اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس آگاهی کرمان خبر داد

سارقان غیربومی در کمین مشتریان بانک‌ها

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان کرمان گفت: سارقان غیربومی که به صورت گذری و اتفاقی به شهرهای دیگر می‌آیند، قربانی خود را شناسایی و در فرصت مناسب اقدام مجرمانه خود را انجام می‌دهند.

سارقان غیربومی در کمین مشتریان بانک‌ها

هوشنگ پوررضاقلی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان با اشاره به دستگیری سارقان حرفه‌ای خودرو گفت: سرقت خودروی نیسان‌زامیاد در کرمان پس از دستگیری این گروه متوقف شده است.

وی اظهار داشت: همچنان خودروی پراید در صدر مسروقات خودرو است، همان طور که از نظر فروش هم در صدر قرار دارد.

رشد 13 درصدی سرقت موتورسیکلت

وی بیان کرد: پراید، آسیب‌پذیرترین خودرو برای سرقت است، زیرا فاقد سیستم امنیتی نصب در خط تولید کارخانه است و صاحبان پراید باید با استفاده از دزدگیر و یا قفل به خودروی خود مصونیت بخشند.

پوررضاقلی عنوان کرد: بعد از پراید، پژوهای تخت از جمله 405، پارس، روآ و آردی در رده بعدی سرقت قرار دارند.

وی ابراز داشت: غفلت دارندگان موتورسیکلت در عدم نصب هرگونه بازدارنده در وسایل نقلیه موجب افزایش سرقت موتورسیکلت شده به طوری که در سال جاری سرقت موتورسیکلت نسبت به سال گذشته 13 درصد رشد را نشان می‌دهد.

سارقان غیربومی در کمین مشتریان بانک

پوررضاقلی تصریح کرد: سارقان غیر بومی که به صورت گذری و اتفاقی به شهرهای دیگر می‌آیند، طی یک و یا دو روز قربانی خود را شناسایی و وی را از داخل بانک تعقیب می‌کنند و در فرصت مناسب اقدام مجرمانه خود را انجام می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه گروه سه نفری سارقان غیر بومی در سیرجان دستگیر شدند، افزود: این سارقان به 10 فقره سرقت در این شهرستان اعتراف کردند.

این فرمانده انتظامی از افزایش 20 درصدی سرقت احشام طی سال جاری نسبت به سال گذشته خبر داد و ابراز داشت: روش‌های نگهداری و محافظت از احشام متناسب با ارزش احشام نیست.

پوررضاقلی با بیان اینکه کلاهبرداری‌های کارت به کارت همچنان ادامه دارد، اذعان داشت: طراحی این نوع کلاهبرداری برای صنف‌های مختلف صورت می‌گیرد و مغازه‌داران و کسبه اصلی‌ترین طعمه این کلاهبرداران هستند که با بیان مسائل معنوی و خیریه نقشه‌های شوم خود را اجرایی می‌کنند.

باند سارقان حرفه‌ای خودرو متلاشی شد

وی با اشاره به دستگیری باند چهار نفری سارقان حرفه‌ای خودروهای نیسان زامیاد که طی دو سال اخیر 38 خودرو را در استان کرمان سرقت کرده بودند، گفت: این باند خودروهای سرقتی را بلافاصله به عمق سیستان و بلوچستان و خطوط مرزی انتقال می‌دادند و تعداد زیادی از خودروها به افغانستان منتقل شده است.

پوررضاقلی اذعان داشت: با توجه به قدرت خودروی نیسان زامیاد برای قاچاق سوخت و احشام، این خودرو در خطوط مرزی کاربرد زیادی دارد.

وی از دستگیری مالخر این خودروها هم خبر داد و خاطر نشان کرد: به صورت رسمی اعلام می‌کنم که بعد از دستگیری این باند چهار نفری حتی یک مورد سرقت نیسان زامیاد در استان کرمان روی نداده است و این امر بیانگر این امر است که تمام سرقت‌های نیسان زامیاد توسط این گروه انجام شده است.

پوررضاقلی با اشاره به اینکه چند دستگاه از خودروهای نیسان زامیاد سرقتی از استان سیستان و بلوچستان به استان کرمان برگردانده شد، افزود: بر اساس تصمیم دادگاه قرار شد، خسارت صاحبان خودرو بر اساس نرخ روز توسط سارقان و مالخر پرداخت شود.

رئیس پلیس آگاهی استان کرمان تصریح کرد: هیچ یک از این خودروها دارای حداقل سیستم ضدسرقت نبوده‌اند.

انتهای پیام/80019/ر30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول