اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بیرجند:

هدف راهیان نور گسترش فرهنگ شهادت و ایثار است

خبرگزاری فارس: فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بیرجند هدف راهیان نور را گسترش فرهنگ شهادت و ایثار داسنت و گفت: سرمایه‌گذاری در راستای راهیان نور سرمایه‌گذاری معنوی و پایدار است.

هدف راهیان نور گسترش فرهنگ شهادت و ایثار است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، موسی جوینده ظهر امروز در جلسه قرارگاه راهیان نور با اشاره به اینکه هدف راهیان نور گسترش فرهنگ شهادت و ایثار است، اظهار کرد: راهیان نور از اهمیت بالایی برخوردار است و اگر از توان پرسنل موجود خوب استفاده شود هزینه نیست بلکه نوعی سرمایه‌گذاری است.

وی با اشاره به اینکه در راستای راهیان نور تحولی عظیم در دانشجویان و اعزام‌شوندگان ایجاد می‌شود، افزود: اگر سرمایه مملکت را در راهیان نور هزینه کنیم سود کرده‌ایم.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بیرجند تصریح کرد: امسال راهیان نور با توجه به مشکلات اقتصادی و کمبود نقدینگی با حساسیت ویژه‌ای ‌مواجه شده است.

جوینده با بیان اینکه برخی تصور دارند که چون پول و بودجه نداریم باید راهیان نور را تعطیل کنیم،اضافه کرد: باید مدیریت داشته باشیم و از همین امکانات موجود دستگاه‌ها استفاده و افراد را اعزام کنیم تا در محضر شهدا سربلند باشیم.

وی از کمبود اعتبارات برای اعزام افراد خبر داد و اذعان داشت: با وجود مشکلات زیاد استقبال مردم زیاد است و همچنین هزینه برای هر فرد 160 تا 150 هزار تومان است ولی می‌توانیم 70 هزار تومان از مردم پول بگیریم.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بیرجند گفت: ناحیه مقاومت بسیج با مبلغ 30 هزار تومان برای هر فرد می‌تواند پذیرای زائران ایثار و شهادت به تعداد 2 هزار نفر در سه روز باشد.

جوینده متذکر شد: در اسکان و تغذیه زائران هیچ مشکلی نداریم اما در بحث اتوبوس‌ها و تغذیه بین راهی مشکل اساسی داریم که دستگاه‌های مربوطه باید در این راستا همکاری لازم را داشته باشند.

وی اضافه کرد: در بحث اتوبوس و نقدینگی فرمانداری به ما کمک کند تا تعداد زیادی از جوانان مشتاق اعزام شوند.

رئیس دانشگاه بیرجند در این جلسه نیز اظهار کرد: راهیان نور و جایگاه آن برای جوانان بی‌بدیل و لازم است در این راستا سرمایه‌‌گذاری شود.

محمدرضا میری ادامه داد: باید تدابیری اندیشیده شود تا سال آینده مشکل اتوبوس نداشته باشیم و زائران با قطار اعزام شوند.

وی با اشاره به اینکه برای اعزام مشتاقان راهیان نور اتوبوس کم است، افزود: تعداد شش دستگاه اتوبوس را دانشگاه بیرجند تامین می‌کند همچنین برای اعزام دانشجویان تسهیلات اعطا می‌شود.

رئیس دانشگاه بیرجند متذکر شد: با یک شرکت اتوبوس‌رانی با تخفیف ویژه برای زائران قرارداد بسته شود تا مدیون خون شهدا نباشیم.

انتهای پیام /2248/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول