اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سال آینده و با همکاری بهزیستی و شهرداری

خیابان‌های گچساران برای رفاه معلولان مناسب‌سازی می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس بهزیستی گچساران گفت: از سال آینده و با همکاری شهرداری، خیابان‌های گچساران برای رفاه معلولان مناسب‌سازی می‌شود.

خیابان‌های گچساران برای رفاه معلولان مناسب‌سازی می‌شود

سید مهران کشاورز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار داشت: بهزیستی یکی از نهادهای خدمت‌رسان در راستای کمک به رفع مشکلات نیازمندان و اقشار آسیب‌پذیر است.

وی عنوان کرد: بهزیستی به اقشار ضعیف و آسیب‌پذیر خدمات متنوعی را ارائه و تلاش می‌کند که زمینه رفاه حال نیازمندان را در قالب انواع طرح‌ها فراهم کند.

خیابان های گچساران برای رفاه معلولان مناسب نیست

رئیس بهزیستی گچساران به وضعیت خیابان‌های این شهر در زمینه رفت و آمد راحت برای معلولان اشاره کرد و افزود: خیابان‌های گچساران برای رفت و آمد آسان‌تر معلولان مناسب نیست و لازم است که برای مناسب‌سازی آن اقدامات اساسی صورت گیرد.

کشاورز خاطرنشان کرد: مکاتباتی با فرماندار انجام داده‌ایم و قرار است به زودی جلسه‌ای در این زمینه برگزار کنیم و به دنبال این هستیم که سال آینده خیابان‌های گچساران برای رفت و آمد آسان‌تر معلولان مناسب‌سازی شود.

وی تأکید کرد: ضروری است در ایجاد محیط‌ها و اماکن عمومی بدون مانع در راستای دسترسی راحت عموم مردم به آن تلاش شود تا این امر زمینه رفت و آمد آسان‌تر معلولان را به همراه داشته باشد.

رئیس بهزیستی گچساران خاطرنشان کرد: بر اساس ماده 2 قانون جامع حمایت از معلولان، کلیه وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های دولتی و خصوصی موظف هستند که در طراحی و ساخت و ساز ساختمان‌ها و اماکن عمومی به گونه‌ای عمل کنند که امکان دسترسی و بهره‌مندی همه افراد جامعه به خصوص معلولان فراهم شود.

74 کودک بی‌سرپرست زیر پوشش بهزیستی گچساران هستند

کشاورز تأمین هزینه‌های درمانی و کمک توانبخشی، تهیه دفترچه درمانی، پرداخت مستمری ماهانه و همچنین پرداخت شهریه دانشجویان معلول را از جمله مهم‌ترین خدمات بهزیستی به این قشر از افراد عنوان کرد.

وی همچنین در خصوص وضعیت کودکان بی‌سرپرست زیر پوشش بهزیستی گچساران بیان داشت: 74 کودک بی‌سرپرست تحت عنوان کودکان شبه خانواده (کودکان فاقد پدر و مادر) زیر پوشش بهزیستی گچساران هستند و از خدمات آن بهره‌مند می‌شوند.

رئیس بهزیستی گچساران متذکر شد: بهزیستی ماهانه به این کودکان مبلغ یک میلیون و 200 هزار ریال پرداخت و همچنین خدماتی هم چون کمک هزینه تحصیلی و موردی و سایر خدمات به آن‌ها ارائه می‌شود.

انتهای پیام/82010/ن۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول