اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم خبر داد

پرداخت شهریه‌های به تعویق افتاده طلاب تا 26 اسفند

خبرگزاری فارس: رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم از پرداخت شهریه‌های به تعویق افتاده طلاب تا 26 اسفند خبر داد.

پرداخت شهریه‌های به تعویق افتاده طلاب تا 26 اسفند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد واعظی در دومین جشنواره انتخاب پژوهشگر برتر موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا که در سالن اجتماعات موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا برگزار شد در سخنانی با بیان اینکه باید قدردان نعمت‌های پروردگار از جمله نعمت ایمان، ولایت رسول‌الله و ائمه معصومین، حضور در کنار بارگاه فاطمه معصومه(س) باشیم، حادثه 22 بهمن در حرم کریمه اهل بیت(ع) را قدرنشناسی دانست.

وی از این اتفاق به عنوان حادثه‌ای تلخ و لکه ننگ یاد کرد و ابراز داشت: مرحوم ملاصدرا که از کهک به زیارت حضرت معصومه(س) می‌آمد از فاصله‌ای دور پابرهنه می‌شد که چون می‌خواست به این حریم حرم وارد شود اما اتفاقی که در 22 بهمن در حرم مطهر کریمه اهل بیت(س) رخ دارد کفران نعمت و دور شدن از اخلاق و معنویت بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین احمد واعظی، رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با بیان اینکه حوزه در رسالتی که معطوف به درون خود است دو رکن اصلی به نام آموزش و تهذیب دارد، خاطرنشان کرد: حوزه در رسالتی که معطوف به بیرون است دو کار اصلی دارد که یکی تبلیغ دین و دیگری هدایت و ارشاد مردم به درست و الهی زندگی کردن است.

وی با بیان اینکه عنصر پژوهش در هر دو ساحت صحیح و دقیق است گفت: پژوهش چه در امور داخلی حوزه و چه در امر تبلیغ و دفاع از حریم دین بسیار مهم و تاثیرگذار است.

واعظی با اشاره به اینکه در مسئله مهم در پژوهش و حُسن انجام پژوهش استعدادیابی است، ابراز داشت: اگر کسی بتواند در درون خود استعدادیابی کند و در مسیری که در آن مستعد است قدم بردارد انسان موفقی می‌شود که در بحث پژوهش نیز این مسئله صدق می‌کند.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه یک تحقیق موفق شاخصه‌ها و پیش‌نیاز‌هایی دارد، حسن انتخاب موضوع مبتنی بر نیازسنجی، مراجعه به تحقیقات قبلی، دقت نظر و پرهیز در طرح آراء سطحی، پرهیز از گزارشگری صرف، نتیجه‌گیری روشن، قوت استدلال و مستند بودن و غایت‌مندی و تعهد در تحقیق را از جمله این پیش‌نیاز‌ها برشمرد.

وی همچنین در پاسخ به درخواست رئیس موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا مبنی بر پرداخت شهریه‌های به تعویق افتاده طلاب گفت: لیستی از کسانی که شهریه آنها به تعویق افتاده است تهیه شود تا 26 اسفند ماه شهریه‌هایشان را پرداخت کنیم.

انتهای پیام/78010/و30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول