اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

زاکانی در همایش انجمن‌های اسلامی استان قم: -2

فتنه و انحراف پیوند خورده‌اند/ وحدت اصولگرایان در اولویت است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: ما معتقدیم اگر گروه فتنه و انحراف تهدیدی برای جهت‌گیری اصولگرایانه کشور ایجاد کنند باید در تعداد نفرات تنزیل کنیم و با وحدت همه گروه‌های اصولگرا به یک فرد برسیم.

فتنه و انحراف پیوند خورده‌اند/ وحدت اصولگرایان در اولویت است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، علیرضا زاکانی در همایش انجمن‌های اسلامی استان قم که در دفتر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد گفت: در ماه اول تشکیل دولت اول آقای هاشمی مقام معظم رهبری در جلسه‌ای فرمودند که با فساد و اشرافی‌گری مبارزه کنید ولی متأسفانه این موضوع مهم مورد دقت قرار نگرفت، در آن دوره سیاست هاشمی این بود که کشور باید در حوزه اقتصاد فعال باشد و غیر از خود ایشان کسی کار سیاسی انجام ندهد و به مسئولان وزارت علوم می‌گفتند کسی حق ندارد کار سیاسی کند.

وی ادامه داد: تا اینکه رهبر معظم انقلاب از این مسئله به شدت انتقاد کرده و کسانی که می‌خواهند دانشگاه را غیر سیاسی کرده و دانشجویان را از فعالیت‌های سیاسی منع ‌کنند مورد نکوهش قرار دادند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بی توجهی به حوزه فرهنگ نیز در این دوره باعث ورود دشمن به حوزه جنگ نرم شد افزود: در این باره سه ماه پس از ریاست جمهوری هاشمی، رهبر انقلاب مکرر صحبت کردند که ما دچار جنگ نرم، شبیخون فرهنگی و امثال آن شدیم اما نسبت به صحبت‌های ایشان در هیئت دولت وقت بی‌توجهی شد.

زاکانی با اشاره به اینکه در دوره اصلاحات اشتباهات و راه غلط اقتصادی ادامه یافت تاکید کرد: کوتاه آمدن در مقابل دشمنان، حاکمیت دوگانه، تحصن مجلس، مانیفست اکبر گنجی که امروز اسلام و انقلاب را به سخره می‌گیرد و دفاعیات نوری در دادگاه که مانیفست دوم بود از دل همین اصلاحات بیرون آمد.

وی ادامه داد: در سال 84 زمانی که آقای احمدی‌نژاد در انتخابات ریاست جمهوری موفق شد مقام معظم رهبری زیباترین تعبیر را فرمودند که قطار انقلاب به ریل خود بازگشت و این نشان می‌دهد که راه و روش اصولگرایی درست بود، بنابراین ما مسئولیت داریم که این قطار را روی ریل نگه داریم و باید این جهت‌گیری درست را حفظ کنیم؛ متأسفانه باید گفت دو نفر اول الگوی نادرست داشتند و نفر سوم هم در مسیر دچار مشکل شد.

دبیر کل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی افزود: الگوهای اصلاحات و سازندگی اگر درست هم اجرا می‌شدند انقلاب را دچار اشکالات بیشتری می‌کردند.

زاکانی بیان داشت: هر کجا حسنی در کار بوده به واسطه عمل به اصول ایجاد شده و آسیب‌های وارد شده نیز به واسطه دور شدن از اصول ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه اشکالات این دولت هم هیچ ربطی به اصولگرایی ندارد افزود: ما نباید قبول کنیم بگویند اتفاقات نادرستی که در این دولت رخ داده منتسب به اصولگرایان است.

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی تصریح کرد: رهبری در هشت بند در 29 خرداد سال 85 اصول و اساس اصولگرایی را مطرح کردند و ما امروز معتقدیم که باید همه توانمندی و ظرفیت‌های کشور را در راستای تحقق همه ارزش‌های انقلاب اسلامی که سرفصل‌های عمده آن‌ها را رهبر فرزانه انقلاب در تبیین اصولگرایی فرمودند با گفتمان پیشرفت اسلامی نه با مدل توسعه غربی و بر مبنای بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود در کشور و سایر ظرفیت‌های قابل انطباق با ارزش‌های اسلامی‌ در سایر نقاط جهان محقق کنیم.

زاکانی ادامه داد: آینده ما شفاف است دشمن بر انسجام ضد انقلاب تلاش کرده است و توانسته تمام گروه‌های ضد انقلاب را برای نخستین بار علیه ما متحد کند، از سوی دیگر دشمنان تلاش می‌کنند تا با وضع تحریم‌ها از پیشرفت کشور جلوگیری کرده و به معیشت مردم آسیب برسانند تا از این طریق مردم از حکومت و نظام روی برگردان شوند.

وی ایجاد شکاف و تفرقه بین مردم و مسئولان را راهکار دیگر دشمنان دانست و گفت: آن‌ها می‌خواهند بین مسئولان با هم، بین مردم و مسئولان و بین مردم با هم تفرقه ایجاد کرده تا قدرت هدایت صحنه را از دست مسئولان بگیرند و آرامش جامعه را بر هم زنند، البته در این باره نیز رهبر انقلاب فرمودند هر کس تا انتخابات از احساسات مردم برای برهم زدن آرامش استفاده کند به کشور خیانت کرده است.

دبیر کل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی مشکل دیگر پیش روی نظام را جریان انحرافی دانست و گفت: این جریان با متحد شدن با جریان فتنه می‌خواهد کشور را به سمت یک سراشیبی پیش ببرد که هیچ کس جرات نکند کشور را تحویل بگیرد و این گونه القاء کنند که فقط ما می‌توانیم اداره کشور را در دست بگیریم؛ توزیع پول و امکانات بین مردم، پرونده سازی برای رقبا و چراغ سبز نشان دادن به آمریکا که البته شیوه آخری از سوی هر سه گروه مخالف مطرح است از شیوه‌های این جریان به حساب می‌آید.

زاکانی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ما در این شرایط باید دنبال شرایطی باشیم که زمینه تغییر و پیشرفت همه جانبه بر اساس الگوی هشت ماده‌ای که رهبری فرزانه انقلاب به عنوان اصولگرایی عنوان کردند را ایجاد کند و در این چارچوب پیشرفت اسلامی را ایجاد کنیم چرا که دولت‌های گذشته هیچ کدام یک قدم اساسی برای مبارزه با فساد برنداشتند.

وی تاکید کرد: باید در این مسیر به سمتی برویم که با فساد در ابعاد مختلف مبارزه کرده، دنباله‌رو ولایت فقیه باشیم، از همه ظرفیت‌های کشور استفاده کرده و کشور را با کار کارشناسی و با حضور نخبگان و عالمان اداره کنیم.

وی گفت: شما وظیفه دارید هر کس می‌گوید من در این عرصه هستم و حضور خواهم داشت را نقد منصفانه و کارشناسانه کنید.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ما معتقدیم اگر گروه فتنه و انحراف تهدیدی برای جهت‌گیری اصولگرایانه کشور ایجاد کنند باید در تعداد نفرات تنزل کنیم و با وحدت همه گروه‌های اصولگرا به یک فرد برسیم اما اگر این تهدید نبود اعتقادمان این است که اصولگرایان باید متکثر آمده و مسیری را دنبال کنند تا ضمن ابراز نظرات گروه‌ها، شور و نشاط انتخاباتی بیشتر شود.

انتهای پیام/78009/ع40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول