اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اصفهان:

فرهنگسرای کارآفرینی در اصفهان راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: یک فرهنگسرا با عنوان فرهنگ‌سرای کارآفرینی برای آشنایی دانش‌آموزان با نقش کار و تولید در بهارستان اصفهان راه‌اندازی می‌شود.

فرهنگسرای کارآفرینی در اصفهان راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، غلامعلی قادری ظهر امروز در جمع مسئولان اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با اشاره به یکی از مهم‌ترین برنامه‌های اجرایی این اداره برای گرامی‌داشت شهدای کارگر استان اظهار کرد: کنگره شهدای کارگر استان سوم اسفند ماه امسال برای نخستین بار در استان اصفهان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه تمام مسئولان استان در راستای برگزاری کنگره شهدای کارگر اقدامات ویژه‌ای را انجام داده‌اند، اضافه کرد: بیش از شش هزار و 300 شهید کارگر در استان اصفهان وجود دارد و شهدای کارگر پس از شهدای دانش‌آموز بیشترین شهدای استان را تشکیل می‌دهند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان با تاکید بر اینکه با توجه به این موضوع برگزاری کنگره شهدای کارگر را در استان دنبال کرده‌ایم، تصریح کرد: در حال حاضر بیش از 100 جلسه عمومی و تخصصی برای برگزاری این کنگره در استان برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه همچنین جلسه‌ای با حضور استاندار اصفهان به عنوان جلسه نهایی برای برگزاری این کمیته برگزار شده است، ادامه داد: هر ساله مجموعه‌های مانند فولاد مبارکه و ذوب‌آهن اصفهان یادواره‌هایی را به منظور گرامی‌داشت شهدای کارگر خود برگزار می‌کرده‌اند اما امسال یادواره شهدای این مجموعه‌ها به صورت تجمیع با کنگره شهدای کارگر استان برگزار می‌شود.

قادری با بیان اینکه دبیرخانه دائمی کنگره شهدای کارگر استان در این اداره راه‌اندازی شده است، تاکید کرد: همچنین سایتی در برای برگزاری این کنگره در این اداره راه‌اندازی شده است و در استان اصفهان سرداران شهید کارگر نیز وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه شهدای کارگر استان علاوه بر کارگری در دوران دفاع مقدس نوعی مدیریت

داشته‌اند، افزود: با توجه به نقش بی‌بدیل کارگران در سطح جامعه انجام یک اقدام ویژه در راستای گرامی‌داشت شهدای کارگر ضروری بوده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان با اشاره به اینکه درصدد تدوین و منتشر کردن کتاب شیفتگان خدمت برای تمام شهدای کارگر شهرستان‌های استان هستیم، گفت: سوم اسفند ماه امسال از تمبر یادبود کنگره شهدای کارگر استان رونمایی می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه درصدد ساخت یک سریال 33 قسمتی با همکاری صدا و سیمای مرکز اصفهان در ارتباط با نقش کار و تولید هستیم، اظهار کرد: یک فرهنگ‌سرا با عنوان فرهنگ‌سرای کارآفرینی برای آشنایی دانش‌آموزان با نقش کار و تولید در بهارستان اصفهان راه‌اندازی می‌شود

قادری با بیان اینکه زمین این فرهنگ‌سرا توسط شهرداری اصفهان اختصاص داده شده است، ادامه داد: با راه‌اندازی این فرهنگ‌سرا دانش‌آموزان اصفهانی با مباحث کارآفرینی آشنا می‌شوند و شهرداری اصفهان در این زمینه همکاری لازم را با این اداره داشته است.

وی با اشاره به ضرورت نام‌گذاری ایستگاه مترو در مقابل مجموعه فرهنگی و تفریحی کارگری با عنوان ایستگاه شهدای کارگر تصریح کرد: ستاد نام‌گذاری ایستگاه‌های متروی اصفهان باید به این موضوع به صورت ویژه توجه کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان با تاکید بر اینکه ویژه‌نامه‌ای 16 صفحه‌ای شامل زندگی شهدای کارگر و نقش آنها در دوران دفاع مقدس برای این کنگره منتشر می‌شود و در اختیار شرکت‌کنندگان این کنگره قرار داده می‌شود، اضافه کرد: در این ویژه‌نامه خاطرات و زندگی شهدای کارگر به تصویر کشیده می‌شود.

انتهای پیام/63004/صا40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول