اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان خبر داد

حمایت 38 هزار حامی از ایتام اصفهانی/ هر یتیم چهار حامی دارند

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان گفت:در بحث طرح اکرام 38 هزار و شش حامی حمایت از 9 هزار و 222 یتیم را بر عهده دارند و هر یتیم اصفهانی چهار حامی دارد.

حمایت 38 هزار حامی  از ایتام اصفهانی/ هر یتیم چهار حامی دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، مهدی مجلس‌آراء بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به گزارش عملکرد کمیته امداد استان اصفهان در طی یک سال گذشته اظهار کرد: در سال گذشته در زمینه اشتغال به  10 هزار و 176 نفر نیازمند در استان کمک شده است که از این مجموع یک‌هزار و 755 خانوار خود‌کفا و 37 میلیارد تومان اعتبار برای این افراد در نظر گرفته شده و این افراد از حمایت کمیته امداد خارج شده‌اند.

وی افزود: طی 11 ماهه گذشته نیز برای مددجویان کمیته امداد 13 هزار و 36 مورد اشتغال ایجاد شده که 47 میلیارد تومان تاکنون برای آنها هزینه شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان تصریح کرد: این مددجویان از محل صندوق کمیته امداد سه هزار و 689 مورد وام گرفته‌اند که اعتبار این وام‌ها 10 میلیارد و 200 میلیون تومان بوده است.

824 میلیون تومان اعتبار برای آموزش مددجویان هزینه شده است

وی با تاکید بر اینکه همچنین 9 هزار و 347 فقره وام قرض‌الحسنه و بانک‌ها به مبلغ 36 میلیارد و 900 میلیون تومان به مددجویان کمیته امداد پرداخت شده است، اضافه کرد: در زمینه کار‌یابی نیز 300 هزار و 22 مورد کاریابی انجام شده که 10  هزار و 785 مورد کار برای خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد انجام شده و نیز مبلغی بالغ بر 824 میلیون تومان اعتبار برای آموزش این افراد اختصاص داده شده است.

مجلس ‌آراء با اشاره به قرارداد همکاری بین کمیته امداد و سازمان تأمین اجتماعی تأکید کرد: براساس این طرح زنان سرپرست خانوار یا بی‌سرپرست از مهرماه سال گذشته بیمه شده‌اند که تا پایان بهمن‌ماه امسال این تعداد به 18 هزار و 302 زن سرپرست خانوار رسیده است.

وی با بیان اینکه از مهرماه سال گذشته تا پایان بهمن ماه امسال دو هزار و  300 زن سرپرست خانوار از تحت حمایت کمیته امداد خارج و مستمری‌بگیر تأمین اجتماعی شده‌اند، افزود: هشت میلیارد و 600 میلیون تومان اعتبار در این زمینه هزینه شده است.

مدیر‌کل کمیته امداد استان اصفهان گفت: سقف پرداخت ماهیانه بیمه هر کدام از زنان 70 هزار تومان بوده که 31 هزار تومان آن توسط کمیته امداد پرداخت شده و 39 هزار تومان را دولت به صورت مستقیم به حساب تأمین اجتماعی واریز می‌کند.

3 هزار و 276 فقره جهیزیه توسط کمیته امداد تأمین شده است

وی با اشاره به کمک هزینه‌های ازدواج کمیته امداد اظهار کرد: تاکنون سه هزار و 276 فقره جهیزیه توسط کمیته امداد استان تأمین شده و سه میلیارد و 900 میلیون تومان اعتبار برای این موضوع پرداخت شده است.

مجلس ‌آراء با تاکید بر اینکه امسال 66 مورد ازدواج مجدد داشته‌ایم که مبلغ 60 میلیون تومان برای تهیه جهیزیه این افراد هزینه شده است، ادامه داد: تا پایان بهمن‌ماه امسال 15 هزار و 200 فقره به حساب نیازمندان تحت حمایت کمیته امداد وام کارگشایی واریز شده است.

وی با اشاره به اینکه برای مسکن مددجویان تحت حمایت کمیته امداد سه میلیارد و 600میلیون تومان هزینه شده است، تصریح کرد: طی سال گذشته و تا بهمن ماه امسال سه هزار و 500 واحد مسکونی احداث و تعمیر شده است که از این تعداد 900 مورد آن به زنان سرپرست خانوار اختصاص دارد.

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان اضافه کرد: حدود 700 واحد مسکونی روستاییان در روستا‌ها با اعتبار سرانه 12میلیون و  500 هزار تومان برای هر واحد بهسازی شده که منابع آن از محل قرض‌الحسنه بانک‌ها تأمین شده است.

وی با اشاره به هزینه‌های کمیته امداد برای بخش مشاوره و آموزش تاکید کرد: تا پایان بهمن ماه امسال در بخش مشاوره خانواده و تحصیلی 37 هزار و 448 مورد آموزش مشاوره و امداد در استان انجام شده که 350 میلیون تومان هزینه برای این موضوع اختصاص داده شده است.

مجلس آراء با اشاره به مصوبه‌ای برای معافیت دانشجویان پیام‌نور از پرداخت شهریه افزود: این مصوبه برای ترم بهمن‌ماه ابلاغ شده و دانشجویان این دانشگاه‌ها از پرداخت شهریه معاف شده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه امسال برای ترم نخست دانشجویان 850 میلیون تومان اعتبار هزینه شده است که دانشجویان دانشگاه‌های دولتی نیز از آن برخوردار هستند، گفت: در استان اصفهان هر یتیمی چهار حامی دارند که به صورت میانگین در استان به هر کدام 71 هزار تومان پرداخت می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان با اشاره به اینکه در بحث طرح اکرام ایتام 38 هزار و شش حامی حمایت از 9 هزار و 222 یتیم را بر عهده دارند، اظهار کرد: 12 میلیارد و 60 میلیون تومان تسهیلات به 15 هزار و 200 نفر از مددجویان کمیته امداد پرداخت شده و 49 هزار و 730 پرونده در گردش وام در کمیته امداد شامل وام کارگشایی، اشتغال و مبلغ اعتباری معادل 53 میلیارد تومان به آنها پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به خدمات حقوقی و مشاوره کمیته امداد ادامه داد: یک‌هزار و 300 مورد مشاوره حقوقی در بحث انحصار ورثه، مطالبات همسران، دایره اجرای احکام  داشته‌ایم که 106 مورد در دادرسی‌ها و 262 مورد در تنظیم شکوائیه و دادخواست کمک شده و در مجموع کمیته امداد استان تا پایان بهمن‌ماه امسال سه هزار و 187 مورد در دادرسی‌ها و اجرای احکام کمک کرده است.

انتهای پیام/63012/ش40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول