اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه چناران تاکید کرد

عقب‌نشینی غرب در مقابل اراده قوی ملت ایران

خبرگزاری فارس: امام جمعه چناران گفت: غرب در مقابل اراده قوی ملت ایران از مواضع غیرمنطقی خود در مذاکرات قبلی عقب‌نشینی کرد.

عقب‌نشینی غرب در مقابل اراده قوی ملت ایران

به گزارش خبرگزاری فارس از چناران، حجت‌الاسلام مظفر تاجی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه چناران با اشاره به به مذاکرات 1+5  اظهار کرد: با وجود تبلیغات فراوان رسانه‌های صهیونیستی، آخرین تحلیل در محافل اطلاعاتی سیاسی غرب حاکی از آن است که حلقه تحریم در حال گسیخته شدن است.

امام جمعه چناران به رزمایش پیامبر اعظم اشاره کرد و گفت: این رزمایش علاوه برایجاد فضای نظامی و امنیتی خود دارای ابعاد سیاسی نیز بود و پیام‌های متعددی برای کشورهای منطقه و دشمنان ایران بزرگ اسلامی داشت که نخستین پیام آن صلح و دوستی برای کشورهای منطقه بود.

وی بیان داشت: پیام دیگر این بود که با استقلال و اتکا به خود می‌توان امنیت منطقه را حفظ کرد و نیازی به وابستگی به ابر قدرت‌های خارج از منطقه وجود ندارد و ایران اسلامی در برابر هر تجاوز و تجاوزگری آماده مقابله و برخورد جدی همه جانبه است.

تاجی تاکید کرد: از همه مهم‌تر شکار سالم هواپیمای بدون سرنشین در حین رزمایش خفتی برای آمریکا و نشان از واقعی بودن توان نظام جمهوری اسلامی ایران است.

امام جمعه چناران به اهدای جایزه اسکار به فیلم «آرگو» اشاره کرد و گفت: دشمنی‌های استکبار جهانی بر علیه ملت ایران و انقلاب اسلامی در طول سال‌ها با تمام حربه‌ها انجام گرفت و امروز متاسفانه آمریکا این دشمنی خود را از طریق هنر و سیاسی کردن هنر انجام می‌دهد.

وی با اشاره به تاسیس کمیته امداد امام خمینی (ره) و آغاز هفته احسان و نیکوکاری گفت: با دقت در آیات قرآن و روایات معلوم می‌شود یکی از اهداف اسلام از بین بردن اختلافات غیرعادلانه‌ای است که در میان طبقه غنی و ضعیف وجود دارد.

تاجی افزود: در این راستا اسلام برنامه وسیعی را در نظر گرفته که شامل تحریم ربا خواری، وجوب پرداخت‌های مالیات‌های اسلامی همچون زکات، خمس، تشویق به وقف و قرض‌الحسنه و نیز ترغیب به صدقات که اگر به طور کامل و صحیح به مرحله اجرا درآید فقر و محرومیت از جامعه رخت بر می‌بندد.

امام جمعه چناران اظهار کرد: در این میان انفاق از جمله راه کارهایی است که علاوه بر تامین هدف فوق می‌تواند در پرورش روح اخوت و برادری، احسان و نیکوکاری، وحدت و همدلی و گسترش عدالت نقش داشته باشد.

تاجی به یکی از ریشه‌های تجمل‌گرایی اشاره کرد و گفت: یکی از امور خطرناکی که ممکن است دامن‌گیر هر کسی شود و او را از سعادت دنیا و آخرت ساقط سازد، غفلت است.

وی ادامه داد: غفلت از یاد خدا سر منشاء خود فراموشی و بیگانگی از خویشتن و سرآمد دردها و بیماری‌های بشر و زمینه اصلی همه گناهان و رذایل اخلاقی است و به همین دلیل در آموزه‌های دینی از آن به عنوان دشمن خطرناک یاد شده است.

انتهای پیام/70001/خ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول