اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در راستای طرح ساماندهی حمل و نقل روستایی رخ داد

اعطای تسهیلات ویژه به رانندگان خطوط روستایی در همدان

خبرگزاری فارس: معاون حمل و نقل و پایانه‌های همدان از اعطای تسهیلات ویژه به رانندگان خطوط روستایی در راستای طرح ساماندهی حمل و نقل روستایی خبر داد.

اعطای تسهیلات ویژه به رانندگان خطوط روستایی در همدان

بابک قهرمانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان اظهار داشت: در راستای طرح ساماندهی حمل و نقل روستایی اعطای تسهیلات ویژه یاری‌گر رانندگان در خطوط حمل و نقل عمومی بین روستاها شد.

وی ادامه داد: پیرو تفاهمنامه بین سازمان راهداری و حمل و نقل و جاده‌ای با صندوق مهر امام رضا(ع) مقرر شد مبلغ 15 میلیون تومان با کارمزد چهار درصد برای خرید خودرو ون غزال به متقاضیان این طرح اعطا شود.

معاون حمل و نقل و پایانه‌های استان همدان افزود: قیمت کل خودرو ون غزال 30 میلیون تومان بوده که سهم آورده هر متقاضی باید 15 میلیون تومان باشد.

وی تأکید کرد: برای مابقی مبلغ این اداره کل اقدام به معرفی متقاضی به صندوق مهر امام رضا(ع) می‌کند.

قهرمانی ادامه داد: با همکاری مسئولان فرمانداری، تعداد 16 نفر که دارای  شرایط خاص و از فعالان مسیرهای مشخص شده روستاها بودند برای این امر معرفی و پس از انجام اقدامات لازم موفق به دریافت وام خرید خودروی ون شدند. وی اضافه کرد: برای تسهیل امر اجرای طرح ساماندهی حمل و نقل روستایی، طی جلسات متعدد در فرمانداری‌ها و بخشداری‌های شهرستان‌های مورد نظر آموزش‌های لازم به دهیارها داده شده است.

معاون حمل و نقل و پایانه‌های همدان یادآور شد: در راستای اجرای طرح هدفمندسازی یارانه‌ها و ساماندهی حمل و نقل روستایی 4 هزار و 490 فقره مجوز فعالیت برای رانندگان سواری پلاک شخصی بخش حمل و نقل مسافری روستایی صادر شد.

وی افزود: در واقع این افراد نخستین سری ثبت نام شده برای تبدیل خودروب پلاک شخصی به پلاک عمومی هستند.

قهرمانی در رابطه با شرایط متقاضیان برای استفاده از تسهیلات عنوان کرد: سابقه سکونت چهار ساله در روستا، متأهل بودن، نداشتن شغل دیگر، ارائه تعهد در فعالیت حمل و نقل عمومی روستایی و دارا بودن کارت هوشمند از جمله شرایط دریافت تسهیلات برای متقاضیان فعال در این خطوط است.

انتهای پیام/89002/خ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول