اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس هیئت اسکیت مازندران خبر داد

افزایش تعداد بانوان اسکیت‌سوار نسبت به مردان

خبرگزاری فارس: نایب رئیس هیئت اسکیت مازندران گفت: در بعضی از شهرهای مازندران تعداد بانوان اسکیت‌سوار از آقایان بیشتر است.

افزایش تعداد بانوان اسکیت‌سوار نسبت به مردان

لیلا خویی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری با اشاره به اینکه بیش از نیمی از مربیان و داوران اسکیت مازندران را بانوان تشکیل می‌دهند، بیان داشت: با توجه به رشد خوب و چشمگیر اسکیت در استان و فراگیر شدن این رشته در میان خانواده‌ها بانوان زیادی به این ورزش روی آورده‌اند.

وی با اعلام اینکه حتی در بعضی از شهرهای مازندران تعداد بانوان اسکیت‌سوار از آقایان نیز بیشتر است، اظهار داشت: باید فضای اسکیت برای حضور بانوان مهیاتر شود.

خویی با بیان اینکه کلاس مربیگری اسکیت پایه در شهرستان ساری نیز برگزار شد، اذعان داشت: تقاضای فراوان هنرجویان اسکیت در بخش بانوان سبب شد تا هیئت اسکیت انگیزه دوچندان در برگزاری کلاس‌های پیشرفته مربیگری و داوری اسکیت در بخش بانوان را پیدا کند که شاهد برگزاری یک‌دوره کلاس مربیگری در این بخش بودیم و در 16 مربی زیر نظر مدرس رسمی فدراسیون اسکیت کشورمان آموزش دیدند.

وی خاطرنشان کرد: 124 مربی و داور خانم در سطح استان فعالیت دارند که این آمار نشانگر برتری تعداد مربیان بانوان نسبت به آقایان است.

خوئی با مناسب توصیف کردن فعالیت اسکیت مازندران گفت: تقسیم مساوی فرصت‌ها توسط هیئت اسکیت مازندران شرایط را برای رشد این رشته در سطح استان به ویژه در بخش بانوان فراهم کرده که پایداری این امر می‌تواند آینده درخشان برای اسکیت مازندران را به ارمغان آورد.

این مسئول ورزشی استان مازندران اضافه کرد: فراهم کردن محیطی امن و آرام همراه با افزایش مربیان متخصص برای گسترش اسکیت در میان بانوان از برنامه‌های جدی هیئت اسکیت مازندران است که در این زمینه رایزنی‌های خوبی با ارگان‌ها و به ویژه آموزش و پرورش و چندین دانشگاه در سطح استان شد.

نایب رئیس هیئت اسکیت مازندران تصریح کرد: کسب مدال‌های متعدد ورزشکاران استان در سطح ملی و بین‌المللی و همچنین حضور تیم‌های قدرتمند مازندران در میدان‌های کشوری گواهی محکم بر فعالیت مثبت بانوان اسکیت‌سوار مازندرانی در سطح کشور است.

انتهای پیام/86012/ر20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول