوعات مهمی است که متأسفانه خواسته نظام در این راستا برآورده نشده است.

وی تأثیرگذاری مربی بر متربی را واقعیتی مهم خواند و ابراز داشت: نقش اثرگذار مربی می‎تواند فطرت متربی را بیدار کند که پیش شرط اثرگذاری، مقبولیت است و پیش شرط مقبولیت نیز محبت است.

وی در پایان گفت: مربیانی که بتوانند با دانش‎آموزان رابطه عاطفی برقرار کنند، یقیناً توفیقات بهتر و بیشتری را نسبت به سایر معلمانی که نتوانستند باب محبت را با دانش‌آموزان باز کنند به دست خواهند آورد.

انتهای پیام/83001/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول