اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سفر رئیس قوه قضائیه به گلستان ـ 32

مشروح/ آیت‎الله لاریجانی: اخلاق اسلامی مورد توجه مسئولان باشد / مبارزه با زمین‌خواری جدی است

خبرگزاری فارس: رئیس قوه قضائیه گفت: اگر بخواهیم مسئولیت خودمان را به عنوان مسئولان نظام در هر یک از قوا انجام داده و به آن وفا کنیم، در قدم اول باید اخلاق اسلامی رعایت شود.

مشروح/ آیت‎الله لاریجانی: اخلاق اسلامی مورد توجه مسئولان باشد / مبارزه با زمین‌خواری جدی است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی در دوازدهمین جلسه شورای اداری استان گلستان که با حضور مسئولان عالی قضایی در استانداری این استان برگزار شد، با اشاره به وجود زمین‌خواری در استان‌های شمالی اظهار داشت: مبارزه با این پدیده ناشایست جدی است.

وی با بیان اینکه در یکی از جلسات سران قوا راجع‌ به این موضوع بحث مفصلی شد، افزود: مقام معظم رهبری هم نسبت به پیگیری این موضوع تأکید دارند.

رئیس قوه قضائیه خاطرنشان کرد: دستگاه‌های اجرایی و قضایی باید در این زمینه تعامل نزدیک با یکدیگر داشته باشند.

آملی‌لاریجانی ادامه داد: چون انگیزه قوی از سوی زمین‌خواران برای مقابله با عزم نظام وجود دارد مسئولان نباید بترسند و با قدرت به کار خود ادامه دهند.

وی با بیان اینکه بسیاری از تنش‌ها در جامعه ناشی از رعایت نکردن حدود قانونی است، گفت: قانون اساسی حدود را مشخص کرده و هرکس باید در حدود وظایف قانونی خود عمل کند.

رئیس قوه قضائیه تأکید کرد: همه ما با عنوان اعضای یک خانواده باید در مسیر هدف مشترک حرکت کنیم.

آملی‌لاریجانی تصریح کرد: پیگیری برخی کارها به دلیل زیاده‌خواهی‌ها اشتباه است، بنابراین هرکس باید در چارچوب وظایف قانونی خود عمل کند.

همه به عنوان وظایف قانونی و شخصی باید حدود الهی را رعایت کنیم

وی یکی از موضوعات مهم و اساسی را رعایت اخلاق حرفه‌ای و تکریم ارباب‌رجوع دانست و اظهار داشت: گاهی اوقات مردم از نحوه برخورد دستگاه‌های اجرایی و قضایی شکایت دارند.

وی افزود: گاهی حجم زیاد کار موجب خستگی قضات می‌شود که به واسطه آن پاسخ مناسب به ارباب رجوع نمی‌دهند.

آملی‌لاریجانی تأکید کرد:‌ در کنار توجه به ارزش‌ها باید حدود الهی و حقوق مردم جدی تلقی شود.

رئیس قوه قضائیه گفت: باید در چارچوب قانون و در حد توان خود در جهت بهبود اوضاع تلاش کنیم.

وی ضمن اینکه امر به معروف و نهی از منکر را یکی از اصول مهم و قانون اساسی برشمرد که تاکنون معطل مانده است تأکید کرد: همه به عنوان وظایف قانونی و شخصی باید حدود الهی را رعایت کنیم.

رعایت اخلاق و احکام نباید مانع از انجام مسئولیت‌ها شود

رئیس قوه قضائیه گفت: رعایت اخلاق و انجام احکام الهی نباید مانع از انجام مسئولیت‌های خدمتگزاران مردم شود.

‌لاریجانی اظهار داشت: اگر آنچه انسان به آن ولایت دارد، تضییع شود به مثابه ناتوانی آشکار تلقی می‌شود.

وی با ابراز نگرانی از اینکه گاهی مسئولیت‌ها دغدغه مسئولان نیست، ادامه داد: گاهی به نظر می‌رسد که مسئولان به مسئولیت‌های خود توجهی نکرده و آن را به عنوان دغدغه اصلی درک نکرده‌اند.

رئیس قوه قضائیه توجه به اصل اخلاق الهی را یکی از مسائل مهم دینی برشمرد و خاطرنشان کرد: همه موظف هستیم در مسیر مکارم اخلاق حرکت کنیم که اهمیت این مهم برای همه ارکان نظام و مسئولان دستگاه‌های قضایی و اجرایی یک ضرورت جدی است.

آملی‌لاریجانی با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی، انقلابی برخاسته از ارزش‌ها است، تصریح کرد: آنچه که این انقلاب را متمایز از سایر انقلاب‌ها می‌کند، توجه به ارزش‌های الهی آن است و بنیانگذار انقلاب اسلامی نیز مکرراً بر آن توصیه و تأکید داشتند.

اخلاق اسلامی در قدم اول باید رعایت شود

وی افزود: اگر بخواهیم مسئولیت خودمان را به عنوان مسئولان نظام در هر یک از قوا انجام داده و به آن وفا کنیم در قدم اول باید اخلاق اسلامی رعایت شود.

رئیس قوه قضائیه با تأکید بر اینکه اخلاق باید در همه مراحل زندگی به عنوان یک اصل واجب عقلی و شرعی قرار داده شود، یادآور شد: نباید مسئله اخلاق به عنوان یک امر ثانوی در نظر مسئولان دستگاه‌های قضایی و کسانی که در حکومت اسلامی سمتی بر عهده دارند، قرار بگیرد و همه در هر مقامی که هستند باید در مسیر اخلاق حرکت کنند.

آملی‌لاریجانی عمل به مسئولیت‌ها را تکلیفی مهم خواند و اذعان داشت: عمل به مسئولیت مسئله مهمی است و کسانی که در نظام اسلامی مسئولیتی قبول کرده‌اند، باید در چارچوب قوانین، وظایف خود را به خوبی انجام دهند که علاوه بر توانایی باید در مقام اجرا نیز از عهده آن به خوبی برآیند.

انتهای پیام/2307/صا20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول