اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سفر رئیس قوه قضائیه به گلستان ـ 35

صابری: کمبود قضات سرانجامی برای مطول شدن دوره دادرسی است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم آزادشهر و رامیان در مجلس یکی از مشکلات قوه قضائیه در طولانی شدن دوره دادرسی را در کمبود نیروی انسانی و قاضی عنوان کرد.

صابری: کمبود قضات سرانجامی برای مطول شدن دوره دادرسی است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، رضا صابری در حاشیه سفر رئیس قوه قضائیه به گلستان در گفت‎وگو با خبرنگاران اظهار داشت: بخش نرم‎افزاری و سیستم‎های رایانه‎ای نیز از دیگر مشکلات اساسی در حوزه قضایی است که با وجود اقدامات مثبت انجام شده، نیازمند تقویت بیشتر در این زمینه هستیم.

وی یکی از محاسن سفر روسای قوا به گلستان را در مشخص شدن نارسایی‎ها برشمرد و افزود: امیدواریم پایان این سفر خبرهای خوبی برای گلستان داشته باشد.

برای حل مشکلات قضایی تصمیم‎گیری می‎شود

نماینده مردم آزادشهر و رامیان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: یکی از خبرهای خوشی که رئیس قوه قضائیه مطرح کردند، تصمیم‎گیری برای حل مشکلات قضایی است لذا معتقدم برگزاری چنین جلساتی منتج به تصمیم‎گیری‎های خوبی خواهد شد.

صابری با بیان اینکه در روز دوم سفر رئیس قوه قضائیه، نمایندگان گلستان به همراه نمایندگان قوه قضائیه به شهرستان‎ها عزیمت خواهند کرد، یادآور شد: در شهرستان آزادشهر جلسه ویژه‎ای با نمایندگان قضا خواهیم داشت که امید است از این فرصت برای ارتقای حوزه قضائیه اقداماتی انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه مطالبات حوزه قضایی در نشستی مطرح خواهد شد اذعان کرد: پیشنهاد اختصاص اعتباراتی به حوزه قضایی استان ارائه می‎شود تا نیازها و موانع این بخش برطرف شود.

نارضایتی 50 درصدی مردم از عملکرد دستگاه قضایی

نماینده مردم آزادشهر و رامیان در مجلس شورای اسلامی در خصوص نارضایتی مردم از روند بررسی پرونده‎ها در دادگستری بیان داشت: جنس موضوعاتی که در دادگستری مطرح می‎شود با سایر دستگاه‎های اجرایی متفاوت بوده که نباید اینها با یکدیگر مقایسه شوند.

صابری اضافه کرد: با توجه به اینکه نوع وظیفه دادگستری با دستگاه اجرایی متفاوت است شاخصه‎های تکریم ارباب رجوع باید به گونه‎ای دیگر مورد ارزیابی قرار بگیرند.

وی با بیان اینکه عموماً 50 درصد افرادی که از دستگاه قضایی برمی‎گردند ناراضی هستند گفت: اتفاق مذکور بسته به اینکه مطابق با میل مردم صورت نمی‎گیرد رضایت کمتری از دستگاه قضائیه در پی خواهد داشت.

انتهای پیام/2307/صا30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول