اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار گلستان:

برپایی هر نوع نمایشگاهی باید در نمایشگاه بین‎المللی گلستان انجام شود

خبرگزاری فارس: استاندار گلستان گفت: برپایی هر نوع نمایشگاهی باید در شرکت نمایشگاه بین‎المللی گلستان انجام شود.

برپایی هر نوع نمایشگاهی باید در نمایشگاه بین‎المللی گلستان انجام شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، جواد قناعت بعدازظهر امروز در جمع مدیران دستگاه‌های اجرایی استان گلستان اظهار داشت: یکی از آرزوهای مدیران و مردم گلستان ایجاد نمایشگاه بین‎المللی در مرکز استان بود که اکنون فاز نخست آن در بهترین مکان احداث شده است که ضرورت دارد از این ظرفیت ارزشمند، استفاده مطلوب صورت پذیرد.

وی با بیان اینکه نمایشگاه بین‎المللی گلستان چندین سال در حال بهره‎برداری است، ادامه داد: در کنار زیرساخت‎هایی که برای استان فراهم شده و با وجود افزایش تولید و صادراتی که در حوزه‎های مختلف اقتصادی، صنعتی، فرهنگی، اجتماعی و ... در استان داریم، ضرورت ایجاد چنین نمایشگاهی یک نیاز جدی به شمار می‎آمد.

واردات بنزین صفر یا در آستانه صفر است

استاندار گلستان، تعامل دستگاه‎های دولتی و خصوصی را مثبت ارزیابی و خاطرنشان کرد: گلستان از نمایشگاه مطلوب و امروزی برخوردار شده و دیگر قابل قبول نیست که دستگاه‎های دولتی و یا خصوصی مبادرت به برپایی نمایشگاهی خارج از نمایشگاه بین‎المللی کنند.

قناعت در بخش دیگری از سخنانش با تأکید بر اینکه یکی از نقاط پاشنه آشیل کشور، صادرت نفت خام است، تصریح کرد: با توجه به اینکه در تولید نفت جزو کشورهای دوم و سوم اول دنیا هستیم، حیف است که نفت خام در اختیار کشورهای اروپایی قرار بگیرد تا آنها براساس صنعت و تکنولوژی که در اختیار دارند آن را تبدیل به بنزین و گازوئیل کنند و آن را چند برابر به ما بفروشند که در سایه آن برای کشورهای خارجی ثروت‎های کلانی رقم بخورد.

وی افزود: در حال حاضر دو تا سه سال است که در راستای واردات بنزین یا صفر شدیم و یا در آستانه صفر شدن هستیم که این مهم در دولت‎های نهم و دهم محقق شده است.

کاهش 15 درصدی مصرف روزانه بنزین با ساماندهی کارت سوخت رقم خورد

استاندار گلستان در خصوص مصرف بنزین در کشور قبل از ساماندهی سوخت ابراز داشت: پیش از اینکه کارت سوخت در کشور ساماندهی شود، مصرف بنزین در کشور روزانه 70 تا 75 میلیون در لیتر بود و هر سال 10 تا 15 درصد افزایش مصرف بنزین را داشتیم که اگر همین روند ادامه پیدا می‎کرد، اصلاً نیازی به آمریکا و اسرائیل نبود، ما خودمان را نابود می‌کردیم.

قناعت اذعان داشت: این دولت با ساماندهی کارت سوخت توانست مصرف روزانه بنزین را به 61 میلیون لیتر در روز کاهش دهد که البته این مهم باید در دولت‎های قبلی صورت می‎گرفت.

وی با تأکید بر اینکه توجه مدیران استان باید معطوف و متمرکز به تولید منابع شود، اظهار داشت: یکی از مسائلی که باید به طور جدی به آن پرداخته شود، تولید منابع است و در این راستا مدیرانی توانمند خواهند بود که خودشان تولید منابع داشته باشند و نگاه‎شان فقط به بودجه دولت و منابع نفتی نباشد.

رقابت جدی بین استان‎ها در تولید منابع شکل گرفته است

استاندار گلستان با بیان اینکه رقابت جدی بین استان‎ها در تولید منابع شکل گرفته است، گفت: رقابت خوبی از دو سال پیش در بین دستگاه‎ها، وزارتخانه‎ها و استان‎ها برای ایجاد سرمایه‎گذاری ایجاد شده که البته هنوز مطلوب نیست و باید تلاش بیشتری صورت پذیرد.

انتهای پیام/2307/ذ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول