اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشروح / دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی:

عدم همبستگی و دلبستگی به انقلاب باعث بازدارندگی می‌شود

خبرگزاری فارس: دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی گفت: عدم توجه به تدابیر عمیق مقام معظم رهبری و همبستگی و دلبستگی نداشتن به اساس انقلاب، باعث بازدارندگی می‌شود.

عدم همبستگی و دلبستگی به انقلاب باعث بازدارندگی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، علیرضا زاکانی در سفر دو روزه خود به سیستان و بلوچستان اظهار داشت: امام (ره) درباره دو ویژگی پیروزی و استمرار انقلاب اسلامی وصیت کردند که ویژگی نخست انگیزه الهی و غایت حکومت اسلامی است و ویژگی دوم اجتماع مردم و وحدت کلمه و رسیدن به همین غایت است.

وی افزود: امام (ره) فرمودند که اسلام سعادت کامل دنیا و آخرت را فراهم می‌کند و تأکید فرمودند که این پرچمی که در ایران بلند شده، قطعا توصیه‌شان به ملت عزیز ایران و سایر ملل این بود که این پرچم را برافراشته نگه داشته‌اند، لذا حس اسلام را از اوجب واجبات اسلام ذکر کردند.

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی ادامه داد: در صحیفه هم در جلد هشتم، امام تعبیری دارند که این تعبیر این است که اگر این پرچم در ایران به زمین بخورد، اسلام هم مدفون می‌شود یعنی اینقدر این تعبیر سنگین است.

زاکانی بیان کرد: سیر انقلاب هم مشخص است، سیر انقلاب یک سر رو به کمال و رشد است و ما امروز هنوز در واقع در میانه راه هستیم و همان طوری که انقلاب اسلامی مورد توجه قرار گرفت و اثراتش را امروز شما در منطقه و جهان می‌بینید اگر ما در جامعه الگویی مبتنی بر احکام نورانی اسلام  بسازیم، این جامعه مورد توجه قرار خواهد گرفت و تکثیر خواهد شد و آن غایتی اتفاق خواهد افتاد که امام (ره) در وصیتنامه‌شان نیز اشاره کردند.

وی افزود: مقام معظم رهبری هم فرمودند که انقلاب اسلامی پنج مرحله دارد که شامل انقلاب اسلامی، نظام اسلامی، دولت اسلامی، جامعه اسلامی و تمدن اسلامی می‌شود.

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی گفت: تمدن اسلامی شکل می‌گیرد و از این منظر وظیفه سنگینی بر گردن همه آحاد مردم برای دفاع و صیانت از اسلام عزیز است و خاصه شما سروران و طلاب عزیزی که در واقع این افتخاری برای شما هست زیرا همگی از کسانی هستید که در مسیر رشد، پویایی و تعالی که همان افتخار سربازی است برای خودتان انتخاب کرده‌اید.

نظام سلطه تمام تلاشش این است که برای ما خطرآفرین باشد

زاکانی تصریح کرد: امروز هم جامعه تشنه اسلام ناب است و بر عکس دیگرانی که احساس می‌کنند و بیان می‌دارند که به هر حال متن مردم ممکن است از انقلاب خسته شده باشند باید گفت که مردم را در 22 بهمن دیدید که چگونه فداکاری خود را نشان دادند لذا آن چیزی که مهم هست این است که ما به عنوان نیروهای انقلاب بر صراط مستقیم باشیم و تلاشمان را معطوف بر داشتن گام‌های بلند برای تحقق اهداف انقلاب کنیم.

وی ادامه داد: امروز هم شرایط کشور یک شرایط ویژه‌ای است، نظام سلطه به جمع‌بندی جدی رسیده که اگر نتواند انقلاب را در این مرحله مهار کند دیگر نمی‌تواند مانع مهار انقلاب اسلامی شود و خودش دچار یک چالش و در واقع فروپاشی جدی از جهان می‌شود بنابراین همه تلاشش را هم معطوف می‌کند که بتواند برای ما خطرآفرین باشد.

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی گفت: دشمن آینده را به عنوان یک فرصت برای خود می‌بیند که تهدیدات جدی را نصیب انقلاب اسلامی کند لذا به تحریم و به شکاف میان مردم و مسئولان توجه کرده تا آرامش کشور را برهم زند و یک فضای امنیتی در کشور ایجاد کرده و نکات مختلفی که سعی می‌کند مردم را در مقابل نظام قرار دهد و به نوعی مانع از آن بشود و در این سیر و رشد انقلاب بخواهد مسیر مشخص خود را دنبال کند، در مقابل هم تدابیری که مقام معظم رهبری دارند، تدبیری در زمینه حرکت گام به گام برای رسیدن به اهداف انقلاب اسلامی است.

شرایط امروز زیبنده نظام اسلامی نیست

زاکانی بیان داشت: دو راه پیش ما قرار دارد یکی راهکار توسعه غربی و الگوی غربی برای ساختن ایران اسلامی است و دیگری هم راه پیشرفت اسلامی است که مقام معظم رهبری به آن تأکید دارند بنابراین درک درست این دو راه و توجه ویژه به مسیر پیشرفت اسلامی یک امکانی را برای نظام و نیروهای آن فراهم می‌کند که ما سریع‌تر بتوانیم به شرایط مطلوب آن برسیم به هر حال امروز شرایطی نیست که زیبنده نظام اسلامی باشد از هر جهت ما در بسیاری از جهات رشد کرده‌ایم اما در بسیاری از جهات نیاز به تحول داریم.

وی افزود: در جامعه ما این تحول باید مبنای آن بر اساس اسلام ناب محمدی رقم بخورد و هم وظیفه شما بسیار سنگین خواهد بود برای درک درست اسلام ناب و بعد هم تبیین آن برای مردم شریف ما و این نیاز جدی و اساسی است.

نماینده مردم شهرستان‌ تهران، ری و شمیرانات اضافه کرد: در دهه هفتاد، مقام معظم رهبری مکررا فریاد می‌کشیدند و می‌طلبیدند در مسیر باز تبیین فرهنگ ناب اسلامی مجموعه‌های مختلف بسیج شوند، تلاشگری داشته باشند و دائما تذکرات خودشان را ذکر می‌کردند اما کمتر گوش شنوا وجود داشت، یک وظیفه سنگین هم برای ما هست و نسبت به انقلاب اسلامی این میراث گرانبها مسئول هستیم لذا باید شبانه‌روز تلاش کنیم تا بتوانیم به اهداف انقلاب گام به گام نزدیک شویم.

زاکانی تصریح کرد: ما با انقلاب می‌توانیم دو جور برخورد کنیم یکی اینکه هم می‌توانیم احساس کنیم این انقلاب کاری نکرد و ما سر سفره انقلاب مثل یک مهمان نشسته‌ایم و دائم غر بزنیم، تقاضا و مطالبه داشته باشیم و یک نوع دیگر هم اینکه خود را بدهکار انقلاب بدانیم، تلاش کنیم تا بتوانیم انقلاب را که ثمره تلاش همه خوبان عالم هست تا امروز و در دستان ما قرار دارد، این میراث گرانبها را تکمیل‌تر تحویل آیندگان دهیم.

با تمام سختی‌های موجود، انقلاب اسلامی به فضل الهی مسیر خود را طی می‌کند

وی افزود: این راه باز باز است به ویژه برای دوستداران نظام، انقلاب هم به فضل الهی مسیر خودش را دارد طی می‌کند، سختی خیلی داریم در جلسه‌ای که در محضر حضرت آقا اخیرا بودیم دو نکته فرمودند که نکته اول اشاره داشتند اگر در مورد جنگ هزاران کتاب نوشته شود ضرورت دارد برای اینکه عظمت جنگ معلوم شود و در نکته اول فرمودند «اینقدر دفاع مقدس و جنگ، بزرگ و یک خزانه و میراث گرانبهایی است» ولی فرمودند «دوران جنگ با همه عظمتش در مقابل دوران کنونی هیچ است و شما رزمنده این دوران هستید» آقا فرمودند «آن دوران در مقابل این دوران هیچ است چون آن دوره، دوره جهاد اصغر بود الان دوره جهاد اکبر است امروز اگر کسی هنر داشته باشد آن حال و هوا را حفظ کند، خیلی هنر بالایی است» نکته دوم هم فرمودند «شما قطع و یقین بدانید این انقلاب به پیروزی خواهد رسید این انقلاب سیر خودش را پیدا کرده و به پیروزی خواهد رسید هر کسی دچار انحراف یا خستگی شود همین جوان‌ها می‌آیند بار انقلاب را بر می‌دارند می‌برند».

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: لذا سختی هست و عمده سختی هم به مسئولان بر می‌گردد و عدم توجه به تدابیر عمیق مقام معظم رهبری که همواره داشته‌اند و عدم همبستگی و دلبستگی براساس انقلاب باعث بازدارندگی می‌شود.

زاکانی گفت: امیدواریم که با وجود دشمنان که همیشه بوده، هست و خواهند بود بتوانیم در این مسیر برای انقلاب افتخار خلق کنیم و در مسیری حرکت کنیم که این میراث گرانبهایی که در اختیار ما قرار دارد افزون‌تر تحویل آیندگان دهیم.

حفظ جهت‌گیری کلان کشور حرکت در مسیر تحقق اهداف انقلاب اسلامی است

وی گفت: موضوعی که در این سفر پیرامون آن باید صحبت شود در واقع تبیین شرایط امروز کشور با بازخوانی تجربه 34 سال گذشته، راه طی شده انقلاب اسلامی تا امروز است و نیم نگاهی هم به آینده و افقی که فراروی ما قرار دارد، خواهیم داشت.

سخنگوی فراکسیون اصولگرایان مجلس ادامه داد: لذا عموم مباحثی که مطرح می‌کنیم بیان حساسیت‌های امروز و ابعادی که امروز انقلاب اسلامی ما با آن مواجه است و بهره‌گیری از تجارب گذشته برای عبور از شرایط فعلی و توجه دادن به نقاط قوت و قابل اتکایی که در این مسیر می‌تواند ما را از چالش‌های امروز عبور دهد و با یک ظرفیت بالاتری ما را در خدمت انقلاب اسلامی و مردم عزیز قرار دهد.

زاکانی بیان داشت: به اعتقاد من آنچه که در کشور مهم است حفظ جهت‌گیری کلان کشور و حرکت در مسیر تحقق اهداف انقلاب اسلامی است و برای چنین امکانی هم نیاز به این است که همه کسانی که دغدغه‌های انقلاب را دارند به خوبی به صحنه نگاه کرده و با یک موقعیت شناسی صحیح، راه درست را انتخاب کنند.

وی اضافه کرد: ما در این مسیر مخالفان و رقبایی داریم که رقبای ما فتنه و انحراف هستند و لذا ما معتقدیم که اگر این دو گروه وجودش در صحنه خطری برای جهت‌گیری‌های اصولگرایانه کشور ایجاد کرد حتما به نامزد واحد برسیم و اگر این خطر وجود نداشت اساسا لازم به این نامزد واحد نیست در صورت نبود خطر فتنه و انحراف، ما تکثر را توصیه می‌کنیم که این خود حامل نکات بسیار مثبتی است در صورت امکان ایجاد تکثر در جامعه و بین جامعه اصولگرایان، لذا اگر این ضرورت وجود داشت که ما به نامزد واحد برسیم در صورت حضور فعال فتنه و انحراف، همه تلاشمان این است که خودمان پیشگام شویم برای این وحدت و دقت کنیم که فراتر از منافع بخشی و گروهی همه دوستان اصولگرای ما نسبت به مصلحت انقلاب اسلامی و منافع عمومی جامعه و در واقع خواست مقام معظم رهبری انقلاب و ایجاد زمینه خدمت‌رسانی شایسته به مردم عزیزمان، زمینه همگرایی را به یاری خداوند فراهم کنیم.

دببرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در مورد وضعیت اردوگاه اصلاح‌طلبان گفت: به نظر ما آنان متشتت هستند اما زمینه همگرایی در آنها وجود دارد.

زاکانی اذعان داشت: من معتقدم که دوستان اصولگرای ما الان که وارد صحنه می‌شوند و به طبع متکثر هم خواهند بود خودشان را اثبات کنند به جای پرداختن به دیگران و نفی و حرکت‌های سلبی، تلاششان را به حرکت‌های اثباتی قرار دهند و با دقت در بهره‌گیری از الفاظ و ادبیات اخلاقی با یک گام بلند و اساسی هم جریان اثباتی و امیدبخشی را در جامعه دنبال کنند و هم با ادبیاتی که برای خلق بکار می‌برند در واقع این روح درست را در درون یک قالب و کالبد زیبا به جامعه عرضه کنند که جمیع محاسن را در خود داشته باشند.

وی درباره اینکه آیا آقای هاشمی و خاتمی در انتخابات آینده کاندید می‌شوند افزود: به نظر من آقای خاتمی که نه، اما آقای هاشمی هم علاقه‌مند هست ولی بازهم معتقدم که خیرخواهی برای آقای هاشمی این خواهد بود که ایشان نیاید و گرنه یک شکست مجدد و تلخ‌تر از گذشته را تجربه خواهند کرد.

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در خصوص جریان انحرافی و نحوه ورود آنان در عرصه انتخابات گفت: آنها سه ویژگی را دنبال می‌کنند اول اینکه با تطمیع و دادن پول و امکان و ترغیب دیگران برای اقبال به خودشان یک رضایتمندی برای خود فراهم می‌کنند دوم اینکه رقبای خود را با پرونده‌سازی از میدان بدر می‌کنند و سوم اینکه مشکلات فعلی را به گردن تحریم بیندازند و بی‌صبرانه و مشتاقانه دنبال کنند که رابطه ما و در واقع زمینه مذاکره با آمریکا فراهم شود.

زاکانی ادامه داد: لذا اینها این سه «کار‌ویژه‌ای» است که دنبال می‌کنند و من معتقدم هر سه اینها با توجه به تدابیری که نظام صورت داد و بیان شفافی که خاصه مقام معظم رهبری در دیدار با مردم تبریز داشتند ناکارا شد و باز یقین دارم که اینها ناکام خواهد بود اما آنها به کار خودشان و تلاششان ادامه خواهند داد.

وی درباره پر شور شدن هرچه بیشتر انتخابات و ایجاد فضای شور و نشاط در جامعه و اینکه چه بکنیم که مردم به پای صندوق‌های رأی کشیده شوند و شور و نشاط را به جامعه برگردانیم اظهار داشت: من معتقدم گروه‌ها و افرادی که وارد صحنه رقابت و انتخابات می‌شوند از زاویه پدیده‌های جامعه برای رفع مشکلات جامعه ایده‌ها و برنامه‌های خودشان را ارائه دهند و کادری که با آن می‌خواهند جامعه را اداره کنند به مردم معرفی کرده و در حقیقت بیان اثباتی موضوع و دوری از بداخلاقی یک فضای مثبت را در جامعه ایجاد خواهد کرد که مردم با یک امیدواری بالایی از بین سلایق مختلف دست به انتخاب خواهند زد.

مسیر جدیدی باید در عرصه انتخابات و رقابت انتخاب شود

سخنگوی فراکسیون اصولگرایان مجلس تصریح کرد: لذا به نظرم باید راه طی شده در گذشته را، راه نادرست دید و یک مسیر جدیدی را برای ورود به عرصه در حقیقت انتخابات و رقابت انتخاب کرد که هم جنبه رعایت مسائل اخلاقی را در حد اعلا در درون خود دارد و هم یک فهم درستی از مشکلات و پدیده‌های اجتماعی و هم یک نگاه کارشناسی را برای رفع مشکلات و عبور از موانع فعلی را درون خود ارائه می‌دهد که در قبال این انعکاس به طبع با امیدواری بالاتری مردم پای صندوق‌های رأی خواهند آمد و هر فردی را و هر گروهی را بنا بر توانمندی‌هایی که ارائه می‌کنند مورد انتخاب خود قرار خواهند داد.

زاکانی در مورد مقابله با فتنه احتمالی در انتخاباتی که پیش رو داریم بیان کرد: من معتقدم که نیاز به تبیین شرایط امروز هست و لذا اگر گروه‌ها و افراد تلاش کنند که با یک حرکت تبیینی دقیق در جهت ظرفیت‌سازی برای متن جامعه و ایجاد بالارفتن زمینه بصیرت بیشتر در جامعه تلاش کنند نتیجه عملی‌اش خلع سلاح فتنه‌گرانی خواهد بود که از ابهامات، در واقع از ایجاد شرایط غبارآلود بهره می‌گیرند و شرایط را دستاویز فتنه جدید قرار می‌دهند لذا معتقدم که تلاش جدی برای تبیین شرایط و ایجاد فضای شفاف کمک خواهد کرد که فتنه‌ای شکل نگیرد و یا اگر هم شکل گرفت در همان مراحل اولیه متوقف شود.

وی خاطرنشان کرد: ما سعی می‌کنیم در مجموعه خودمان فارغ از ظن و گمان بد به دیگران، کسانی را بکار گیریم که پیشینه بسیار شفافی داشته باشند و در مقام عمل این ثابت شود که مجموعه ای که درون آن فعالیت می‌کنیم، مجموعه دارای ابهامی نیست.

دبیر کل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی ادامه داد: فارغ از نظر دادن درباره افراد یا فرد مورد نظری که شما نام بردید معتقدم که خود گروه‌ها و افراد مقدم بر دیگران باید از خودشان صیانت کنند و در واقع چارچوب‌های مورد اعتقادشان را پاسداری کنند که خدای ناکرده دچار چالش نشوند و در مقام مخاطب بیرونی و ناظر بیرونی ابهامی را برای این ناظران به وجود نیاورند.

دشمن با ایجاد تنگناهای معیشتی می‌خواهد مردم را در مقابل نظام قرار دهد

زاکانی عنوان داشت: دو ویژگی اساسی و عمده شرایط فعلی را نسبت به گذشته متفاوت کرده است نخست تجربه 34 سال قبل و گذشته کشور است و دیگری که درخواست دشمنان همواره هویدا است و ما این را از امام راحل فرا گرفته‌ایم که هر وقت دشمن چیزی را درخواست کرد در مسیر تقابل با زیاده‌خواهی آنان حرکت کنیم و مقام معظم رهبری هم همواره تأکید بر حرکت کردن در مقابل آن و اینکه باید ایستادگی کرد را به ما آموخته‌اند.

وی افزود: با توجه به اینکه نقشه راه دشمن امروز وارد کردن فشار به جامعه‌ای است که اصرار بر استقلال و خودکفایی خود دارد و به هیچ وجه بنا به باج دادن در عرصه‌های پیشرفت ندارد و این مسئله مردم و کشور ما را به شاخصی در دنیا مبدل کرده که نام ایران شاخصه ایستادگی و استقامت همه ملت‌های مظلوم و ستمدیده قرار گرفته است.

نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات تصریح کرد: دشمن با ایجاد تنگناهای معیشتی و اقتصادی به زعم خود می‌خواهد مردم را در مقابل نظام قرار دهد و از شکاف بین مردم و مسئولان حداکثر استفاده را بکند که در این میان باید هوشیار بود که خوشبختانه خود آنها نیز پی برده‌اند که دیگر راه به جایی نمی‌برند.

زاکانی اضافه کرد: تداعی جنگ قدرت در بین مسئولان با عملیات‌های روانی از پیش طراحی شده با هدف برهم زدن فضای عمومی و آرامش کشور از جمله برنامه‌های کلیدی آن در مقابله با نظام جمهوری اسلامی است.

وی یادآور شد: 34 سال تجربه انقلاب شکوهمند تا به امروز فرصت بسیار بزرگی را برای ما فراهم ساخته تا با رجوع به تجربه‌های گرانبهای خود برای آینده یک دستمایه و امکان خوب را برای عبور از چالش‌ها فراهم سازیم.

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی ادامه داد: دشمنان انقلاب از ابتدا تاکنون از هر فرصتی برای ضربه زدن به ما استفاده کردند تا آسیب‌هایی را متوجه کشور کنند که به فضل الهی و هدایت‌های ویژه امام راحل و حضرت آقا و آگاهی و بصیرت توده مردم این امکان فراهم شد که از همه چالش‌ها به نحو احسن عبور کنیم و به بلوغی بیش از گذشته دست یابیم.

جریان فتنه 88، موجب پیوستگی بین امت و امامت و بلوغ بیشتر کشور شد

زاکانی با بیان وقوع حوادث فتنه 88 در کشور افزود: در جریان این فتنه، گروهی با حمایت کشورهای استکباری تلاش داشتند کشور را به زانو درآورده و انقلابی را به زیر بکشند اما انسجام انقلاب و پیوستگی بین امت و امامت در جامعه مسیر را به سمتی هدایت کرد که بروز آن باعث بلوغ و رشد بیشتر کشور شد.

وی بیان کرد: هر مانعی که دشمنان در مسیر رشد و تعالی ما قرار دادند سبب شد که ما به اقتدار و ارتقای بالاتری برسیم و همه باید تلاش کنند مسیری را انتخاب تا حداقل آسیب‌ها در بحران‌ها به کشور متوجه باشد.

سخنگوی فراکسیون اصولگرایان مجلس در زمینه وقایع اخیر مجلس هم اظهار داشت: اتفاقات اخیر مجلس بازی در زمینی بود که دشمن از پیش طراحی کرده بود و نوع عمل مسئولان ما هم در این جریان متأسفانه مطابق با همان خواسته دشمنان بود که با درایت حضرت آقا و تمکین مسئولان ختم به خیر شد.

زاکانی گفت: اگر وظیفه مسئولان رفع تنگناها است بروز وقایع حاشیه‌ای آنها را دچار غفلت کرده و از توجه به محوری‌ترین اصل که همانا معیشت مردم است دور می‌سازد و آنان را ناکارآمد جلوه می‌دهد و این همان خواست دشمن است.

وی افزود: برای تحقق برنامه‌هایی که به سرانجام نرسیده است اگر توجه نشود و در مصالح عمومی کشور بی‌دقتی انجام گیرد خروجی آن چیزی جز شادی دشمن نخواهد بود و نباید سرمایه‌های اجتماعی کشور که اعتماد عمومی است کمرنگ شود.

خدمات انقلاب در شرایط کنونی باید در شأن مردم باشد

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به گذشت 34 سال از پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: با گذشت زمان وقتی به خودمان نگاه می‌کنیم افتخار می‌کنیم چراکه انقلاب اسلامی در کمال ناباوری به پیروزی رسید و در اوج دشمنی‌های نظام سلطه مسیر خود را به منظور تحقق اهداف و آرمان‌های امام و انقلاب در پیش گرفت.

زاکانی تصریح کرد: ما امروز در اوج قدرتیم به طریقی که دشمن هر دسیسه‌ای را انجام داد تا بتواند انقلاب اسلامی را به زیر بکشد اما موفق نشد؛ امروز دشمن پیچیدگی خاص خودش را پیدا کرده و اوج تهدید نیز برای جمهوری اسلامی ایران فراهم شده است.

وی با بیان اینکه از امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری یاد گرفتیم که فرصت‌ها را در دل تهدیدها به دست بیاوریم، افزود: خدمات انقلاب اسلامی تاکنون کم نبوده اما شرایط فعلی در شأن مردم و جامعه اسلامی نیست.

زاکانی در بیان جایگاه جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان و نقش تاثیرگذار کشورمان گفت: در سال 70 بوش پدر نظم نوین جهانی را مطرح کرد و سه سال بعد از آن شوروی فروپاشید 10 سال بعد از اظهارات بوش پدر، بوش پسر بعد از حادثه برج‌های دوقلو موضوع خاورمیانه بزرگ را مطرح کرد و با این شیوه به عراق و افغانستان حمله کردند اما در نهایت باز در ایجاد خاورمیانه بزرگ ناموفق بودند.

وی در ادامه افزود: 5 سال بعد از این اظهارات بوش پسر، خانم رایس وزیر امور خارجه آمریکا بحث خاورمیانه جدید را مطرح کرد و گفت: در خاورمیانه جدید کشورهای عراق، سوریه، لبنان و ایران برای ما موضوعیت دارند.

زاکانی با بیان اینکه سال 87 رژیم صهیونیستی به غزه حمله کرد و پیش از آن بنا داشتند به جمهوری اسلامی ایران حمله کنند، گفت: مقام معظم رهبری زمانی که آنها قصد حمله به جمهوری اسلامی ایران را داشتند در سخنرانی‌شان در بندرعباس فرمودند اگر کسی به جمهوری اسلامی ایران تجاوز کند تمام منافع آنها را در سراسر دنیا به خطر می‌اندازیم.

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی بیان داشت: در نهایت رژیم صهیونیستی به غزه حمله کرد و مقاومت 22 روزه مردم غزه در مقابل رژیم اشغالگر قدس پیروزی و سربلندی را برای آنها به همراه آورد.

زاکانی در ادامه سخنان خود گفت: در سال 89 نیز دو اتفاق مهم رخ داد، اول بیداری اسلامی که با الگوگیری از انقلاب اسلامی ایران رخ داد و دیگری اتفاقاتی که در داخل سوریه پیش آمد و دشمنان قصد داشتند خط مقاومت را در سوریه بشکنند.

نماینده مردم تهران تصریح کرد: امروز بعد از دو سال از اتفاقات سوریه نظام سلطه به خوبی فهمیده است که مانع بزرگ تحقق اهداف خودش در جهان و منطقه جمهوری اسلامی ایران است.

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران با اتکا به دو ویژگی مهم یعنی داشتن ولایت فقیه در دوران امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری و همچنین متن مردم باعث ایجاد این مقاومت و پیروزی در برابر نظام سلطه شده است.

زاکانی با بیان اینکه در شرایط کنونی دشمن تمام سعی و تلاش خود را بر این داشته تا از ملت ایران انتقام بگیرد، افزود: آنها در جهت انسجام ضد انقلاب، ایجاد تحریم و فشار بر معیشت مردم روی آورده‌اند و نتیجه این اقدامات خود را در 22 بهمن امسال دیدند که مردم سیلی محکمی به آنها زدند.

وی تلاش دشمن را برای ایجاد اختلاف بین مسئولان و همچنین بین مردم و مسئولان و بین مردم با یکدیگر خواند و افزود: متاسفانه در این بین نیز برخی مسئولان بدون توجه به آرامش جامعه دست به برخی اقدامات می زنند.

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه دشمن ما همان دشمنی خود را در پیش گرفته و تغییر نکرده است، بیان کرد: ما باید انتظارمان برای خدمت مسئولان به مردم فراتر از گذشته باشد، ما مسئولان بدهکار مردم هستیم.

زاکانی اذعان داشت: ما به عنوان خدمتگزاران این ملت باید دقت کنیم که با توجه به تهدیدهای فراروی خود فرصت‌های بسیاری نیز در داخل کشور برای ایجاد تحول در جامعه وجود دارد تا کشوری بسازیم که شایسته ملت باشد.

سخنان مقام معظم رهبری باید فصل‌الخطاب همه باشد

نماینده مردم تهران با بیان اینکه ایران دارای ظرفیت‌های فراوان است، گفت: عده‌ای می‌کوشند تا راه برون رفت از مشکلات داخلی کشور را به موضوع ارتباط با خارج از کشور ربط دهند و با گردن کج کردن مقابل بیگانگان مشکلات داخلی را حل کنند در حالی که مقام معظم رهبری و مردم بر این نکته تاکید دارند که با اتکا به ظرفیت‌های داخلی می توان مشکلات را حل کرد.

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با بیان اینکه باید ریشه فساد به خصوص در حوزه اقتصاد که یکی از دغدغه های رهبر معظم انقلاب است از بین برود، گفت: ما باید اصلاحات اساسی را طبق قانون و فرمایشات رهبر معظم انقلاب و امام در جامعه ایجاد کنیم و این اصلاحات نیز با الگو و نقشه راهبردی «گفتمان پیشرفت اسلامی» که رهبر معظم انقلاب بر آن تاکید داشتند انجام می‌گیرد.

زاکانی در ادامه اظهار داشت: ما اگر این مسیر یعنی «گفتمان پیشرفت اسلامی» را طی کنیم یک الگوی صحیح و کامل برای جامعه بشری در نظر گرفته‌ایم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به دیدار اخیرش به همراه تعدادی از رزمندگان دوران دفاع مقدس شهر تهران با مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: در این دیدار ایشان به جمع حاضر که در حدود 25 نفر بودیم فرمودند من شماها را می‌شناسم؛ اگر بخواهیم در بیان عظمت جنگ هزاران کتاب بنویسیم تا افتخارات آن مشخص شود باز هم کم است.

نماینده مردم تهران تصریح کرد: اگر امروز ما به وظیفه خودمان آگاه شویم و عمل کنیم بسیاری از مشکلات اقتصادی که امروز وجود دارد را پشت سر خواهیم گذاشت و باید با ساخت جامعه اسلامی مطلوب و گسترش آن به جوامع دیگر، تمدن اسلامی را به وجود بیاوریم.

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با بیان اینکه سخنان حضرت آقا باید فصل‌الخطاب همه باشد خاطرنشان کرد: اگر همه مسئولان در محوریت مقام معظم رهبری حرکت کنند و با وحدت و انسجام اولویت‌های کشور را نصب‌العین خود قرار دهند قطع به یقین کشور به سعادت و نیکبختی می‌رسد.

انتهای پیام/75001/ح20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول