اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی گیلان خبر داد

خدماتی‌رسانی کمیته امداد گیلان به 112 هزار خانواده

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی گیلان از خدمات‌رسانی این نهاد به 112 هزار خانواده استان به طور مستمر خبر داد.

خدماتی‌رسانی کمیته امداد گیلان به 112 هزار خانواده

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حسین علی‌محمدی ظهر امروز در جمع خبرنگاران به مناسبت 14 اسفند ماه سالروز تاسیس کمیته امداد و هفته نیکوکاری اظهار کرد: کمیته امداد با صدور فرمان امام (ره) در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاسیس شده و در مدت 34 سال گذشته خدمات قابل توجهی ارائه داده است.

وی به ارائه خدمات مختلف به مددجویان کمیته امداد گیلان اشاره کرد و افزود: 112 هزار خانواده گیلانی از خدمات نهاد مذکور به طور مستمر استفاده می‌کنند.

علی‌محمدی منابع درآمدی کمیته امداد را کمک‌های مقام معظم رهبری، دولت، مجتمع‌های اقتصادی این نهاد و مردمی برشمرد و تصریح کرد: رسیدگی به امور محرومان و زدودن فقر از جامعه از وظایف کمیته امداد امام خمینی است.

مدیرکل کمیته امداد گیلان با بیان اینکه ماهانه پنج میلیارد و 400 میلیون تومان به مددجویان زیر‌پوشش این نهاد در استان مستمری پرداخت می‌شود، خاطرنشان کرد: برنامه امنیت تغذیه مددجویان زیر‌پوشش در دستور کار است و سبد غذایی تحویل مددجویان می‌شود.

وی کمک به سلامت نیازمندان، بیمه خدمات امدادی، بیمه حوادث و امداد به آسیب‌دیدگان را از جمله فعالیت‌های کمیته امداد عنوان کرد و یادآور شد: فعالیت‌های ویژه‌ای در بخش امور توانمندسازی محرومان انجام شده است.

علی‌محمدی ارائه خدمات تحصیلی به دانش‌آموزان و دانشجویان محروم، آموزش مهارت‌های زندگی، ایجاد فرصت‌های شغلی و ... را از دیگر برنامه‌های کمیته امداد برای توانمندسازی مددجویان زیر‌پوشش خواند و تصریح کرد: تمام زنان سرپرست خانوار که سن آن ها زیر 55 سال است، از بیمه تامین اجتماعی برخوردار می‌شوند.

مدیرکل کمیته امداد گیلان تامین مسکن مددجویان نیازمند را از دیگر برنامه‌های این نهاد ذکر کرد و افزود: امسال کمیته مذکور به شش هزار زوج استان هدیه ازدواج پرداخت کرده است.

به گفته وی، امسال بالغ بر 12 میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه به مددجویان زیر‌پوشش کمیته امداد گیلان پرداخت شده است.

انتهای پیام/84001/ز30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول