اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

در مذاکره با آمریکا پیرو رهبری هستیم

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به پیشنهاد آمریکا برای مذاکره با ایران گفت: در بحث مذاکره با آمریکا و پیشنهاداتی که آمریکایی‌ها برای مذاکره با ایران داده‌اند، پیرو رهبر معظم انقلاب هستیم.

در مذاکره با آمریکا پیرو رهبری هستیم

محمدصالح جوکار در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد اظهار داشت: پیشنهاد مذاکره در شرایطی از سوی آمریکا مطرح شده است که از یک سو تهدیدهای جدیدی علیه ایران بیان شده و از سوی دیگر، موضوع مذاکره به میان آمده است که این دو مورد با یکدیگر مغایرت دارد.

وی با بیان اینکه پیشنهاد مذاکره نوعی عوام‌فریبی است، ادامه داد: آمریکایی‌ها در حقیقت به دنبال این نیستند که مسائل و مشکلات را حل کنند بلکه به دنبال وارد کردن خدشه به دین و نظام جمهوری اسلامی هستند.

نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی افزود: انقلاب ایران با گذشت 34 سال روی پای خود ایستاده و ملت ایران الگویی برای جهانیان در زمینه مبارزه با ظلم و استکبار هستند.

وی ادامه داد: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در این زمینه در شرایط فعلی و با وجود تحریم‌های فعلی علیه ایران، موضوع مذاکره با آمریکا بی‌معناست.

جوکار بیان داشت: در زمینه مذاکره، آمریکا به گونه‌ای عمل می‌کند که در سایه شمشیر، بتواند مذاکرات را نیز انجام بدهد و به نوعی به جهانیان اعلام کند که در دنیا فقط ما تصمیم‌گیرنده هستیم و ایران بالاخره همراهی کرد.

وی عنوان کرد: مذاکره از دید آمریکایی‌‌ها با ایران، مذاکره نیست و آنها توقع دارند تا مقامات ایرانی به دستورات آنها گوش بدهند و زیر بار فشار آنها بروند و سکوت پیشه گیرند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم تاکید کرد: دولت‌مردان آمریکایی خواستار تعامل نیستند و با طرح این موضوع قصد عوام‌فریبی و تحمیل نظرات و دخالت‌های خود را دارند.

وی عنوان کرد: تا زمانی که آمریکایی‌ها به دنبال جنگ‌افروزی در منطقه باشند و از سیاست‌های خصمانه خود علیه ایران دست نکشند و در امور داخلی کشورها دخالت کنند، ادعای مذاکره با ایران پذیرفتنی نیست و بنا به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در این صورت است که طرح مذاکره را بررسی خواهیم کرد.

انتهای پیام/90004/صا30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول