اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت عسلویه:

مسئولان توجه بیشتری به رفع محرومیت‌های عسلویه داشته باشند

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت عسلویه گفت: مسئولان توجه بیشتری به رفع محرومیت‌های عسلویه داشته باشند.

مسئولان توجه بیشتری به رفع محرومیت‌های عسلویه داشته باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه، حجت‌الاسلام عباس بحرینی در خطبه‌های امروز نماز جمعه عسلویه با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: تقوا و پرهیزگاری رمز موفقیت انسان در دنیا و آخرت است و باید در هر شرایطی از گناه و ناپاکی دوری گزینیم.

امام جمعه موقت عسلویه خاطر نشان کرد: تقوای الهی انسان را به کمال می‌رساند و هر انسانی که می‌خواهد به کمال برسد هیچ راهی به‌‌جز تقوا پیش رو ندارد.

بحرینی با اشاره به اینکه انحرافات انسان را از سرشت الهی دور می‌کند، بیان داشت: هر انسانی با سرشت پاک و خدایی متولد می‌شود و انحرافات انسان را از این فطرت و سرشت پاک جدا می‌کند.

وی اضافه کرد: منشأ انحرافاتی که انسان دچار آن می‌شود، خانواده، پدر و مادر، اجتماع بد، تربیت بد، دوستان ناباب و لقمه حرام است و این عوامل انسان را از مسیر تقوا دور می‌کند.

این مسئول با تاکید بر آنکه گناه فطرت انسان را تاریک می‌کند و مانع از تابیدن نور الهی در آن می‌شود، اذعان داشت: فطرت انسانی با گناه و انحرافات کدر و تاریک می‌شود و در دل تاریک نور الهی منعکس نمی‌شود.

امام جمعه موقت عسلویه با اشاره به کلامی از امام علی (ع)، عنوان کرد: موارد زیادی هستند که ما را از مسیر الهی خارج می‌کنند. باید نفس خود را محاسبه کرده و خود را اصلاح کنیم تا در میدان معرفت پیشرفت کنیم.

بحرینی ابراز داشت: خداوند در تمام صحنه‌های زندگی ما باید حضور داشته باشد، دنیای امروز دنیای حساس و فریبنده‌ای است و باید از خداوند بخواهیم به ما کمک کند تا نفس خود را نگه داریم و از گردنه‌های سخت که در مسیر زندگی وجود دارد، به سلامت عبور کنیم.

وی با اشاره به تغییر بخشدار عسلویه افزود: پست گرفتن در این دنیا مانند آمدن به دنیا و رفتن از این دنیا است، یک روز پستی در اختیار ما قرار می‌گیرد و یک روز نیز باید پست را تحویل دهیم.

امام جمعه موقت عسلویه اظهار داشت: از خدمات بخشدار قبل که در اوج محرومیت در این منطقه مسئولیت پذیرفتند و کارهای بسیار خوبی برای رشد منطقه انجام دادند تشکر می‌کنیم و امیدواریم در تمامی مسئولیت‌های بعد نیز موفق باشند.

بحرینی با بیان اینکه بخشدار جدید سابقه کاری ارزشمندی دارند، عنوان کرد: از بخشدار جدید انتظار بیشتری داریم و باید به این مردم خدمت کنند و عقب‌ماندگی‌های منطقه را جبران کنند.

تمامی پیشرفت‌های عسلویه به برکت انقلاب اسلامی بوده است

وی متذکر شد: پیشرفت منطقه ما به برکت انقلاب اسلامی بوده است و قبل از انقلاب در منطقه عسلویه تنها یک مدرسه ابتدایی وجود داشت ولی امروز در این منطقه شاهد وجود دانشگاه هستیم.

بحرینی افزود: امروز باید شکرگزار نعمت‌های انقلاب باشیم؛ من نمی‌گویم در این منطقه مشکل نداریم و مشکلات فراوانی داریم که امیدواریم با همت مردم و تلاش مسئولین رفع شود.

وی ادامه داد: هفته احسان و نیکوکاری کار ارزشمندی است که در جمهوری اسلامی انجام می‌شود و تمامی آحاد جامعه اسلامی باید به این مسئله توجه داشته باشند.

بحرینی گفت: ائمه اطهار (ع) گاهی به دشمنانشان هم احسان و نیکی می‌کردند و ما که پیرو سیره اهل بیت (ع) هستیم نیز باید به این مهم توجه داشته باشیم.

امام جمعه موقت عسلویه با تاکید بر اینکه وظیفه داریم به ایتام، فقرا و نیازمندان کمک کنیم، بیان داشت: با توجه به نزدیکی ایام عید نوروز تلاش کنیم سفره فقرا را رنگین کنیم؛ وقتی که به فقرا و نیازمندان احسان می‌کنیم، ملائکه برای ما طلب بخشش و استغفار می‌کنند.

بحرینی احسان را احساس مسئولیت در برابر بندگان خدا دانست و خاطر نشان کرد: باید نسبت به بندگان خدا احساس مسئولیت کنیم و ببخشیم تا خداوند متعال نعمات ما را بیشتر کند.

ضرورت درختکاری با توجه به آلودگی هوای منطقه

وی افزود: دین مبین اسلام تاکید زیادی بر درختکاری کرده است و در هوای آلوده منطقه ما درختکاری ضرورت بیشتری دارد و همه مردم باید ضرورت این مسئله را درک کنند و از هر فضایی برای درختکاری و ایجاد فضای سبز استفاده کنند.

بحرینی گفت: از منطقه ویژه اقتصادی و انرژی پارس جنوبی و شرکت‌های مستقر در منطقه به‌خاطر اقدامات ارزنده‌ و خوبی که در عرصه درختکاری انجام داده‌اند تشکر می‌کنیم و انتظار داریم باز هم به این مسئله توجه داشته باشند.

امام جمعه موقت عسلویه با اشاره به مسئله سوریه اذعان داشت: این روزها در سوریه جنایات زیادی انجام می‌شود که بازگو کردن آنها دل هر انسانی را جریحه‌دار می‌کند.

بحرینی تصریح کرد: کشتار مردم به بدترین شکل ممکن و سر بریدن فرزندان، کودک و نوزاد جلوی چشم والدین از جنایاتی است که انجام می‌دهند.

وی اظهار داشت: افرادی که این جنایات را مرتکب می‌شوند، خود را مسلمان می‌دانند و این همان اسلامی است که امام خمینی (ره) آن را اسلام آمریکایی، اسلام ضد قرآن و اسلام ضد بشریت نامیدند.

بحرینی تصریح کرد: بدتر از جنایتکاران سوریه کسانی هستند که از آنها حمایت می‌کنند و امروز می‌بینیم که با پول‌های عربستان و دیگر حامیانشان این جنایات هولناک را انجام می‌دهند.

انتهای پیام/2451/خ40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول