اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

جهاد علمی با سخت‌کوشی تحقق می‌یابد/ برگزاری دومین کنگره محدث کبیر در عراق

خبرگزاری فارس: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به سخت‌کوشی و تحمل سختی‌ها، محرومیت‌ها و غربت توسط علامه جزایری گفت: این موضوع به ما می‌آموزد که جهاد علمی با سخت‌کوشی تحقق می‌یابد.

جهاد علمی با سخت‌کوشی تحقق می‌یابد/ برگزاری دومین کنگره محدث کبیر در عراق

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، سیدمحمد حسینی در آیین اختتامیه کنگره علامه سید نعمت‌الله جزایری که عصر امروز در تالار امام رضا(ع) اهواز برگزار شد در سخنانی اظهار کرد: با مروری بر زندگی بزرگانی همچون علامه جزایری به این نکته پی می بریم که ایشان با تحمل سختی‌ها، محرومیت‌ها، غربت و بدون هیچ چشم‌داشتی و با اخلاص به فعالیت علمی و دینی خود می‌پرداختند.

وی خاطرنشان کرد: مصداق مثل معروف «نابرده رنج گنج میسر نمی‌شود»، سختی‌ها و مشقات مسیر این علامه بزرگ است.

وی در ادامه اظهار کرد: علامه مجلسی بیش از یک‌هزار شاگرد داشت، ولی از آن میان علامه نعمت‌الله جزایری را به جهت دانایی، هوش و سخت‌کوشی برای همراهی در نوشتن بحارالانوار انتخاب کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با اشاره به اینکه امروز وظیفه داریم این شخصیت‌ها را به دانشگاهیان و حوزویان معرفی کنیم گفت: بایستی با استفاده از همه بسترها راز موفقیت علامه‌هایی همچون علامه جزایری که برای گسترش دین رنج‌های زیادی  را تحمل کردند به جوانان بشناسانیم.

حسینی تصریح کرد: اگر در برنامه‌های خود تأکید بر جهاد علمی داریم با الگوپذیری از زندگانی بزرگانی همچون علامه جزایری درک خواهیم کرد که تنها با سخت‌کوشی می‌توانیم به آن دست یابیم.

وی ادامه داد: نسل امروز نیاز به چنین الگوهایی دارد که از مجاهدت ایشان درس بگیرد و گام‌های بلند بردارد. اگر ایران اسلامی امروز در جامعه جهانی سرفراز است به پشتوانه چنین سابقه و الگوگیری از بزرگان است.

وی در ادامه همچنین با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر معرفی بزرگان علم و فقاهت به نسل جوان و احیای آثار ایشان، گفت: برگزاری این همایش و کنگره در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری است؛ که در این زمینه  دبیرخانه دائمی کنگره علامه جزایری زیر نظر آیت‌الله موسوی‌جزایری دائر می‌شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با اشاره به کتب علامه نعمت‌الله جزایری اظهار کرد: ایشان اولین کتاب خود را در سن 15 سالگی نوشته است و لازم است کتب علامه آماده جمع‌آوری و مورد بهره‌برداری قرار گیرد در این زمینه وزارت ارشاد برای چاپ و تکثیر آثار علامه جزایری آمادگی کامل دارد.

وی بر لزوم بین‌المللی شدن کنگره علامه جزایری تاکید کرد و گفت: بخشی از نوادگان علامه جزایری در عراق بسر می‌برند و همچنین  برخی دیگر در کشورهای مختلف منطقه همچون آفریقا و اروپا هستند که امیدواریم کنگره بعدی در کشور عراق و شهر بصره برگزار شود.

انتهای پیام/2329/ر40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول