اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار دماوند خبر داد

آمادگی شهرداری برای واگذاری وظایف غیرحاکمیتی به مهندسان

خبرگزاری فارس: شهردار دماوند گفت: شهرداری دماوند با تأمین زیرساخت‏ها، آمادگی واگذاری وظایف غیرحاکمیتی خود را در حوزه شهرسازی به جامعه مهندسان دارد.

آمادگی شهرداری برای واگذاری وظایف غیرحاکمیتی به مهندسان

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران به نقل از روابط عمومی شهرداری دماوند، مرتضی همتی در مراسم گرامیداشت هفته مهندسی، نقش مهندسان را در مجموعه مدیریت شهری تاثیرگذار دانست.

وی گفت: مدیریت شهری از مجموعه‏های متعددی تشکیل شده که می‏توانند در کنار هم، نقش به‏سزایی در رشد و توسعه شهری داشته باشند.

شهردار دماوند با بیان اینکه در سال‏های گذشته شاهد رشد در بخش‏های مختلف شهری در دماوند بوده‏ایم، افزود: گرچه دماوند در این سال‏ها رشد قابل توجهی یافته؛ اما رشد تنها یک واژه کمی بوده و توسعه معنای کیفی‏سازی را در شهر ایجاد می‏کند.

همتی گفت: شهر دماوند تنها شهر استان تهران محسوب می‏شود که با داشتن 3 هزار هکتار مساحت محدوده قانونی و 14 هزار هکتار حوزه حریم شهری و وجود سه مرکز جمعیتی و پراکندگی در این بخش، نیازمند مدیریتی ویژه در حوزه ساخت و سازهاست و مهندسان ناظر می‏توانند در این بخش شهرداری را حمایت کنند.

وی با اشاره به توسعه متوازن در سطح شهر بیان کرد: شهرداری دماوند با تأمین زیرساخت‏ها در یک سال گذشته آمادگی واگذاری وظایف غیرحاکمیتی خود را در حوزه شهرسازی به جامعه مهندسان دارد.

شهردار دماوند تصریح کرد: یکی از اهداف مهم این نهاد شهری خدمت‏رسان، حمایت از بخش خصوصی است.

همتی نقش مهندسان تحصیل‌کرده امروز را با توجه به توسعه بخش تکنولوژی، کارآمدتر از مهندسان گذشته عنوان و بیان کرد: دماوند رو به توسعه و پیشرفت بوده و نیاز کنونی شهر حضور متخصصان در تمام حوزه‏هاست.

وی به بخشی از اقدامات صورت گرفته در شهرداری و توجه به توسعه زیرساخت‎‏ها در مدیریت شهری اشاره کرد و گفت: یکی از اقدامات این نهاد شهری که با هدف کیفی‏سازی صورت گرفته، تحت وب کردن شهرسازی، واگذاری حوزه شهرسازی به دفاتر خدماتی و بخش‏های خصوصی و ... است که تاکنون اقداماتی همچون ایجاد آرشیو الکترونیکی، طرح ممیزی، تحت وب کردن شهرداری و ... اجرایی شد.

انتهای پیام/2568/ت/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول