اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر اجرایی همایش آموزش استاد و شاگردی

گواهینامه‌های فنی و حرفه‌ای با مدارک دانشگاهی معادل‌سازی می‌شود

خبرگزاری فارس: دبیر اجرایی همایش آموزش استاد و شاگردی به شیوه نوین گفت: گواهینامه‌های فنی و حرفه‌ای با مدارک دانشگاهی در فاز بعدی اجرایی آموزش‌های استاد و شاگردی معادل‌سازی می‌شود.

گواهینامه‌های فنی و حرفه‌ای با مدارک دانشگاهی معادل‌سازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سیروس نخودچی ظهر امروز در حاشیه همایش آموزش استاد و شاگردی به شیوه نوین که در سالن همایش‌های ساختمان معاونت مهارت‌های پیشرفته اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان‌رضوی برگزار شد در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: در حال حاضر 4 هزار واحد درسی برای آموزش‌های فنی و حرفه‌ای تدوین شده است.

وی تصریح کرد : این واحدهای درسی واحدهایی مرجع برای آموزش‌های استاندارد فنی و حرفه‌ای هستند که در سایت اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای کشور معرفی شده‌اند و بر اساس استانداردهای این واحدهای درسی گواهینامه‌های کاری به افراد داده می‌شود.

دبیر اجرایی همایش آموزش استاد و شاگردی به شیوه نوین ادامه داد: در این دروس ساعات متفاوتی برای آموزش در نظر گرفته شده است که بنا بر آیین‌نامه‌های تدوین شده برای روش آمورشی استاد و شاگردی فرد باید حداقل دو  برابر این مدت زمان را در یک فضای واقعی کار کرده باشد تا گواهینامه‌ مربوطه به وی اهدا شود.

نخودچی اضافه کرد: این مدت می‌تواند بنا به تفاهماتی که استاد ماهر و شاگرد با هم دارند به دو  سال افزایش پیدا کند.

وی با اشاره به برگزاری همایش استاد و شاگردی به روش نوین خاطر نشان کرد: این همایش در حدود 220 نفر مدعو داشته است که در حدود 150 نفر در آن شرکت کرده‌اند.

دبیر اجرایی همایش آموزش استاد و شاگردی به شیوه نوین افزود: دعوت شدگان در این همایش شامل روسای اتحادیه‌های امور صنفی، تولیدی و خدمات فنی، اتحادیه‌های توزیعی، کارفرمایی و کارگری و کاریابی استان خراسان‌رضوی و روسای واحدهای صنفی کوچک هستند.

نخودچی در ارتباط با اهداف برگزاری همایش آموزش استاد و شاگردی به شیوه‌های نوین تاکید کرد: هدف اصلی این همایش تبیین سیاست‌های سه دستگاه زیرمجموعه وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی در استان خراسان‌رضوی در راستای نهادینه‌کردن شیوه آموزشی استاد و شاگردی به شیوه نوین است.

وی ادامه  داد: در واقع برای اینکه سه دستگاه اجرایی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان‌رضوی، سازمان تامین اجتماعی و اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی بتوانند سیاست‌های اجرایی خود را در زمینه آموزش به شیوه استاد و شاگردی نوین اطلاع‌رسانی کنند نیاز به حضور نمایندگان اصنافی که می‌توانند در این زمینه نقش‌آفرین باشند در فضایی مانند همایش بود.

دبیر اجرایی همایش آموزش استاد و شاگردی به شیوه نوین افزود: این همایش توانسته است فضایی را برای پاسخ دادن به سؤالات در زمینه شیوه نوین آموزش استاد و شاگردی فراهم کند تا تمام زوایای این طرح مورد بحث قرار بگیرد.

انتهای پیام/70010/خ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول