به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حسین برلیانی ظهر امروز در جمع خبرنگاران بر تمرکز کمیته مکانیابی در مدیریت به علت تخلف برخی سازمانها در نصب و جایگذاری تابلوها و بیلبوردها تاکید کرد.
این مسئول اظهار کرد: طرح جامع تبلیغات محیطی در سال 89 به تصویب شورای اسلامی شهر مشهد رسید که بر اساس آن نقاطی که دارای حجم بالای تردد بودند و به لحاظ ترافیکی از سوی نماینده سازمان ترافیک مناسب اعلام شدند، برای ورود تلویزیونهای شهری معرفی شدند.
وی با اشاره به اینکه 21 نقطه برای نصب تلویزیونهای شهری در مشهد مورد تأیید قرار گرفته است، افزود: طبق مصوبه طرح جامع تلویزیونهای شهری، حداکثر و حداقل ارتفاع پایه به ترتیب 12 و شش متر در ابعاد 84 و 24 مترمربع در نظر گرفته شده است.
این مسئول با تاکید بر نصب بیلبورد، استند و تلویزیونهای شهری مطابق مصوبات طرح جامع تبلیغات، ادامه داد: این مدیریت با همکاری سازمان میادین میوه و ترهبار و ساماندهی مشاغل شهری نسبت به پیگیری جمعآوری تابلوهای غیرمجاز اقدام میکند.
وی اضافه کرد: کیفیت محیط، ارتقای فضاهای شهری و ساماندهی مبلمان شهری یکی از مهمترین فعالیتهای دانش طراحی شهری است.
برلیانی نصب بیلبورد بر روی پشت بامها را ممنوع اعلام کرد و افزود: در بیشتر مواقع این نوع از بیلبوردها ایمنی لازم را ندارند و از سوی دیگر نیز یکی از عوامل نازیبایی محسوب میشوند.
وی تاثیرات تبلیغات محیطی در سیمای بصری شهر را مهم ارزیابی کرد و گفت: ایجاد فضاهای زیبا، دلپذیر و سازماندهی ساختارهای شهری موزون و متناسب گامی موثر در کاهش تنشهای روانی شهروندان است.
وی بهبود محیط زیست را منحصراً منوط به حذف آلایندهها و توسعه خدمات بهداشتی ندانست و تصریح کرد: وقوع مهمترین اتفاقات اجتماعی، اقتصادی و سیاسی مستلزم داشتن زیربنایی فرهنگی است، از این رو رسیدن به شهری زیبا و ایدهآل علاوه بر همکاری تمامی ارگانها، همدلی و مشارکت مردم را نیز میطلبد.
انتهای پیام/70005/ز30/ض1002