اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون شهرسازی و معماری شهرداری مشهد مطرح کرد:

28 طرح تفصیلی شهرداری مشهد مبنای پاسخگویی به شهروندان

خبرگزاری فارس: معاون شهرسازی و معماری شهرداری مشهد گفت: در تهیه طرح جامعی که در سال 52 و 72 برای شهر مشهد تدوین شد، بیش از 28 طرح تفصیلی مبنای پاسخگویی به شهروندان است.

28 طرح تفصیلی شهرداری مشهد مبنای پاسخگویی به شهروندان

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدهادی جاوید ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی با رؤسای دانشگاه و مدیران گروه شهرسازی و معماری شهر مشهد در تالار شهدای شهرداری مشهد اظهار کرد: طرح جامعی به نام طرح خازنی در سال 52 و طرح مهرآزاد در سال 72 به تصویب رسید تا مبنای عمل در شهرسازی این کلان‌شهر مذهبی قرار گیرد اما از 40 سال پیش تاکنون بیش از 28 طرح تفصیلی در مشهد مبنای پاسخگویی به شهروندان بوده و این موضوع به عنوان ایراد شناخته می‌شود.

وی ادامه داد: مطالعات طرح جامع در حال انجام است و طرح تفصیلی مشهد نیز همزمان در دست بررسی است که طی این فرآیند، بهره‌مندی از نظریات صاحبنظران و برگزاری نشست‌های تخصصی با آنان به عنوان یکی از مهم‌ترین اصول در تدوین طرح‌های یاد شده مدنظر قرار دارد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری مشهد با اشاره به اینکه دو حوزه از 7 حوزه طرح تفصیلی هم‌اکنون آماده بهره‌برداری است، ادامه داد: برای نخستین‌‌بار در مشهد عکس هوایی با مقیاس یک پانصدم تهیه شده که این عکس به نقشه مبدل می‌شود.

جاوید در ادامه گفت: در گذشته مقیاس تهیه نقشه‌های هوایی یک دو هزارم بود که با تلاش‌هایی که انجام گرفت این میزان به یک پانصدم ارتقا پیدا کرد.

وی تهیه نقشه حریم مشهد را از دیگر اقداماتی برشمرد که از سوی این معاونت در طی چند سال گذشته صورت گرفته است و خاطر نشان کرد: این نقشه بر مبنای مقیاس یک ده هزارم تهیه می‌شد که هم‌اکنون بر مبنای یک هزارم تهیه می‌شود.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری مشهد افزود: به سبب عدم کارایی در تهیه طرح جامعی که در سال 52 و 72 برای مشهد تدوین شد، بیش از 28 طرح تفصیلی مبنای پاسخگویی به شهروندان قرار گرفت.

جاوید به تهیه نقشه جامع حریم مشهد اشاره کرد و خاطر نشان کرد: به دنبال تهیه طرح جامع برای نخستین‌بار در مشهد هستیم و اقدامات خوبی در این راستا انجام گرفته است.

وی در ادامه عنوان کرد: 34 سال از انقلاب اسلامی ایران می‌گذرد اما واقعیت تلخ آن است که با وجود گذشت زمان سبک، شیوه یا روش معماری خاصی برای انقلاب خلق نشده است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری مشهد تصریح کرد: مسئولان، اساتید و دانشگاهیان، دستگاه‌های اجرایی و دست‌اندرکاران در نبود ایجاد سبک معماری خاصی برای انقلاب مقصر بوده‌اند.

جاوید با اشاره به بافت‌های فرسوده مشهد که یکی از مشکلات بزرگ به شمار می‌رود،عنوان کرد: یک سوم جمعیت مشهد در سکونتگاه‌های غیررسمی و حاشیه شهر زندگی می‌کنند و برای رفع معضلات این سکونتگاه‌ها نیازمند کمک‌های دولتی و بودجه‌های ملی هستیم.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری مشهد موضوع انتقال پادگان لشگر 77 را به عنوان بزرگترین پادگان مستقر در محدوده شهری مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: توافقات لازم انجام شده و به زودی این پادگان به طور کامل انتقال داده می‌شود.

وی گفت: این معاونت به انتقال پادگان 400 هکتاری قدس اکتفا نمی‌کند و برای واگذاری هزار هکتار دیگر از اراضی موجود که در اختیار پادگان‌ها و بخش‌های نظامی است، تلاش می‌کند.

جاوید در ارتباط با هفت حوض، نمایشگاه بین‌المللی و سپاد ادامه داد: با تعیین این مناطق به عنوان منطقه نمونه گردشگری مشهد مدیریت مربوطه تشکیل شد و به دنبال دریافت انشعاب آب، تحصیل زمین و اجرای طرح‌های بهسازی در این محدوده هستیم.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری مشهد تاکید کرد: ایجاد حلقه ارتباطی میان دانشگاه و شهرداری اهمیت بسزایی دارد و رؤسای دانشگاه‌ها باید از افراد دانش‌آموخته و صاحب‌نظر در پروژه‌های شهری بهره‌گیری کنند.

انتهای پیام/70003/ح40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول