اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در استان فارس صورت گرفت

جمع‌آوری 40 میلیارد تومان برای بازسازی عتبات

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد بازسازی عتبات استان فارس گفت: از ابتدای تشکیل این ستاد 40 میلیارد تومان کمک‌های نقدی و غیر نقدی مردم این استان برای امر بازسازی اماکن مقدس جمع‌آوری شده است.

جمع‌آوری 40 میلیارد تومان برای بازسازی عتبات

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، جابر مهدی‌یار بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امسال یک میلیارد و 200 میلیون تومان کمک در ستاد بازسازی فارس جمع‌آوری شده است.

این مسئول افزود: در همین سال هشت کیلو طلای نذورات مردم به طور مستقیم به حرمین عسکریین برده و در آنجا تبدیل به شمش و برای موارد مختلف استفاده شد.

مهدی یار ادامه داد: در این استان تاکنون 19 در طلای نقره‌کاری شده از جنس گره‌های پیچیده آماده و بخشی از آن به عتبات ارسال شده است.

وی تصریح کرد: شش صندوق با مضجع خاتم و چوب توام با کار گره آماده شده و چهار مورد آن به اتمام رسیده است.

خون شهدا راه کربلا را گشود

رئیس ستاد بازسازی عتبات فارس با اشاره به وضعیت نامناسب عتبات تا پیش از سرنگونی صدام بیان داشت: این تعبیر درستی است که سرانجام آرزوی شهدا محقق و راه کربلا گشوده شد تا شیعیان حرم این بزرگواران را آن‌گونه که شایسته است بازسازی کنند.

این مسئول عنوان کرد: امور هنری بازسازی عتبات بر عهده فارس است و در این زمینه استان فارس در شمار استان‌های اول تا سوم کشور است.

مهدی‌یار ابراز داشت: ساخت ضریح حرم اباعبدالله (ع)، درودگری بدنه و سقف، کارهای چوب سازه اصلی ضریح سامرا، درودگری ضریح حضرت مسلم‌ابن عقیل، ساخت خیمه‌گاه حضرت ابوالفضل و... از افتخارات مردم فارس است.

وی خاطرنشان کرد: خیمه‌گاه حضرت ابوالفضل (ع) شامل دو خیمه‌گاه خواهران و برادران است که به صورت جداگانه نصب شده و در مجموع یک ضریح را تشکیل می‌دهد که از چوب ساج و روکش آن قلم‌زنی نقره است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات فارس گفت: مقرنس‌کاری و گچ‌بری‌های مورد نیاز سامرا به نقطه مطلوبی رسیده و تمام حرم‌های شریفه توسط مردم فارس مفروش شده است.

به گفته مشاور و مدیرکل حوزه استاندار فارس، ماهانه 35 تا 40 نفر از مردم فارس در قالب هنرمند یا گروه‌های خدمات‌رسان در سامرا حضور می‌یابند.

مهدی‌یار از فعال بودن کارگاه‌های بازسازی عتبات فارس در ایام نوروز خبر داد و گفت: برخی از این کارگاه‌ها در حافظیه و سعدیه استقرار یافته و امکان بازدید آن برای مردم فراهم می‌شود.

وی از پذیرش کمک‌های غیرنقدی در قالب مصالح ساختمانی و یا امور فنی و مهندسی خبر داد و اذعان داشت: عین نذورات مردم در همان محل مورد نظر ادا می‌شود.

انتهای پیام/2448/ن30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول