اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه برازجان:

استقلال رمز پیشرفت و توسعه کشورها است/مذاکره با آمریکا به نفع هیچ کشوری نیست

خبرگزاری فارس: امام جمعه برازجان گفت: استقلال رمز پیشرفت و توسعه کشورها است و مذاکره با آمریکا به نفع هیچ کشوری نیست.

استقلال رمز پیشرفت و توسعه کشورها است/مذاکره با آمریکا به نفع هیچ کشوری نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، حجت الاسلام حسن مصلح در خطبه های امروز نماز جمعه برازجان با توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: تقوا و پرهیزگاری رزق و روزی انسان را افزایش می‌دهد و خداوند برای شخص متقی ضمانت کرده که او را به کارهای خیر دعوت کند.

امام جمعه برازجان خاطرنشان کرد: امور تربیتی در آموزش و پرورش که از زمان شهید رجایی شکل گرفته، از مهم‌ترین دستاوردهای آموزش و پرورش و امری مهم در تربیت دانش‌آموزان در جامعه اسلامی محسوب می‌شود.

مصلح بیان داشت: پرورش دانش‌آموزان مومن، متعهد، ولایت‌مدار و اخلاق‌مدار از مسائل مهمی است که در آموزش و پرورش جامعه اسلامی باید به آن توجه شود و نهاد مهمی همچون امور تربیتی در مدارس نقشی سنگین و مهم در دستیابی به این مهم ایفا می‌کند.

وی اضافه کرد: در زمینه امور تربیتی باید برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشیم و اگر این نهاد تقویت شود جامعه در مسیر بسط فضائل اخلاقی، معنویت، سعادت و رستگاری پیش می‌رود.

این مسئول اذعان داشت: در دهه اخیر فعالیت امور تربیتی و پرورشی در مدارس کم‌رنگ شده و متولیان و مسئولان امر باید برای فعال کردن این نهاد به‌کار بگیرند.

امام جمعه برازجان با تسلیت وفات آیت‌الله خوشوقت، عنوان کرد: تعاریف مقام معظم رهبری از این عالم فرزانه و جلیل‌القدر نشان از شخصیت والا و برجسته این عالم بزرگوار است و فقدان ایشان اندوهی بزرگ برای جامعه اسلامی محسوب می‌شود.

مصلح در ارتباط با مساله مذاکره با آمریکا، ابراز داشت: کشورهایی که تاکنون با آمریکا مذاکره داشته و همراه بوده‌اند؛ پیشرفت نکرده‌اند و کشورهای مستقل به پیشرفت‌های عظیمی دست یافته‌اند و قطعا مذاکره با آمریکا سبب پیشرفت و حرکت به جلوی هیچ کشوری نمی‌شود.

وی ادامه داد: امنیت شهرستان دشتستان مطلوب نیست و گسترش سطح امنیتی این شهرستان از خواسته‌های اساسی و عمومی مردم دشتستان است.

امام جمعه برازجان با تشریح دلایل ضعف امنیتی دشتستان، اظهار داشت: حضور افراد غیر بومی، بیکاری، افزایش مصرف مواد مخدر، سطح فرهنگی برخی خانواده‌ها، عدم برخورد قاطع دستگاه قضایی و غیره از دلایل ضعف امنیت در شهرستان دشتستان است.

مصلح به شاخص‌های امنیتی شهرستان دشتستان اشاره کرد و یادآور شد: در سال‌های اخیر شاخص‌های امنیتی رشد بسیار خوبی داشته که این امر نشان از دقت و حساسیت متولیان امنیت، دستگاه‌ قضایی، انتظامی و اطلاعاتی در شهرستان است ولی باید نظارت بیشتری بر وضعیت امنیتی دشتستان باشد.

وی افزود: مبارزه با مصرف مواد مخدر، توسعه فرهنگ اجتماعی، توسعه زیرساخت‌های فرهنگی، خلع سلاح عمومی، تقویت نیروی انتظامی از راهکارهایی است که برای توسعه سطح امنیتی شهرستان دشتستان باید مورد توجه قرار گیرد.

مصلح بیان داشت: مردم نقشی مهم و سنگین در بهبود وضع امنیت جامعه دارند و باید از طریق همکاری با دستگاه‌های متولی زمینه بهبود امنیت شهرستان را به‌وجود آورند.

انتهای پیام/2451/ت40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول