اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده داوران هیئت اسکیت خراسان‌رضوی:

ورزش اسکیت در 21 شهرستان خراسان‌رضوی فعال است

خبرگزاری فارس:نماینده داوران هیئت اسکیت خراسان‌رضوی گفت: 26 نفر از اسکیت‌بازان خراسان‌رضوی در تمامی رده‌های سنی تیم ملی کشور حضور دارند و ورزش اسکیت در 21 شهرستان خراسان‌رضوی فعال است.

ورزش اسکیت در 21 شهرستان خراسان‌رضوی فعال است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سعید جواهریان عصر امروز در سی و چهارمین نشست خبری هیئت‌های ورزشی خراسان‌رضوی اظهار کرد: حدود دو سال است که مسابقات کشوری اسکیت در سطح آموزشگاه‌های کشور برگزار نمی‌شود و برگزاری این رقابت‌ها به صورت اختیاری به نواحی مختلف آموزش و پرورش واگذار شده است.

وی با بیان اینکه نواحی مختلف آموزش و پرورش نیز رقابت‌های اسکیت دانش‌آموزی را به دلیل هزینه‌های آن برگزار نمی‌کنند، گفت: با توجه به اینکه اکثر داوران و مربیان اسکیت کشور از پرسنل آموزش و پرورش که بهترین محل برای کشف استعدادهای فراوان موجود در اسکیت استان مدارس هستند؛ توقع بیشتری از آموزش و پرورش در برگزاری مسابقات آموزشگاهی و تعامل بیشتر با هیئت اسکیت استان می‌رود.

نماینده داوران هیئت اسکیت خراسان‌رضوی با اشاره به مکاتبات مستمر هیئت اسکیت خراسان‌رضوی با اداره آموزش و پرورش در ارتباط با برقراری یک تعامل گسترده عنوان کرد: مجموعه هیئت اسکیت استان آمادگی همکاری همه جانبه در برگزاری رقابت‌های مختلف مدارس در تمامی سنین و در هر دو بخش دختران و پسران را دارد.

جواهریان با بیان اینکه ما در هیئت استان تنها به دنبال هرچه فعالتر شدن و رشد بیش از پیش این رشته ورزشی هستیم، عنوان کرد: امسال با حدود 20 اعزام مختلف اسکیت‌بازان خراسان‌رضوی به رقابت‌های قهرمانی و لیگ‌های مختلف کشوری در تمامی رده‌های سنی و برگزاری رقابت‌های استانی و محلات و آزمون‌های استعدادیابی مختلف در سنین پایه در ارتقای این ورزش تلاش کرده‌ایم.

وی با اشاره به تاسیس آکادمی اسکیت خراسان رضوی با هزینه‌ای بالغ بر 250 میلیون تومان که عملیات ساخت آن حدود دو سال طول کشیده است، بیان کرد: علاوه بر این آکادمی، امسال در تیر ماه با میزبانی مرحله دوم رقابت‌های اسکیت نونهالان و نوجوانان دختر و پسر کشور که با کمک‌های شهرداری طرقبه انجام شد؛ رسما این پیست افتتاح گردید.

نماینده داوران هیئت اسکیت خراسان رضوی با اشاره به پشتیبانی‌های مالی رئیس هیئت اسکیت خراسان‌رضوی از این ورزش اظهار کرد: کمبودهای مالی مشکل تازه‌ای نیست و تقریبا همه هیئت‌های ورزشی با آن مواجه هستند اما هیئت اسکیت استان با حمایت‌های افرادی که به طور شخصی در جهت پیشرفت جوانان با استعداد استان هزینه می‌کنند مانند حمایت‌های مالی رئیس هیئت فعلی که از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند می‌تواند به جایگاه مطلوب خود برسد.

جواهریان با بیان اینکه تنها هیئتی هستیم که هیچ حاشیه‌ای نداریم، گفت: در هیئت اسکیت هر کسی کار خود را بلد است و به درستی انجام می‌دهد؛ و اسکیت خراسان‌رضوی در این مدت در بخش سرعت و استقامت همیشه در جایگاه نخست کشور قرار داشته و در بخش اسکیت هاکی نیز هم‌اکنون پنجم و اسکیت نمایشی اگرسیو و بورد جزء چهار تیم برتر کشور شناخته می‌شود که امیدواریم با تداوم این رویه جایگاه و موقعیت تیم در کشور تثبیت شود.

وی با اشاره به حضور 26 نفر از اسکیت‌بازان خراسان‌رضوی در تمامی رده‌های سنی تیم ملی کشور و فعال بودن این رشته در 21 شهرستان استان گفت: وجود ملی‌پوشان فراوان در استان حاکی از توان و استعداد زیادی است که در خراسان‌رضوی وجود دارد که با تلاش و حمایت بیشتر از این ورزشکاران شاهد رشد بیش از پیش آنها در آینده هستیم.

جواهریان با اشاره به فراهم آوردن امکانات خوب برای بهره‌مندی قهرمانان شهرستانی اسکیت خراسان‌رضوی توسط هیئت اظهار کرد: در حال حاضر با قرار دادن سرویس رفت و برگشت رایگان از میدان پارک به سمت پیست استاندارد طرقبه امکانات خوبی را مهیا کرده‌ایم و حتی لوازم و کفش‌های مخصوص اسکیت را با هزینه‌ها و شرایط مناسب در اختیار آنان قرار می‌دهیم.

وی با بیان اینکه رقابت‌های قهرمانی اسکیت کشور افراد زیر 10 سال دیگر برگزار نمی‌شود و از این پس این مسابقات به صورت جشنواره اجرا می‌شود عنوان کرد: هیئت اسکیت خراسان‌رضوی توانایی برگزاری و میزبانی نخستین دوره این جشنواره را در استان دارد.

در ادامه تکتم دلالان، نایب رئیس بانوان هیئت اسکیت خراسان‌رضوی با اشاره به مقام‌های قهرمانی فتانه رضوانی بانوی اسکیت‌باز خراسان‌رضوی اظهار کرد: در بخش بانوان با ادغام لیگ برتر و دسته یک کشور تیم اسکیت هاکی خراسان‌رضوی تمرینات متمرکز خود را آغاز کرده و برای رقابت‌های مرحله دوم این لیگ که 27 و 28 بهمن ماه برگزار می‌شود، تمرین می‌کند و این در حالی است که در سال گذشته تیم بانوان مقام سوم این رقابت‌ها را کسب کرد.

وی در ارتباط با انجام ورزش اسکیت بورد بانوان در خراسان‌رضوی تصریح کرد: با توجه به اینکه اسکیت بورد از رشته‌های دیگر ورزش اسکیت خطرات نسبی بیشتری دارد و نیاز به محیط باز و امکانات خاصی دارد وجود نداشتن این امکانات در استان سبب شده این ورزش علی‌رغم وجود علاقه‌مندان بسیار در استان انجام نشود.

نایب رئیس بانوان هیئت اسکیت خراسان‌رضوی با اشاره به حمایت مالی همه جانبه رئیس هیئت اسکیت خراسان‌رضوی از بانوان اسکیت‌باز عنوان کرد: خراسان‌رضوی به عنوان مهد اسکیت کشور از امکانات خوابگاهی و پیست مسابقه‌ای مناسب نسبت به کل کشور برخوردار است.

دلالان با اشاره به کسب 32 مدال طلا، 15 نقره و 22 مدال برنز اسکیت‌بازان خراسان‌رضوی در امسال در هر دو بخش آقایان و بانوان در رقابت‌های مختلف بین‌المللی و داخل کشور اظهار کرد: در حوزه داوری نیز در هر دو بخش آقایان و بانوان استان خراسان‌رضوی از افراد توانمندی بهره‌مند است.

انتهای پیام/70004/ت40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول