اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه نکا:

اهدای عضو یک شخص موجب نجات 32 نفر شده است

خبرگزاری فارس: امام جمعه نکا با اشاره به عمل ارزشمند و خداپسندانه اهدای عضو گفت: در یک مورد، اهدای عضو یک شخص مرگ مغزی موجب نجات 32 نفر شده است.

اهدای عضو یک شخص موجب نجات 32 نفر شده است

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، حجت‌الاسلام محمدباقر محمدی‌لائینی شامگاه پنج‌شنبه در سومین همایش اهدای عضو در دانشگاه علوم پزشکی مازندران اظهار داشت: اهدای عضو کاری ارزشمند و خداپسندانه است.

وی ادامه داد: با اهدای عضو یک انسان مرگ مغزی، می‌توان چند انسان را به زندگی برگرداند.

امام جمعه نکا خاطرنشان کرد: در  یک مورد اهدای عضو یک شخص موجب نجات 32 نفر شده است و با اهدای عضو این فرد 10 مریض بدحال به زندگی عادی برگشتند و 22 نفر با پیوند اعضا، سلامتی خود را به دست آوردند.

محمدی‌لائینی درباره محسنات اهدای عضو تصریح کرد: اهدای عضو حزن و اندوه را از خانواده‌ای از بین می‌برد و آن را تبدیل به شادی و نشاط می‌کند.

این مسئول در خصوص نقش مؤثر خانواده‌های اهداکننده عضو عنوان کرد: خانواده‌های اهداکننده اعضای بیمار مرگ مغزی، به دنبال ترویج فرهنگ گذشت و بخشش در جامعه هستند.

وی با اشاره به اجر معنوی اهدای عضو یادآور شد: افراد و خانواده‌های اهداکننده عضو نزد خداوند عزیز هستند و نباید اجر خدایی و معنوی این اقدام پسندیده را فراموش کنیم.

در ادامه علیرضا جانبازی، مدیرکل دفتر امور اجتماعی استاندار مازندران نیز به حاکمیت مهربانی بین ملت‌ها اشاره کرد و متذکر شد: با توجه به تفکرات خصومت‌آمیز کشورهای سلطه‌گر، ملت‌ها نسبت به یکدیگر مهربانند.

وی درباره اهمیت اهدای عضو بیان داشت: در دوره پیشرفت علم و تکنولوژی فرصتی فراهم شد که گروهی از انسان‌ها می‌توانند با اهدای عضو کار بسیار ارزشمند و بزرگی را انجام دهند.

وی در پایان تأکید کرد: باید در محافل مختلف نسبت به نهادینه کردن فرهنگ اهدای عضو در جامعه تلاش کنیم و سخنرانان و دست‌اندرکاران فرهنگی نسبت به ترویج این عمل خداپسندانه اقدام کنند.

انتهای پیام/86004/ذ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول