اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با نتایج 5 هفته باقی مانده از لیگ آزادگان

هگمتانه چشم انتظار رسیدن به لیگ برتر است

خبرگزاری فارس: با نتایجی که در هفته گذشته لیگ دسته اول فوتبال جام آزادگان رقم خورد، دیار هگمتانه، چشم انتظار رسیدن به لیگ برتر باقی مانده است.

هگمتانه چشم انتظار رسیدن به لیگ برتر است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، دیار هگمتانه در حالی قدم به مسابقات لیگ دسته اول فوتبال گذاشت که این بار از یک طرف چشم امید همدانی‌ها به پاس بود و از یک طرف به الوند تا شاید با رسیدن یکی از این دو تیم دوباره این فوتبال این شهر به سوپرلیگ کشور قدم بگذارد.

اما انتظاری از تیم تازه صعود کرده الوند به لیگ برتر نمی‌رفت اما با گذشت هفته‌ها این تیم هم قد و قامت یک مدعی را به خود گرفت تا شاید این بار تیمی با ریشه همدانی قدم به لیگ برتر بگذارد.

در سوی دیگر میدان پاسی با سال‌ها قدمت در فوتبال این شهر قرار داشت، پاسی که دیگر تنها نام آن توسط همدانی‌ها به یدک کشیده می‌شود و از آن بزرگی و صلابت دیگر خبری نیست.

بعد از گذشت سومین سال از سقوط این تیم به لیگ دسته اول حالا دیگر باید نوبت به صعود این تیم می‌رسید، در اوایل فصل این تیم با سر و صدای بسیار زیادی توسط وینگوبگوویچ سرمربی اسبق و عبدالحمید رمضانی مدیرعامل فعلی بسته شد و انتظار می‌رفت که این تیم مقتدرانه حداقل تا چندین هفته قبل از پایان لیگ دسته اول لباس صعود به لیگ برتر را به تن کند اما از یک طرف حاشیه‌های داخلی تیم، بی‌پولی باشگاه و ارتباط ضعیف باشگاه پاس با رسانه‌ها و مطبوعات محلی باعث شد تا امیدها به صعود پاس تا قبل از هفته بیست و دوم کمتر شود.

*صلابت پاس را دوباره برگردانید

 در هفته بیست و یکم لیگ دسته اول تیم 500 میلیونی استقلال خوزستان موفق شد در همدان، پاس چندین میلیاردی را شکست دهد تا ثابت شود که این پول نیست که باعث صعود یک تیم به لیگ برتر می‌شود.

هرچند تا به حال مقدار زیادی از قراردادهای این تیم پرداخت نشده اما قطعاً بازیکنان تا پایان فصل قراردادهای خود را دریافت خواهند کرد و این موضوع نباید دلیلی بر عدم انگیزه این تیم شود.

 در هر صورت این بازیکنان با شناخت قبلی از این وضع وارد باشگاه پاس شده‌اند و نباید جای اعتراضی باقی بماند.

بازیکنان استقلال از جان و دل خود برای تیم خود جنگیدند تا ثابت کنند که هیچ وقت غیرت و جنگندگی بازنده نیست.

در این بازی پاسی‌ها با عدم انگیزه‌ای که برای بازگرداندن نتیجه داشتند و بی‌برنامه‌گی کادر فنی تنها با رفع تکلیف توپ را بر روی دروازه می فرستادند و هرگز برنامه‌ای برای جبران گل نداشتند.

این سبک بازی در بازی برابر ایرانجوان بوشهر هم مشخص بود طوری که پاسی‌ها نتوانستند گل دقایق ابتدایی این بازی را در همدان جبران کنند و باعث شکست این تیم و در پایان درگیری و توهین بازیکنان به مردم متمدن همدان شد طوری که صحبت های سرمربی دو تیم ایرانجوان بوشهر و استقلال خوزستان به یک شکل بود که پاس برنامه‌ای برای گل زدن ندارد و کنترل و شکست پاس کار دشواری نیست و تنها کافی است دو بازیکن داشته باشید که بتوانند سر بزنند.

 شاید باید از فصل آینده این تیم با نظارت بیشتری بسته شود و مسئولان همدان و سازمان بازرسی به بودجه‌های این تیم نظارت بیشتری را انجام دهد.

حالا که جوانان بومی الوند همدان می‌توانند با کمترین هزینه بیشترین امتیاز را بگیرند چرا نباید در پاس این اتفاق بیفتند و راه را برای ورود بیشتر همدانی‌ها در این تیم باز کنیم؟

 شاید از هفته‌های آینده شاهد این باشیم که رییس هیئت مدیره پاس همدان یعنی استاندار ورزش دوست دیار بوعلی و باباطاهر با حمایت‌های خود و ورود به مسائل جزیی باشگاه پاس راهی برای خروج این تیم از این وضعیت پیدا کنند.

 پنج هفته بیشتر به پایان لیگ دسته اول باقی نمانده است شاید در این هفته‌های پایانی حداقل تزریق پول به این باشگاه بتواند انگیزه را به بازیکنان و کادر فنی پاس بازگرداند.

*الوند شگفتی‌ساز و بی ادعا

 چند قدم این طرف باشگاه الوند در دیار هگمتانه قرار دارد؛ الوند با وجود اینکه تازه قدم به مسابقات لیگ دسته اول گذاشته اما توانسته است با گذشته 21 هفته خود را در رده دوم جدول نگه دارد.

 پشت سر گذاشتن تیم‌های پر قدمت و پر هزینه‌ای مانند ابومسلم مشهد و نساجی مازندران کار بسیار راحتی نیست اما جوانان همدان این کار را تا به این هفته انجام داده‌اند.

 شاید با توجه به نوپا بودن تیم الوند، کسی انتظار صعود آن به لیگ برتر را ندارد تیمی بی‌ادعا و پر انگیزه که موفق شد بار دیگر نام فوتبال همدان را بر سر زبان‌ها بیندازد.

 الوند همدان هفته گذشته برای بازی به بوشهر رفته بود اما نتوانست راهی برای شکست این تیم پیدا کند و با حواشی‌های مختلف که در این بازی رقم خورد زمین مسابقه را ترک کرد.

*آیا هگمتانه در حسرت لیگ برتر می ماند؟

 باید دید که دیار مهر و دوستی، حکمت و دین هگمتانه بعد از سه سال دوری از لیگ برتر می‌تواند دوباره با یکی از دو تیم پاس و الوند دوباره به لیگ برتر بازگردد یا باز هم در این حسرت خواهد سوخت.

 مسئولان استان باید به کمک فوتبال شهر بیایند تا شاید با برنامه‌ریزی کارآمد بار دیگر همدان را به لیگ برتر برسانند.

 توجه بیشتر به احساسات جوانان و مردم فوتبال‌دوست این استان از طرف کسانی که دستی در سیاستگذاری فوتبال این شهر دارند شاید باعث این شود تا مردم بار دیگر با ورزشگاه آشتی کنند.

==================

 گزارش از محمدرضا بهرامی صفت

 ==================

انتهای پیام/89018/ی40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول